28 maart 2024, 09:59:21

zwarte/grijze vlek op snavel

Gestart door aapje, 14 februari 2008, 20:25:49

« vorige - volgende »

aapje

14 februari 2008, 20:25:49 Last Edit: 14 februari 2008, 21:19:10 by aapje
Tot mijn grote schrik heb ik opgemerkt dat mijn lieve valkparkiet Rufus ineens een donkere vlek heeft op zijn snavel. Heeft iemand hier ervaring hiermee?
Ik dacht meteen aan snavelrot maar hij heeft geen veeruitval of een glimmende snavel. Ik heb hem een half jaar geleden gekocht. Hij was toen nog geen jaar oud.
Nu weet ik dat PBFD een varierende incubatietijd heeft. Zou het toch vederrot kunnen zijn? Als dat zo is, dan wil dat zeggen dat mijn andere valkparkiet Kierewiet nu ook besmet moet zijn. Kierewiet is 17 jaar (vertoont nog geen verschijnselen).zie onderstaande foto 



Kimm

hoi,
ik heb geen raad voor jou maar als jij bij het topic drivers kijkt, daar staat bovenaan hoe jij een foto hier neer kan zetten. ik hoop dat het je lukt!
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kirsten

Hoi,

Ik denk eerder dat je valkje zijn snavel gestoten heeft, dan krijgen ze er een soort beurse plek op.
Gaat vanzelf weer weg,

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

aapje

Hoi Kimm,
Bedankt voor de link. Ik heb de site echter al gezien (vooral de foto van de parkiet met snavelrot :o*huil*). Het lijkt niet op de vlek die Rufus heeft. Ik heb inmiddels een foto bij mijn bericht geplaatst dan kun je zien hoe de vlek er uit ziet.

groetjes

Kimm

hoi,
dat is inderdaad een vreemde vlek. ik hoop dat iemand anders hier op het forum jou kan helpen. verder ziet jouw valkje erwel erg goed uit zo te zien.
de kleur van die vlek heeft mijn valkje over zijn hele snavel en het schijnt normaal te zijn. ik dacht ook al gelijk aan een ziekte. ik blijf je even volgen want ik ben wel benieuwd naar andere reactie's. als je het helemaal niet vertrouwd zou je eens naar de da kunnen gaan. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kirsten

Is het een bonte valk? en hoe oud is ie?
Ik vraag me namelijk af of het niet een donkere plek van de mutatie bont is

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

aapje

Hoi Kirsten,
Ik heb inderdaad een Bonte valk van iets meer dan een jaar oud. Het zou best kunnen dat hij een keer zijn snavel ergens aan gestoten heeft en dat het een beetje beurs is. Hij heeft nogal acrobatische neigingen en is een echte druktemaker.


Kimm

'hij is wel erg mooi hoor :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kirsten

Hoi,

Het is zeker een prachtige valk!, hij ziet er ook goed uit, dus zou me zeker niet direct zorgen maken. Hou het gewoon even in de gaten. Het kan in mijn ogen van de bonte mutatie zijn of van het stoten.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------