Silkes Valkjes | Geelwangen te koop! Binnenkort 3 nieuwe aanwisten =D

Gestart door Silke *, 11 februari 2008, 19:50:04

« vorige - volgende »

Silke *

Hoi Sharon en Anke,

Dankje allebei  :-*
Ik hoop maar dat het nestje zich ontwikkelt zonder problemen!  :)

Hoi Rob,

We zullen wel zien, maar ik kan je geen ongelijk geven. In 2007 sneeuwde het erg enzo...
Dit jaar sneeuwt het dan bijna weer helemaal niet (1 dag maar). Ahh, ik hoop maar dat het in orde komt!

Groetjes
Silke




*Yvon

Hoi hoi

Het blok hangt toch binnen?
Zolang ze goed blijven broeden en als de eitjes uitgekomen zijn,de donsjes goed warm houden,zal het best wel gaan lukken hoor.  ;)
Daar ga ik gewoon vanuit.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Silke ...eerst en vooral al gefeliciteerd met het tweede eitje van Fluffy ! Ik hoop dat alles goed gaat daar ! Wanneer denk je dat het eerste eitje dan uitkomt ? Had je ergens gezegt binnen drie weken ? Veel succes alvast met de eitjes en hopelijk komen daar schone donsjes uit eh ! Maar dat zal wel eh ! Grtls Ann



lola

Nicole's beestenboel

Dierenfreackske




*~Jeanine~*

Hoi Silke,

Ik zal voor je gaan duimen dat het beter weer gaat worden ;)
Hoop dat het helemaal goed gaat komen met je eerste nestje van dit jaar.

Groetjesssssssssssss

valkjuh


Lauwers

Hoi Silke,

proficiat met je eitjes en heel veel succes met het kweken!!!

Groetjes,
Davina, Charlie en Blanche

Silke *

HELP!!

Hoi allemaal!

Ik heb goed en minder goed en slecht nieuws!

Eerst het goede:

Vandaag lag het 3e eitje er bij Fluffy en Timo! Foto's, die moet ik uploaden als ik wat meer tijd heb.

Het gematigde nieuws:

Er lag een eitje op de grond  :o
Dat is wss van Lientje (samen met Punky). Ik weet niet wat ik er het beste mee doe...
Nu hangt er maar 1 blok op waar Timo en Fluffy inzitten met hun eitjes, maar zou ik dat eitje erbij leggen en door hen laten uitbroeden (heb er een kruisje opgezet) of zou ik nog een blok ophangen (nu direct!) waar Lientje en Punky kunnen in broeden?? ?? ??

Amoré en Diëgo tonen nog geen interesse in de blokken en Amoré is toch nog veel te jong.

Micky en Melanietje toch al wat meer interesse maar Melanietje moet nog wachten, ze is van mei.

Dus infeite kan het enkel van Lientje en Punky zijn, het eitje.

Maar wat zou ik er mee doen??

Bij Fluffy en Timo leggen of in een apart blok??


Dan het slechte nieuws!

ER HANGT OVERAL BLOED IN DE VOLIERE!
Ik weet niet van wie, ze zitten nog allemaal gezond op de stok. Maar alle stokken in het buitenhok hangen vol met (droog) bloed!

Ik ga nu ff gaan uitzoeken van wie het zou komen en mss al een tweede blok ophangen!

***

Bedankt allemaal voor jullie wensen!

@ Yvon ,

Nee hoor, de valkjes zitten allemaal buiten en het blok hangt hoog in de buitenvolière.

Groetjes
Silke

Dierenfreackske

Hey Silke .. ik wou dat ik kon helpen ! Ik weet ook niet wat je met dat ei moet doen ,...
Wat naar dat er zoveel opgedroogd bloed aan de stokken hing he !  Ik hoop dat er snel iemand een oplossing weet voor het ei dat op de grond lag ! Grtjs Ann



Anke

Hoi Silke,
Wat zul jij geschrokken zijn zeg van al dat bloed.
Ik ben benieuwd waar het vandaan komt.

Ik denk dat het verstandig is om een tweede blok op te hangen met het eitje erin.
Want als er 1 eitje is dan komt er hoogstwaarschijnlijk nog wel 1 :)

Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hey Silke ...Anke heeft gelijk hoor ! Een tweede blok kan de oplossing zijn ! Niet twijfelen hoor , gewoon doen!Grtjs Ann



Silke *

16 FEBRUARI 2008, TIMO EN FLUFFY





16 FEBRUARI 2008, PUNKY EN LIENTJE (EI OP GROND!)





Ik ga zometeen het tweede blok op hangen en kijken of het werkt. Ook uitzoeken van wie het bloed is!

Bedankt Anke en Ann!  :-*

Groetjes
Silke

Anke

Hoi Silke,
Hee.. ook al drie eitjes bij Timo en Fluffy :)
Gelukkig is het eitje  van Lientje nog heel. Ze heeft het dus niet van de stok laten vallen!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Verenpakje

Hoi Silke,

Ook ik denk dat je het blok al veel te vroeg opgehangen hebt. Je kent misschien meerdere kwekers die het doen, en er zijn een paar mooie dagen geweest, maar vorst en jonge valkjes gaan gewoon niet goed samen.
Door een maandje te wachten voorkom je een hoop problemen.

Daarnaast heb je door het ene blok op te hangen ook de andere koppels gek gemaakt. Die willen nu ook wel broeden, maar er hangt maar 1 blok.
Het is dus niet verwonderlijk dat je geruzie of zelfs vechtpartijen gaat krijgen.
Doordat ze dus gaan ruzieen kan het goed zijn dat er een vogel gewond geraakt is, of door vreemde vliegacties ergens tegenaan gevlogen is en misschien een bloedpen gekregen heeft?

Wat je kan doen is het blok met koppel weghalen en ergens apart laten broeden (binnen).

Groetjes, Rene

Klik op de banner voor onze vernieuwde homepage


Nu met filmpjes