Sietskes Valkjes 2008, STOPPEN MET HOBBY :(

Gestart door Quendi, 16 februari 2008, 15:24:07

« vorige - volgende »

Quendi

Hoi Ann,

Inmiddels al mailtjes over en weer  ;).




Update:
ALLE mannen zitten momenteel in de blokken. 5 mannen dus. En daarbij zitten 3 poppen daarvan ook in het blok.

bont opaline split cinnamon x opaline split bont:
3 jongen, 1 ei.

cinnamon witmasker split opaline bronze fallow x bronze fallow witmasker:
x aantal eieren, waarvan 2 bevrucht.

dominant pastel ef x wildkluer:
3 jongen, waarvan 1 in couveuze.

geelwang/bleekmasker split witmasker x geelwang/bleekmasker split witmasker:
eieren? zitten 's nachts ook in blok

pale fallow witmasker x lutino geelwang/bleekmasker split witmasker:
eieren? zitten 's nachts ook in blok

Groetjes Sietske

Quendi

Enkele foto's van de jongen van dit moment.

Links dominant pastel EF, rechts wildkleur.


3 jongen zijn opaline bont, 1 jong is gewoon opaline. Tussen de bonte zag ik er 2 met rode pupillen, die zijn denk ik cinnamon. Wanneer ze cinnamon zijn, zijn het 100% popjes. Alle 4 zijn geringd.

Quendi

Hoi iedereen,

Vanochtend een ijskoud jong gevonden in het blok van de witmasker bronze fallows. Hij was dan wel net geboren, maar nog een lege krop en ijskoud. Dit was het eerste nest van de pop dus waarschijnlijk onervaren. Maar goed, dit jong zou het niet lang redden als ze niet snel hem warm zou houden dus ik had de gok gewaagd en wilde het jong onderleggen bij 1 van mijn andere koppels. Echter waren er 2 koppels met veel oudere jongen en 2 koppels met eieren waarvan ze pas over ongeveer een week uitkomen.

Ik heb er toch maar voor gekozen om onder te leggen bij een koppel waarvan ze alleen nog maar eieren hebben, deze hebben al ervaring met het groot brengen van jongen. Het is als het goed is een bronze fallow witmasker want de moeder is een bronze fallow witmasker en de vader is een cinnamon witmasker split bronze fallow opaline. Of hij moet nog split voor albino zijn, maar dat is onbekend bij mij en de kweker. Het heeft namelijk wit dons en rode ogen.

Vanmiddag gekeken of hij dus geaccepteerd werd, en ja hoor. Lekker warm onder pleegmoeder. Alleen klein beetje weinig voer in zijn krop vond ik. Maarja, dat is in iedergeval heel wat. Een moeder die een jong accepteerd terwijl zij pas over een week uitgerekend is  ;D. Ow... zelf heeft ze maar 1 bevrucht ei. Dus ze kan best 2 jongen met een week verschil van leeftijd groot brengen denk ik.

Met de wildkleur en de dominant pastel gaat het erg goed. Ze zijn nu 4 weken oud.

In het blok van het bonte koppel zijn de mutaties bekend, namelijk:
1 opaline bont
2 opaline bont (bijna getekend)
3 opaline bont cinnamon (is een pop)
4 opaline

Groetjes Sietske

Quendi

De Witmasker Bronze fallow doet het nog steeds goed!  ;D.

Enne.... de cinnamon bonte opaline die heeft nog steeds geen oranje in haar wangen terwijl haar nest genootje van dezelfde dag, al duidelijk oranje wangen heeft. Ik heb nog geen cinnamon jong groot gebracht van dit koppel, maar dan man zou dan misschien wel eens cinnamon geelwang als split kunnen hebben. We wachten het af... zou helemaal super zijn, dan is het dus een cinnamon geelwang opaline bonte pop.

Groetjes Sietske

Quendi





Wat denken jullie? Is ze geelwang??

Groetjes Sietske

carco

Het lijkt er wel veel op dat ze een geelwang is: mooi zeg!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Jacqueline

Ik denk ook wel dat het eens een geelwang kan zijn. Leuk hoor zo'n verrassing.

Quendi

haha hele ophef voor niets. toch een oranje wang  ;).

Maareh, verder wel goed nieuws!!!

Er is een gele donsje geboren uit mijn witmasker pale fallow x lutino gele wang.... 

dus het is wangetjes turen!!!! is het wangetje oranje, dan is mama geelwang. Is het wangetje geel, dan is mama bleekmasker en het jong dus ook.

Groetjes Sietske

Quendi

Er is een tweede witmasker bronze fallow geboren en deze heb ik ook ondergelegd bij de gele wangen lutino.

Alleen zie ik nu aan beide bronze fallows dat ze achter lopen in de groei.

De wildkleur en de dominant pastel zijn beide uitgevlogen alleen heeft het pastelletje pijn aan haar pootje waardoor ze hinkt... Het is niet gebroken dus ik hoop dat het snel hersteld.

Groetjes Sietske

Gerdy

Hoi Sietske,

Ik ben eens even in je dagboekje gedoken en heb alles door gelezen..maar jeetje wat jij allemaal te vertellen hebt over split en dominantie..het duizeld mij even voor de ogen..ik begrijp er nog steeds helemaal niets van..ik heb zelf nu 11 jongen zitten..van één koppeltje is het het derde nestje al dit jaar en ik weet nu denk ik wel wat er uit de eitjes komt..maar wanneer het nou mannetjes of popjes zijn..ik weet het echt niet..en met de berekenings caculator kom ik er ook niet uit..het andere nestje heeft 9 jongen maar dan met 2 popjes en één man..ik moet maar afwachten wat het wordt..ik vind het erg jammer dat ik die berekeningen allemaal niet goed snap.

gr gerdy

Quendi

Hoi Gerdy, bedankt voor je berichtje.

Die berekening uit je hoofd kennen kost wel even tijd, maar dat komt vanzelf hoor, als je die calculators veel gebruikt.




Het opaline jong en de 2 bontje opalines zijn nog te koop.

Het eerste jong is al uitgevlogen en de anderen zullen spoedig volgen.

Groetjes Sietske

Jacqueline

Hoi Sietske,

Hoe gaat het met het jong wat je had overgelegd bij het koppel wat alleen nog eitjes had die na pas een week uit zouden komen. Ik had zondagavond ook een jong wat ik overgelegd heb bij een koppel met alleen nog eitjes waarvan het eerste ei pas uit zou moeten komen rond 4/5 juni. Overigens is mijn jong ook geaccepteerd hoor.

Quendi

Nee helaas zijn de overgelegde jongen toch overleden. Te weinig voeding en niet goed warm gehouden.

ze accepteerde ze blijkbaar toch niet helemaal. Toch blij dat ik het geprobeerd heb, want bij hun eigen ouders was het toch mis gegaan.

Het eigen jong is overigens wel gezond enz. die groeid goed.

Ik ben echt benieuwd naar de wangen...

Ik heb 5 valkparkieten te koop. Het gaat dus om 3 jongen. 2 opaline bonte jongen en een opaline split bonte jong. Deze zijn vandaag en 3 dagen terug uitgevlogen en zeer geschikt om tam te maken. Zodra ze zelfstandig eten mogen ze weg.

Voor foto's, even naar boven scrollen.

Ook nog een kweekkoppel te koop. Een bonte opaline man x wildkleur split opaline pop.

Zie mijn site voor meer informatie.

Groetjes Sietske


Quendi

JAAAAAAA

Ik heb bleekmaskers en geen geelwangen!!!
JAHOOEE!!

Ik heb dus een grijze bleekmasker en een lutino bleekmasker, maar van de man is nog niet bekend wat hij is....

Het jong heeft namelijk gele wangen. Dit jong is split voor pale fallow witmasker en als het een man is, ook split voor lutino. Ik ga voor dit jong opzoek naar een witmasker pale fallow.



Groetjes Sietske

kuiserke

Wat een schatjes....ik moet inderdaad nog veel leren over de valkjes als ik dat hier zo lees....hoe kan je het zien dat ze genoeg te eten hebben in hun krop? Mag je ze al aanraken als ze klein zijn? Ik denk dat jij daar heel veel ervaring mee hebt.
alvast nog veel kweekplezier
knufs Anita