11 augustus 2025, 23:35:21

Sietskes Valkjes 2008, STOPPEN MET HOBBY :(

Gestart door Quendi, 16 februari 2008, 15:24:07

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Zo, dus ook hier gaat het beginnen :)

Een hele goede kweek gewenst!

Quendi

Echt ontzettend spannend,

Alle popjes gaan nu ook de blokken in en uit.

Het geelwang/bleekmasker mannetje met het geelwang/bleekmasker popje heb ik er ook al op betrapt dat het popje langere tijd in het blok zit. Tijdens het voeren blijft ze er ook in zitten, terwijl ze normaal van stress uit het blok glippen wanneer ze alleen nog maar inspecteren. Dus wie weet :D. Dit jaar heb ik mezelf beloofd dat ik bijna niet tot nooit in de blokken ga koekeloeren totdat ik ze hoor piepen. Dan kijk ik en schat ik de leeftijd in. Meestal hoor ik ze al heel snel en merk ik ze dus de eerste dag al op. Nou, dat moet wel lukken. En 10 dagen erna ga ik pas weer in het blok kijken wanneer ze geringt moeten worden.

Vorig kweekjaar ging echt ontzettend slecht. Ik denk dat dat vooral door stress kwam. Er gingen koppels weg en er kwamen weer nieuwe bij. Waardoor de groep telkens verstoord werd.

Nu kennen de koppels elkaar allemaal, zijn de stelletjes al langere tijd samen en hebben ze bijna allemaal al ervaring met jongen.

Ik heb goede hoop en zal dit keer echt mijn geduld en nieuwsgierigheid moeten bewaren.

Groetjes Sietske

•=Bonnie=•

Klinkt allemaal goed Quendi  :D

Wel erg vervelend dat wij nu zo lang moeten wachten tot we wat nieuws horen natuurlijk  :P

Quendi

Toch niet zo heel lang gewacht.

Er liggen eieren bij de dominante pastellen, bij het bonte koppel, en bij de 2 geelwang/bleekmasker koppels.

Er zijn nu dus 4 koppels aan het broedden. Joepiee! ;D

Groetjes Sietske

•=Bonnie=•

Quendi

het zijn trouwens helaas nu 3 koppels. Tenminste, waarvan ik zeker weet dat ze eieren hebben.

Mijn bonte koppel zijn waarschijnlijk verjaagd door de catharina's want ze waren ineens niet meer in het blok en kwamen er ook niet meer in. De eieren waren ijskoud. 3 waren er nog heel en 1 stuk.

De andere 3 koppels broedden nog steeds goed.

En ik zag dat mijn creme-ino catharina een eierkont had!! Dus die heeft denk ik nu ook wel een blok veroverd. Dit had ze al, maar legde heel lang geen eitjes ookal was ze wel altijd in het blok, maar nu ik dus haar kont gezien had  ;D ;)....

Ik ben heel benieuwd. Vanaf zaterdag ga ik heeeeel goed luisteren of ik piep en voergeluidjes hoor.  :)

Groetjes Sietske

•=Bonnie=•

Spannend Sietske,

Mijn cathi's doen helemaal niets, stomme kippen...  >:( Altijd paren en de hele dag in die blokken maar nooit niet wat. Naja, ik heb het opgegeven met ze en reken nergens meer op.

Quendi

gisteren hoorde ik gepiep in het blok van de 2 grijze valken met gele wangen. Vandaag hoorde ik helemaal geen gepiep meer.

Dus ik kijken. En mijn vermoeden was waar... Het jong dat ik hoorde was dood. Nooit gevoerd geweest. Het was een geel donsje.

Er lag nog wel een piepend ei bij met nog een aardig groot gat al in de schaal. Deze had ik vanochtend bij de dominante pastellen gelegd omdat het originele koppel waarschijnlijk deze ook niet zou voeren.
Meteen zag ik dus dat de dominante pastellen 2 jongen hadden van al aardige grootte. Het eitje er toen bij gelegd.

Vanavond heb ik weer gekeken om te kijken of het jong uiteindelijk nog wel kracht genoeg had om eruit te komen. Dit had hij dus niet. Hij zat er nog steeds in en nog helemaal niet verder opgeschoten. Ik heb in het eitje zitten turen en zijn naveltje was mooi dicht en hij was helemaal droog. Dus ik heb het jong er toch maar uitgehaald. Het is een wit donsje. Wat dus betekend dat ook de zus van de lutino gele wang, ook split is voor witmasker, zoals verwacht.

De jongen van de lutino gele wang en de pale fallow witmasker waren vorige week al uitgerekend maar ik hoorde dus helemaal niets van buiten het blok af. Dus heb ik meteen bij hun gekeken. 2 eieren. 1 helemaal zwart en stuk en de ander onbevrucht en vol lucht. Ik heb beide eieren eruitgehaald in de hoop dat ze snel opnieuw zullen leggen.

Ik denk dat over ongeveer een week de eieren van de bonte valken uit zullen komen die waren later begonnen met leggen dan de rest.

En de bronze fallow witmaskers hebben ook een ei. Het blok was even leeg en beide waren in het nachthok dus heb ik meteen even stiekem gekeken.

Er zijn dus nog maar 3 jongen. 2 mooie grote gele donsen die misschien dominant pastel zijn. En een witmasker jong die het misschien niet redt als hij niet gauw wordt geaccepteerd door de pastellen.

Groetjes Sietske

•=Bonnie=•

hm hier dus ook niet van een leiendakje zo te lezen...

Quendi

Het witte donsje is toch overleden  :(.

Maar er zijn inmiddels wel al 3 jongen plus een piep ei bij het dominant pastel koppel!

En nog eieren bij het bonte koppel en bij de bronze fallow witmaskers.

Groetjes Sietske

•=Bonnie=•

Jammer van je donsje zeg maar de rest is natuurlijk wel fantatsisch nieuws :)

Quendi

4 jongen bij de dominant pastel koppel!

De eerste is geringd. Morgen de 2e ringen.

Groetjes Sietske

Quendi

27 april 2008, 19:45:34 #27 Last Edit: 27 april 2008, 20:35:46 by Quendi
Te koop wegens verkleining van het vogelbestand:

Catharinaparkieten koppel 1:

Olijfgroen split ino x Creme-ino (onbekend of de man ook split voor blauw is)
Dit koppel is van 2006 en is een bewezen kweekkoppel. Geringd.

Catharinaparkieten koppel 2:

Kobalt blauw enkel voudig gezoomd x Turqoisine
Dit koppel heeft bij de vorige kweker samen jongen gehad maar bij mij nog niet.
Zij zijn van 2004 en 2005 geloof ik maar weet ik niet zeker. 1 is geringd en de ander niet.

--------------------------------------------------------------------------------

Valkparkieten koppel:

Bont opaline x Wildkleur split bont
Dit is een koppel die al meerdere malen gepaard heeft en al blokken in en uit gaan.

k doe deze vogels weg omdat ik merk dat mijn voliere toch echt te klein is voor zoveel vogels. En omdat ik mij vooral richt op zeldzame mutaties van valkparkieten, wil ik met die verder gaan en verkoop ik deze vogels.

Voor de vraagprijs kun je me een IM sturen of mij mailen.

Groetjes Sietske

Quendi

Even een update van alles:

Als het goed is worden de 2 catharinakoppels vanavond opgehaald.

Dan is het bonte koppel nog te koop.

Vanochtend een ijskoud jong bij de pastellen gevonden. Ik dacht dat hij dood was maar bewoog nog een klein beetje.  :(. Ik heb hem meteen eruit gehaald en zit nu in een couveuse waar ik heb constant bijvoer. Hij is nu weer helemaal levendig en opgewekt. Hij was al wel wat langer achter in de groei, maar waarom hij nou niet warm gehouden werd?? ???.
Hij is nog maar 12 dagen oud, dus echt een kleine ukkepuk. Ik hoop maar dat hij het redt. Gelukkig is het nu meivakantie en heb ik genoeg tijd om hem te voeren. Wanneer ik weer stage moet lopen is hij inmiddels 24 weken en kan hij met minder voedingen per dag en neemt mijn vriend het van mij over wanneer ik hem niet voeren kan.

3 jongen bij het andere bonte koppel en nog 1 ei.

3 eieren bij mijn bronze fallow witmaskers, waarvan al 2 bevrucht zijn en de 3e onbekend.

Groetjes Sietske

Dierenfreackske

Hoi Sietske , ik heb je een pb gestuurd ! Veel succes met de kweek he ! Grtjs Ann