Valkparkiet kan ineens niet meer vliegen!

Gestart door gawein, 24 februari 2008, 13:41:32

« vorige - volgende »

gawein

Hallo mensen,

Ik heb drie valkparkieten. 1 man en 2 vrouwtjes.
Nou is het zo dat sinds een dag of 3 het oudste vrouwtje ( 2.5 jaar oud ) niet meer kan vliegen. Ze is gekortwiekt maar heeft genoeg veren om zo'n 10 meter op zellfe hoogte te vliegen en dat kon ze afgelopen week ook nog.
Ze is ook veel rustiger en gaat sinds gister de kooi niet meer uit. Als je d;r laat vliegen haalt ze zo;n meter en dan stort ze recht naar beneden neer.
Ze heeft geen gevecht gehad oid en heeft ook geen schade die je ziet.

Weet iemand hoe dat kan komen?

Alvast bedankt, Gawein

ps weet niet in welk forum het moet het daarom 2x geplaatst.

monica

Ik vind het jammer dat er verder nog niet gereageerd is.
Maar dit doet mij denken aan legnood ???
Ik zou er zeer zeker mee naar de dierenarts gaan, en haar niet te stevig vastpakken :-\

Karin

Ik denk niet aan legnood, want dan zit ze op de bodem. Is ze niet veel vliegpennen verloren ? Zo niet dan zou ik contact opnemen met een dierenarts met verstans van vogels.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

gawein

Ik zul voor morgen wel een afspraak maken bij de DA.
Ze zit niet op de grond. En doet in preciepe alles muv vliegen maar op een rustige manier.

Als de andere 2 druktemakers uit de kooi zijn blijft zij rustig op d'r stok zitten terwijl ze normaal er gauw achteraan gaat.

In iedergeval alvast bedankt. Gawein

gawein

Ben bij de dierenarts geweest. Kon niets vinden en denkt dat het vanzelf overgaat.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Als er nog iets is laat ik het wel horen...

Sanna

Hallo Gawein,

Is dat alles wat die dierenarts voor je kon doen?? Je naar huis sturen in de hoop dat het vanzelf over gaat? Ik vind het niet normaal hoor, dat je valkje ineens zo doet. Was het wel een dierenarts die echt verstand van vogels heeft? Het kan nuttig zijn een secend opinion te vragen bij een dierenarts die daar meer verstand van heeft. Zulke dierenartsen kun je vinden in de balk links in het scherm, onder het plaatje 'Dierenarts'. Misschien zit er eentje bij jou in de buurt en anders zou je altijd kunnen bellen om raad te vragen. Succes met je valkje.

Groetjes, Sanna

gawein

Dierenarts heeft wel alles gecontroleerd kwa adem etc.
Als het donderdag niet over zou zijn moest ik idd een gespecialeerde dierenarts bellen.
Dus zul het wel even aanzien. Ze heeft geen wonden oid en eet wel gewoon.