Arie voor het eerst uit zijn kooi!! + FOTO'S!!

Gestart door BaUkJe, 18 februari 2008, 17:54:40

« vorige - volgende »

BaUkJe

Vandaag voor het eerst Arie uit zijn kooitje....
Het begon allemaal rond kwart voor 3, we hebben Arie zijn kooitje opengezet, na ong. 15min wachten is hij eruit gekomen, hij vond dit natuurlijk erg raar! Al snel vloog hij door de kamer, waarna hij een paar keer te hoog vloog en met zijn koppie het plafon heeft geraakt  :-[ oei! Hij begreep er helemaal niks van! Totdat hij belandde in mijn gordijnen!

Hij belandde naast de bank en heb mijn hand voor hem gezet, hij stapte gelijk op en ik heel langzaam met mijn hand omhoog om hem op de bank neer te zetten. Tot hij weer weg vloog... jammer :( Hij belande op de grond achter mijn stoeltjes. Ik ben hierbij op mijn knieen gaan zitten met wat voer in mijn hand en heb geprobeerd hem te lokken.

Ik heb hem op zijn trappetje gekregen en ben heel voorzichtig naar zijn kooi gaan lopen! Hij bleef mooi op het trappetje zitten, maar al snel zat hij op mijn hand (wat hij nog noooooit heeft gedaan)

Al snel erna zat hij op mijn schouder, en vond alles goed....

Hier heeft hij nog een lange tijd gezeten! Hij vond alles wel goed... maar hij zit zo enorm in de rui, dus hij bleef maar schudden/en jeuken met zijn snaveltje, best wel sneu.... maar de vitaminen zitten inmiddels door het water! Dus hopenlijk gaat het snel voorbij!
Nadat Arie op mijn schouder zat probeerde ik met wat bochten hem voor de kooi opening te krijgen, maar ja.. meneer wou niet! :( Dus zat hij op mijn rug! Hahaha... We hebben hierna zijn trappetje gepakt en is daar opgestapt en zo de kooi in gegaan! Hij zal nu wel moe zijn denk ik.. dus ik laat hem lekker slapen! Ik houd hier mijn soort van dagboekje bij voor de volgende keren dat hij uit zijn kooi gaat! Heeft iemand nog tips? gr Baukje

♥Debby♥

Leuke foto's hoor!! eng he die eerste rondjes.. ze weten nog niet hoe hoog, en waar te landen...

maar je zult zien dat het snel beter gaat hoor.. nog even dan gaat Arie met G krachten door het huis en moet je moeite doen om hem bij te houden! hahahaha..

Leuk dat je een dagboekje gaat bijhouden!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kimm

hoi,

wat een leuk nieuws zeg! leuk is dat he als ze uit hun kooi komen! ook mooie foto's!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

BaUkJe

Bedankt voor jullie leuke reacties! Gelukkig zit ie weer veilig in zijn kooitje! De 2e keer zal denk ik donderdagmiddag worden!? Ohja kan het ook gewoon wanneer het buiten al donker is en een lampje aan is? Of zien ze dan het plafon helemaal niet meer? Ik hoop dat jullie hierop een antwoord hebben!? Doei doei gr Baukje

Kimm

hoi baukje,

ik heb happy altijd los ook sávonds. de lichten zijn dan aan in de kamer dus je kan het ook doen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

In de schemer zal het juist wat makkelijker zijn om Arie bij je te houden en tammer te maken.. Met alleen een schemerlampje redt je het natuurlijk niet maar gewoon de verlichting is voldoende hoor..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

BaUkJe

Goeie tip! ;) Ik ga het gelijk morgenavond proberen, vanavond moet ik op verjaardag en ja stel dat hij niet zijn kooi meer in wil....? Gr Baukje

Kimm

hoi baukje
geduld hebben. ik heb bemmie nu en hij is net bij mij en ik krijg hem ook niet gelijk de kooi in. ik blijf erg rustig en probeer het steeds weer en dan lukt het wel.
succes, ik ben benieuwd!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

BaUkJe

Indd.. we moeten geduld hebben.... maar voor zo'n oudere vogel toch nog snel de kooi uit... Dit hebben we maar weer bereikt! We hebben hem gekregen met 7mnd (als ik de dierenwinkel moet geloven) In december gekregen en nu al de kooi uit!  :D Dus kim de jouwe wil ook niet gelijk de kooi in? Je moet er echt wel een middag/avondje voor uittrekken... Morgenavond horen jullie meer, want dan ga ik gelijk hem eruit doen wanneer ik mijn bord eten op schoot heb ;) Moet eerst hele dag stage lopen, maar heb nog een kliekje van vandaag over mmm! Dan gelijk Arie der uit! Heb ik nog een hele avond voor me om hem er weer in te krijgen! OANT MOARN! zeggen ze hier in frl..... tot morgen!!!!

Kimm

hoi baukje

ja ik heb bemmie net 4 dagen en hij heeft 8 maanden in zijn kooitje gezeten. nooit eruit dus. nu moet ik hem weer het vertrouwen geven dat hij erook weer uit mag als hij in zijn kooi word gezet. ook ik trek er tijd voor uit hoor. want ik moet geen haast hebben om hem erweer in te zetten.
succes baukje, het gaat je lukken ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

BaUkJe

Jij ook succes Kim!
We gaan er gewoon voor! ;)
Doei doei gr Baukje

BaUkJe

Arie is inmiddels alweer een klein uurtje uit zijn kooi, hij heeft 1x een vlucht gemaakt.... en belandde in me woonkussens op de grond, heb hem op mijn viinger laten stappen en ging er gelijk op staan.... Heb hem meegenomen naar de bank, zodat ik kon zitten.. na een kwartiertje ong. heb ik hem naar zijn opening van zijn kooi gebracht, hier is hij lekker gaan smikkelen aan het trosgiers! Kijk maar naar de foto! Ik kan helaas geen foto's van dat Arie op mijn hand zit... want ik kan geen foto's alleen maken.. helaas.. gr Baukje


Kimm

hoi baukje!

leuke foto! fijn dat het goed gaat. in het begin willen ze inderdaad nog wel eens een landingsfout maken of dat ze ergens achter vallen, dat gaat wel over. hoewel mijn happy ook nog wel eens een foutje maakt hoor, hihi
ben benieuwd hoe het vanavond gaat met het in de kooi zetten!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

BaUkJe

20 februari 2008, 20:19:19 #13 Last Edit: 20 februari 2008, 20:32:50 by mexxgurl
Hoi kim hij was net al zelf in de kooi gegaan.. heb nu totdat ik ga slapen het kooitje open en af en toe gaat ie er zelf in en dan komt ie er weer uit.. ohja heb ook nog een paar foto's

WAAR BEN IK NU BELAND?


ZOO FF KRABBEN OP DE KNIE VAN ME BAASJE

Kimm

haha geweldig! die foto's met tekst ;D  ;D  ;D
dat is erg goed dat hij zelf in en uit de kooi gaat. dat gaat prima zo!!!
elke dag even doen en dan komt dat helemaal goed.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010