28 maart 2024, 14:14:36

Kortwieken of niet ?

Gestart door Mario, 14 oktober 2002, 05:50:34

« vorige - volgende »

Mario

Ik heb nu een tweetal weken en pracht van een valkje in huis. Echt een lieverdje dat niet anders wil dan uit zijn kooi zijn en bij mij zitten. (roept mij er voor)  Maar zo nu en dan maakt hij één enkele schreeuw en begint rond te vliegen (zonder enige aanwijsbare reden) waarbij hij pardoes tegen een of andere muur aanvliegt. Hij heeft ruimte genoeg om te vliegen, zo'n 4,5m bij 8m, maar toch botst hij na enkele rondjes telkens tegen een muur. Vandaag zat hij na zo een botsing een half uurtje met zijn ene vleugel wat lager dan de andere, waardoor ik denk dat hij/zij zijn/haar eigen toch bezeerd heeft. Alles is nu wel weer prima.
Mij  vraag is, kan ik dit valkje beter laten kortwieken voor zijn/haar eigen veiligheid, of kan ik beter nog wat wachten en hopen dat de situatie betert met alle mogelijke risico's. Ik zou er echt iets van krijgen moest dit lieverdje iets overkomen.

MVG Mario

linda

hoi mario,
als ik je een goede raad mag geven , kortwiek hem dan niet.Er zijn voor en tegenstanders zo is dat bij alles , maar ik vind het wel zielig.Als je een beetje geduld hebt dan vind hij zijn vliegroute wel hoor.Neem hem op je schouder het hele huis door en dan leert hij het wel.Hier vliegen ze het hele huis door en weten de plekjes om te landen wel te vinden hoor.als je ze ziet twijfelen, steken wij onze hand omhoog en dan landen ze daar op. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je goed nadenkt erover, want het is een hele beslissing.groetjes linda