6 mei 2025, 02:59:35

heel schrikachtig

Gestart door noa, 13 februari 2008, 20:21:16

« vorige - volgende »

noa

13 februari 2008, 20:21:16 Last Edit: 13 februari 2008, 20:33:34 by noa
Hallo allemaal

mijn valkje noa heb ik nu bijna 3 maanden en ze is al helemaal tam, maar nu zit ik eigenlijk met het volgende.

Ik heb ook een koppeltje kakariki's en een koppeljes grasparkieten die wel ieder in aparte kooien zitten maar mijn grasparkieten zijn zo ontzettend druk dat als noa bijvoorbeeld op mijn schoot aan het spelen is ontzettend erg schrikt van hun gekrijs, ook schrikt ze erg van de kakariki's omdat die ook weer erg op de grasparkieten reageren.ze schrikt eigenlijk heel erg van al het gekrijs van beide vogels.

Doordat ze zo schrikt vliegt ze van mij weg, ook al komt ze wel weer terug sinds kort maar ik vindt het heel vervelend want het gebeurt super vaak.gisteren was mijn moeder bij me en die moest hoesten en toen vloog ze ook al weg van schrik.

Wie kan mij helpen zodat noa minder schrikachtig wordt of zit dat in het aard van het beestje.

Groetjes joyce

Bello

Moet je eens bij ons kijken als ze los zijn en de deurbel gaat....

Dan is het precies hetzelfde.

Of als ik moet niezen.....

Eh ik denk dat het het aard van de valkjes is.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

noa

Bello

We zetten overdag de radio aan als we gaan werken.

Eh, bedoel ik mee.........Valkjes ach een vogelsoort apart ;D,

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Hermien

Ja hoor, dit hoort nu eenmaal bij hun natuur. Als de deurbel gaat, als de telefoon rinkelt, als de fluitketel fluit, als ik hoest of nies, als ik met mijn vingers knip. Van al die geluiden vliegen de valkjes op. Maar van een hevig onweer en groots vuurwerk hebben ze dus helemaal NIKS, hè?
Hiihihi ;D

Anke

Hoi,
Het is volgens mij ook afhankelijk van het karakter van een valkje.
1 van mijn valkje zit het liefst op mijn borst  (zodat haar kuifje aan mijn kin kriebelt :)  )
En wat ik ook doe niezen, hoesten heen en weer lopen. Ze blijft gewoon zitten ;D
Gaan haar valkenvriendjes ineens tegelijk vliegen dan gaat ze wel mee.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kiertjuh

volgens mij is het gewoon een kwestie van wennen.
Je moet niet vergeten dat een valkparkiet 20 jaar kan worden .Dus genoeg tijd om aan al die geluidjes te wennen.
Het komt vast wel goed!

lynette

Hoi hoi

Dit is een natuurlijke reactie als er een ergens van schrikt gaan ze allemaal roepen en vliegen weg indien dit mogelijk is om het mogelijke gevaar te ontwijken.

hier schrikken meerdere valkjes van de kleinste dingen zoals:
de telefoon, deurbel of andere onverwachte dingen
ik pak dan rustig de valkjes op en zet ze weer op de plek neer waar ze zaten en geef ze op dat moment niet meer aandacht dan wat ze kregen voor het moment dat ze schrokken.

Ik hoop dat je valkje snel went aan alle geluiden
want het is niet leuk als ze iedere keer schrikken van een hoestbui of een nies

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen