8 mei 2025, 21:01:19

bemmie afgevallen

Gestart door Kimm, 21 februari 2008, 18:58:40

« vorige - volgende »

Kimm

hallo,

sinds een week heb ik nu bemmie. bemmie heeft bij zijn vorige baasje 8 maanden vast gezeten in zijn kooitje. sinds hij bij mij is is hij los. toen ik hem kreeg woog hij 130 gram. nu een week later weegt bemmie 95 gram. ik heb poepjes van bemmie laten onderzoeken omdat deze felgroen zijn en waterig. het is onderzocht op wormen en coccidiose. hier kwam niets bijzonder uit. bemmie is erg moe. nu is mijn vraag: kan hij zoveel afvallen in 1 week door het vliegen bij mij?
en wat ik ook nog wil melden is dat hij niet veel eet. maar waarschijnlijk komt dat omdat hij moet wennen.
graag jullie advies en of mening.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Kim,

Ik denk dat het idd komt doordat hij bij jou veel los is nadat hij 8 mnd geen vrijheid heeft gehad.

Hou hem wel goed in de gaten en vooral zijn eten.

Groetjes en sterkte,

Anja

Kimm

hoi anja,
morgevroeg ga ik toch een afspraak maken bij dokter hooymeier, vogelarts. ik blijf mij zorgen maken en ik zit vlak voor het weekend. dus dan moet hij bemmie maar eens even gaan onderzoeken vind ik. ;)

liefs kim

Sally

hallo Kim,

Vind ik een heel goed idee hoor, dan ben je zeker. En hoef je je geen zorgen meer te maken. Ik hoop dat alle tests positief gaan zijn...
Ik duim voor jou

Groetjes Sally

Anja

Hoi Kim,

Dat is een goede instelling zeker met het weekend voor de deur.
Beter een keer teveel naar de DA dan te laat.

Heel veel succes morgen bij de dA.

Groetjes Anja

Kimm

hoi anja,

dank je wel. ik wil zekerheid hebben voor bemmie en voor mijzelf. ik heb er niks aan als hij echt ziek gaat worden. ik vind het gewoon erg zielig.

hoi sally

ik hoop ook dat het niks erg is, maar even goed laten onderzoeken, dank je

liefs kim

Kaatje

Hoi Kim,

Ik ben erg benieuwd wat Dr. Hooimeijer heeft gezegd en hoe het nu met Bemmie is ! Heel veel succes vandaag bij Dr. Hooimeijer !

Goed dat je Bemmie even laat onderzoeken en zeker voor je het weekend in gaat !!

Groetjes Karin

Kimm

hoi kaatje, anja  en sally,

ik kon vandaag niet meer terecht en ik heb voor a.s. dinsdag een afspraak om 13.15 uur. vind het jammer maargoed ik ga in ieder geval dus heen. kan geen kwaad ;)

groetjes kim

Saar

Hoi Kim,
Mijn Plientje woog toen ik haar kocht 136 gram.
Puur door de beweging die ze kreeg is ze goed en veel afgevallen. De laatste keer woog ze 96 gram. Dat is wel eventjes iets anders dan 136 gram ;) Ze is een gezond en sterk vogeltje. Succes bij de VA :)
Groetjes Saar :-*

Kimm

hoi saar,

jeetje hee dat is ook een verschil zeg! maar ging dat ook zo snel dan dat afvallen?
ik hoop natuurlijk dat bemmie gewoon niets mankeert, maar ik moet het weten.

groetjes kim

Saar

Citaat van: Kimm op 22 februari 2008, 13:44:05
hoi saar,

jeetje hee dat is ook een verschil zeg! maar ging dat ook zo snel dan dat afvallen?
ik hoop natuurlijk dat bemmie gewoon niets mankeert, maar ik moet het weten.

groetjes kim

Ja zeker! Maar ze moest nu ook in beweging komen om bij haar eten te komen. Bij de DW kreeg ze t eten in een bakkie op de grond en ze zat daar maar :-\ Dus ja ::) Ik hoop ook voor je dat Bemmie niks mankeert!
Groetjes Saar :-*

Kaatje

Citaat van: Kimm op 22 februari 2008, 13:22:19
hoi kaatje, anja  en sally,

ik kon vandaag niet meer terecht en ik heb voor a.s. dinsdag een afspraak om 13.15 uur. vind het jammer maargoed ik ga in ieder geval dus heen. kan geen kwaad ;)

groetjes kim

Hoi Kim,

Hoe was het vandaag bij de DA !?

Groetjes Karin

Kimm

hoi karin,

lief dat je even informeert. alles is goed gegaan. hij is niet ziek maar hij zat wel in een neerwaartse spiraal. hij heeft een darmstoornis, stoornis in zijn veren en rui en de hele conditie was slecht. ook had hij ondergewicht. voor zijn bouw moet hij ongeveer 100 gram wegen a 105 gram. hij had dus ook overteerbare zaden in zijn ontlasting. hij heeft nu injecties gekregen en ik heb medicijnen meegekregen en poeder voor zijn herstel. binnen 1 week moet ik verschil gaan zien zei hij.. dus op zich goed nieuws en hij dacht ook wel dat bemmie er helemaal bovenop zou komen maar die 8 maanden vast zitten was toch funest hoor.
ik heb in mijn dagboekje nog een verslag gezet met meerdere dingen dus het is misschien wel leuk om dat even te lezen
;)

liefs kim
l