Sietskes Valkjes 2008, STOPPEN MET HOBBY :(

Gestart door Quendi, 16 februari 2008, 15:24:07

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Hopla, alweer iemand van wie we geen split lutino-geelwang mannen hoeven te verwachten.

Gefeliciteerd met je bleekmaskers  ;D

Quendi

Citaat van: kuiserke op  9 juni 2008, 20:48:16
Wat een schatjes....ik moet inderdaad nog veel leren over de valkjes als ik dat hier zo lees....hoe kan je het zien dat ze genoeg te eten hebben in hun krop? Mag je ze al aanraken als ze klein zijn? Ik denk dat jij daar heel veel ervaring mee hebt.
alvast nog veel kweekplezier
knufs Anita


Hoi Kuizerke,

Je kan zien aan hun krop of ze genoeg hebben, wanneer het ontzettend op spanning staat. Dan staat het echt op knappen en vraag je je af hoe die ouders dat er nog in krijgen.

Je kan ze aanraken als ze jong zijn, zolang je de ouders er niet mee verstoord. Jaag dus nooit de ouders uit het blok wanneer je persee een jong wilt vasthouden. Ga dan liever wachten tot beide ouders uit het blok zijn, en maak het bezoekje niet te lang. De ouders raken namelijk erg overstuur wanneer ze hun kind weggehaald zien worden of wanneer ze hun jong niet kunnen vinden in het nest.

Groetjes Sietske

Quendi

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  9 juni 2008, 20:51:29
Hopla, alweer iemand van wie we geen split lutino-geelwang mannen hoeven te verwachten.

Gefeliciteerd met je bleekmaskers  ;D


Maare, Bonnie, had je dan ergens een split lutino geelwang gereserveerd en dat het bleek dat het een bleekmasker was??

Wie was dat? Ik ben benieuwd wie er allemaal bleekmaskers kweekt namelijk.

Ach je hebt ook altijd pech he ;), sorry, ik kan je niet meer helpen aan een split lutino geelwang ;)

Groetjes Sietske

kuiserke

Bedankt, morgen ga ik het proberen ze laten me nu toch al kijken in het nest morgen raak ik er ff eentje aan dat ik kan zien of het er vier of vijf zijn...
knufs Anita

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op  9 juni 2008, 21:03:49Ach je hebt ook altijd pech he ;), sorry, ik kan je niet meer helpen aan een split lutino geelwang ;)

Groetjes Sietske


Ik heb al een split lutino-geelwang, kan lutino bleekmaskers kweken (er ligt een ei bij de bleekmaskers te piepen nu) en heb een cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow liggen dus met die pech valt het nogal mee ;)



Quendi




Nieuwe foto's gemaakt van het prachtige bleekmaskertje!

Groetjes Sietske

♪ Marlies

Hoi Sietske, ;D

Gefeliciteerd met je bleekmaskertje !!

Eindelijk duidelijkheid bij dit koppel.

Groetjes Marlies ;)

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met je bleekmaskertje :)
Wat een schatje zeg :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Quendi


Quendi




Zoals jullie zien is ie alweer een stuk gegroeid :).

Groetjes Sietske

Anke

Hoi,
Hij wordt mooier en mooier :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Mijn bleekmasker jong lijkt ook een wildkleur te zijn, een mannetje split cinnamon-opaline/lutino/bont/witmasker   ::) hoeveel splits passen er in 1 vogel..., weet jij het geslacht van deze al?

Quendi

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 26 juni 2008, 17:02:02
Mijn bleekmasker jong lijkt ook een wildkleur te zijn, een mannetje split cinnamon-opaline/lutino/bont/witmasker   ::) hoeveel splits passen er in 1 vogel..., weet jij het geslacht van deze al?


Ehh?? Wat houdt dit in? je bedoeld dat het dus een grijze bleekmasker is?? Hij is toch wel bleekmasker? Ik ga maar eens gauw je dagboekje lezen ;).

Geslacht is nog niet bekend. Ik denk dat ik maar veertjes ga opsturen zodat ik er snel een partner voor kan zoeken.

Groetjes Sietske

•=Bonnie=•

Het is een bleekmasker  (wildkleur bleekmasker dus) ;)  Ik kan uit dat koppel ook lutino bleekmasker en opaline bleekmasker mannen en poppen krijgen.

Quendi

Zo... ik zal mijn gedachte even op papier (scherm) zetten.

Ik zoek voor mijn bleekmasker en mijn dominant pastel voor beiden een partner. Ik wil ze niet aan elkaar koppelen als ze van verschillende geslachten waren, omdat anders de bleekmasker niet uitkomt en dat vind ik zonde.

Als mijn dominant pastel EF een pop is, wil ik of:
opaline witmasker man,
een geelwang man of,
een dominant pastel EF man (liefst met witmasker en opaline).

Als mijn dominant pastel EF een man is, wil ik of:
een Witmasker pop,
een Dominant pastel EF pop of,
een Witmasker dominant pastel EF pop.

Ik hoop dat het een popje is, want als ik dan een geschikte man vindt, weet ik altijd de geslachten van de jongen.

Als mijn bleekmasker EF een pop is (split pale fallow), wil ik of:
een albino man,
een pale fallow witmasker man,
een opaline pale fallow witmasker man of,
een dominant pastel EF witmasker man.

Als mijn bleekmasker EF een man is (split pale fallow, split ino), wil ik of:
een albino pop,
een pale fallow witmasker pop of,
een dominant pastel EF witmasker pop.

Als iemand een geschikte partner of 1 of beide vogels heeft, kan ik eventueel ruilen met een dominant pastel EF jong, waar ik ook nog een DNA test mee laat uitvoeren.

Ik ga dus een DNA test doen met:
2x dominant pastel EF jongen
1x bleekmasker EF jong.

groetjes Sietske