19 april 2024, 09:32:23

Alleen zaad

Gestart door Vyrain, 19 februari 2008, 17:00:33

« vorige - volgende »

Vyrain

Mijn valkje eet bijna alleen maar zaad. Als ik hem fruitvoer geef vind ik het even later op de grond, is dit omdat hij het niet lekker vind of omdat hij het gewoon laat vallen (hij doet soms best onhandig)? Wanneer ik hem eivoer geef laat hij het liggen, of het nou in een apart bakje zit of door het zaad heen. Kortom, hij eet nooit iets wat hij niet kent. Heeft iemand tips hoe je het beste (vreemd) voer kan geven?
Nog even een extra vraag, hoe lang blijft eivoer goed?

Anke

Hoi,
Ik geef mijn valkjes iedere dag vers eivoer.
En wat groente en fruit betreft; ik heb hier ook een stel eigewijze eters. Toch... door het aan te blijven bieden, ook veel afwisselen merk ik dat ze het uiteindelijk wel gaan eten.
Hier zijn sperciebonen, andijvie, broccoli, spruitjes, peterselie
Favoriet.
Fruit eten mijn valkjes pertinent niet.

Wat je ook kan doen is zelf een stukje fruit eten met je valkje op de schouder. Grote kans dat je valkje dan ineens het wel wil eten ;D
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

19 februari 2008, 21:10:52 #2 Last Edit: 19 februari 2008, 21:15:45 by *Yvon
Hoi hoi

Sorry Anke,maar iedere dag eivoer is niet helemaal goed als ze al volwassen zijn.  ;)
Eivoer wordt wel vaker gegeven als ze buiten zitten en winter is of wanneer ze jongen hebben. :)
Als ze binnen zitten zou ik ze 1x p.w. een beetje geven.

Het eivoer kan je ook wat lekkerder maken met wat druppels roos vice erin,of een ander merk eivoer proberen.
In de merken schijnt ook nogal wat verschillen te zitten.
Als je het eivoer nattig maakt,kan je het niet te lang in de kooi laten.
Wat je ook kan proberen is de groente of fruit vermengen met het zaad.
Als het nattig spul is niet te lang laten staan/hangen dan.  ;)
Desnoods in een apart bakje.  :)

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Yvon,
Voor de zekerheid heb ik nog ff bij voeding gekeken,maar daar staat toch echt dat eivoer tot de basisbehoefte van de valkparkiet behoort :) Maar dus niet iedere dag?
Hmmm dat is dus iets waar de  meningen over verschillen.
Ik ga eens in de info duiken :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

ook ik was van mening dat het niet elke dag mocht dat eivoer.
Volgens mij was dat niet goed voor de nieren als ik me niet vergis.

Groetjes Anja