Valkparkiet weggevlogen en terug na 20 maanden!!!!

Gestart door Vogelvrouwtje, 12 februari 2008, 16:41:53

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje

//
Het is niet te geloven. In de zomer van 2006 vloog in een onbewaakt ogenblik man mannetjes valkparkiet Bloem weg.
Hij was een lieve trouwe vogel die altijd op mij kwam zitten zodra ik de voliere in kwam. De laatste tijd was hij wel wat onrustig aangezien ik zijn zus verkocht had. Dit omdat hij erg gek op haar was en zij op hem, maar ze nu ook samen wilden gaan paren en dat leek mij niet verstandig. Misschien ging hij op zoek naar Zon?
Hij vloog omhoog naar een boom en terwijl ik riep en een lange stok naar hem stak vloog hij hoger en verder. Binnen een paar minuten was hij van boom naar boom gegaan en uit het zicht. Ik heb amivedi gebeld, overal posters opgehangen, op de kabelkrant een oproep gedaan etc. Niets hoorde ik van Bloem. Al zoekende hoorde ik nog wel eens via via dat iemand een grijze vogel met oranje wangetjes en een geel hoofd had gezien, maar het leverde nooit echt wat op.
We gingen met vakantie, herfst en winter kwamen eraan en bij iedere harde regenbui of storm moest ik aan Bloem denken. Op een gegeven moment kon ik niets anders dan hopen dat hij goed terecht was gekomen. Misschien wel met de groepen Halsbandparkieten die hier door Weesp vliegen of desnoods bij iemand thuis.
Weer ging er een winter voorbij en ik bleef Bloemetje missen. Zijn vader en moeder (1999) heb ik nog en Bloem, een kopie van zijn vader, bleef onvervangbaar.
Tot afgelopen zondag middag ik in het Zonnetje voor mijn huis zit en tegen mijn dochter zeg: "het lijkt wel alsof ik Bloemetje hoor" en "wat een herrie maken mijn valkparkieten in de voliere toch". Later in de keuken keek ik in de achtertuin naar de voliere en wat zie ik? Aan de buitenkant van het gaas zit een valkparkiet die vreselijk zijn best doet om via een gaatje of deurtje naar binnen te gaan. Verrek het ik Bloem!!!
Ik steek mijn hand uit, maar Bloem vliegt naar een laag takje in de boom. Ik ga een stok zoeken en Bloem vliegt terug naar het gaas, maar wil niet op de stok. Ik ga de voliere in en pak zijn moeder, met haar in mijn hand, ga ik naar het gaas en met mijn andere hand, kan ik Bloem zo pakken. Wel krijg ik helaas een flinke knauw.
Nu zit Bloem weer tussen de rest. Inmiddels is er wel wat gebeurd. Ze zijn nu met zijn twaalven, omdat ik wat bijgekocht heb en er wat geboren zijn. Ik heb twee prachtige vrijgezelle dames zitten (cinnamon met wit en grijs met wit), maar helaas moet Bloem nu al weer verliefd worden op haar zusje van afgelopen zomer, een mooie lutino. Bloem zelf is van 2002. Ik laat het maar even zo, zijn zus moet er nog weing van weten.
Maar vinden jullie dit niet onverstelbaar!! Bloem ziet er kerngezond uit. Flink gespierd, sterk, heldere ogen, een prachtig verenkleed, mooi geslepen snavel, schoon poepgat, sterke voeten met keurige nagels, echt helemaal gezond!!
Ik heb wel ontwormmiddel en tegen infecties poeder door het water en eten gedaan. Moet Bloem nog een aparte behandeling hebben? Ook zijn poep is mooi groen met wit en stevig, er kruipt niets in en het stinkt niet.
Zou deze vogel nou 20 maanden door Weesp hebben gezworven of is hij bij iemand geweest en weer ontsnapt? Niemand mist een vogel! Bloem is ook helemaal niet onrustig en lijkt absoluut geen plannen te hebben om gauw weer te vertrekken. Zijn oude deuntje en liedjes is hij kwijt, maar hij hoort het wel bij de rest en zal het gauw weer overnemen. Hij heeft inmiddels wel nieuwe geluidjes geleerd, die ik bij valken nog nooit gehoord heb. Op mij gaat hij nog niet zitten, maar hij komt alweer heel dichtbij. Elke dag is er een beetje meer interesse voor mij, dus ik denk dat alles terugkomt.
Wie heeft ooit zoiets meegemaakt?
Groetjes, Eline (Vogelvrouwtje)

Bello

een zinnetje

Bloem is weer terug

keigaaf voor je!!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Kaatje

Hoi Eline,

Ik vind dit inderdaad onvoorstelbaar maar werkelijk prachtig !! Dit had je nooit durven dromen na zo'n lange tijd, wat zal of zullen jullie blij zijn zeg !! Gefeliciteerd met de terugkomst van Bloem !!

Groetjes Karin

Kimm

jeetje zeg wat een bijzonder verhaal!!! :o  :o  :o
ik ben erg blij voor je dat je bloem weer terug hebt.
dit is niet te geloven en nog zo gezond ook nog. prachtig :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Echt ongelooflijk! :D
Maar hoe weet je zo zeker dat het echt jouw Bloem is?

Vogelvrouwtje

Eerst dacht ik nog zou het Bloem zijn? Al lijkt hij er 100% op, dit kan niet en zo gezond. Maar ik merk het aan zijn vader en moeder en aan Bloem zelf. Hij is geen vreemde voor ze en de nieuwe vogels hebben iets van wie ben jij?
Ook naar mij toe merk ik het nu, zondag nog niet, gisteren iets meer, maar sinds vandaag weet Bloem het weer.
Bloem heeft hele oranje wangen, van die rondjes, maar een klein stukje loopt door in het geel, nou dat ik zo'n kenmerk.
Maar mijn vraag moet ik nog iets doen? Zou hij geen bacterien of enge ziekten bij mijn overige vogels overbrengen.
Ik heb 2 forpusjes, 12 valkparkieten en 16 parkieten zitten in mijn voliere.
Bedankt trouwens voor jullie lieve reacties. Jullie snappen tenminste hoe bijzonder dit is. Om mij heen zeggen mensen echt iets van oh ja, nou leuk zeg, terwijl het uniek is.

Quinten

zo lmeuk!

Ik blijf ook hopen dat op een dga mijn vogels terug komen.... :-\

Vogelvrouwtje

Hoi Quinten, :-[

???Wat bedoel je met mijn vogels??
Het klinkt alsof je hele voliere is verdwenen.
Ik ben ooit mijn parkietje 6 weken lang kwijt geweest in de zomer van 1994. Ik volgde hem elke dag en uiteindelijk was hij verzwakt en heeft iemand hem gevangen.
Mijn grijze roodstaart papegaai is twee keer weggevlogen. De eerste keer in de bergen van Frankrijk, toen was ze na 45 minuten terug gevonden. En de tweede keer in de tuin, toen is ze een flink eind verder na anderhalf uur zoeken door mij gevonden. Ze zat op een meter hoogte in een denneboompje.
Verder ben ik door storm een keer mijn twee forpusjes kwijt geweest. Hun voliere was omgewaaid. Het mannetje kon een uurtje later door buren verderop uit hun tuin gepakt worden en door hem in een kooitje in de voliere te zetten hebben we het vrouwtje kunnen lokken. Ook is een keer een baby valkparkietje die ik buiten aan het voeren was omhoog gevlogen de boom in. Ik ben zelf de boom in geklommen om haar er uit te halen.
Maar dit na 20 maanden had ik nooit durven dromen. Bloem is al helemaal gewend en komt al naar me toe. Vandaag heb ik de papegaai even in de voliere gedaan en ook hier merkte ik dat Bloem dacht van oh ja. Bloem is bij mij thuis geboren en was daardoor tam. Hij is niet eens echt verwilderd in de natuur. Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat hij er zo gezond uit ziet. Kan hij toch de anderen ziek maken???

Ik hoop maar dat iedereen zoveel geluk krijgt die een vogel mist. ::)

lynette

Ohhhh wat een bijzonder verhaal Woh en dan nog helemaal gezond tis echt een wonder
zo zie je maar dat valkparkieten echt een geheugen hebben  ;D

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Quinten

Citaat van: Vogelvrouwtje op 13 februari 2008, 18:40:33
Hoi Quinten, :-[

???Wat bedoel je met mijn vogels??
Het klinkt alsof je hele voliere is verdwenen.
Ik ben ooit mijn parkietje 6 weken lang kwijt geweest in de zomer van 1994. Ik volgde hem elke dag en uiteindelijk was hij verzwakt en heeft iemand hem gevangen.
Mijn grijze roodstaart papegaai is twee keer weggevlogen. De eerste keer in de bergen van Frankrijk, toen was ze na 45 minuten terug gevonden. En de tweede keer in de tuin, toen is ze een flink eind verder na anderhalf uur zoeken door mij gevonden. Ze zat op een meter hoogte in een denneboompje.
Verder ben ik door storm een keer mijn twee forpusjes kwijt geweest. Hun voliere was omgewaaid. Het mannetje kon een uurtje later door buren verderop uit hun tuin gepakt worden en door hem in een kooitje in de voliere te zetten hebben we het vrouwtje kunnen lokken. Ook is een keer een baby valkparkietje die ik buiten aan het voeren was omhoog gevlogen de boom in. Ik ben zelf de boom in geklommen om haar er uit te halen.
Maar dit na 20 maanden had ik nooit durven dromen. Bloem is al helemaal gewend en komt al naar me toe. Vandaag heb ik de papegaai even in de voliere gedaan en ook hier merkte ik dat Bloem dacht van oh ja. Bloem is bij mij thuis geboren en was daardoor tam. Hij is niet eens echt verwilderd in de natuur. Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat hij er zo gezond uit ziet. Kan hij toch de anderen ziek maken???

Ik hoop maar dat iedereen zoveel geluk krijgt die een vogel mist. ::)


Inderdaad het gata over heel mijn voliere:(
In augustus was ik op reis en de voliere is opengezet, de mensen die ervoor moesten zorgen kwamen 2X per dag langst maarjaa.... hééééél veel mooie koppels en vogels weg :(:(

Agnes

OOHH wat een mooi verhaal!

Wat gaaf dat Bloem weer terug is na zo een lange tijd.
Je zou inderdaad denken dat hij bij een ander is geweest, anders zou hij er toch niet zo gezond uitzien?

De kans dat hij de andere vogels besmet is net zo groot/klein als dat je een nieuwe vogel bij de rest inzet.

Hoop gewoon dat hij niets met zich meedraagt, en geniet van hem!

In april vorig jaar is bij mij ook een valkje weggevlogen. Wat zou het mooi zijn als die ooit nog terug komt!

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

•=Bonnie=•

29 maart 2009, 17:30:40 #11 Last Edit: 29 maart 2009, 17:32:20 by -•=Bonnie=•-
Heb je hier niet al eens gepost onder de naam "Bloem" of is dat toevallig?

Het is een mooi verhaal maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat dit dezelfde vogel is. De liefde voor zijn "zus" lijkt me dan ook niet echt een probleem  ;)

Voor dit soort situaties zijn ringen erg handig...

coolsille2


marie

!!!Flip!!!

martijn

geweldig gewoon na zo'n lange periode je valkje nog teurg hebben
was dat bij mij ook maar