19 juli 2025, 07:03:45

Mijn 6-tal EN Kietje (Foto's!!)

Gestart door Sally, 11 februari 2008, 13:37:22

« vorige - volgende »

Sally

Hoi hoi,

Toen mijn nichtje een middagdutje deed heb ik de tijd genomen om de kooi goed te poetsen en te ontsmetten, ook heb ik de speeltjes met detol ontsmet, en de eet en drinkbakjes en de zitstokken. Dus alles is gelijk proper, nu moet ik hem nog inrichten en dan zouden ze erin kunnen, maar natuurlijk wacht ik eerst dat Pietje uit de rui is, tot dan kunnen ze nog lekker gezellig met 3 in de papegaaienkooi.

Wel zonde dat er wat roestvlekjes zijn, maar daar kan je niet buiten he.

Dierenfreackske

Hoi Sally, wat spannend zeg ! Ik ben benieuwd hoor! Grtjs Ann

*Manon*

Hoi Sally,

Wat heb jij een prachtige kooi weten te bemachtigen meid!!
Echt super en heel fijn dat je kweekplannen dan nu vaste vorm gaat krijgen... leuk hoor  ;D ;D
Die roestplekjes .... kun je die niet aanstippen met één of andere verf, zodat ze niet meer zo opvallen?

Liefs Manon

Hermien

Mooi hoor. Ook zo lekker licht van kleur. Veel plezier ermee!

Dierenfreackske

Hoi hoi, ik ben zo benieuwd hoe Kenji Pietje en Demi het gaan vinden in hun nieuwe kooi; nu kan je volop gaan voor een nestje he! hihi, grtjs Ann

BaUkJe

Hey Sally, nu kom ik ook weer es ff langs jou boekje!
Altijd gezellig nou! ;)
Dus een nieuwe kooi! Ben benieuwd hoe je valkjes gaan reageren! Toen Arie een nieuwe (papagaaienkooi voor hem alleen!) kreeg.. eerst beetje eng.. maar nu zit hij toch het liefs IN zijn kooi dan UIT zijn kooi! Dus ik ga der ook helemaal vanuit dat die van jou het ook super vinden! Suc6!
Gr Baukje

Kimm

hoi sally,

heb je de kooi al klaar voor hun? waneer gaan ze erin?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hilde

hey sally

zijn je valkjes de nieuwe kooi al gewoon ?

de valkjes van mij vinden precies hun nieuwe kooi te groot  hihi  :)  :)

groetjesssssssss

Sally

Kenji en Pietje zitten al in de kooi, maar ze zitten enkel in het bovenste deel.Op de bodem hebben ze nog niet gescharreld.
Ik denk dat ze deze kooi ook te groot vinden. :P OF te hoog. :P
Maar ze gingen direkt eten en schommelen, enzo.. Dus dat zit wel goed denk ik.

Het blok hangt ook al tegen de kooi aan, Pietje heeft totaal geen last van de rui, en ze heeft ook geen zware rui. En wie weet hoelang gaat het nog duren voor alle da ze eitjes gaat leggen en in het blok gaat enzo. Nu wipwappen ze ook weer even niet, dus ...
Ze krijgen extra vitamientjes, heb een sepiaschelp in de kooi gehangen, een calcium blokje, een roos vitamiene blokje, trostgierst, eivoer... Dus wat dat betreft komen ze niks tekort. :P

Groetjes Sally

Sally

Kenji zit gewoon al in het blok  :o.
Dat is nu wel heel erg snel. :P
Pietje zit heel de tijd door de opening te kijken naar binnen, maar ze durft nog niet. :P

hilde

dat komt nog wel goed je moet eventjes geduld hebben  :)

groetjesssssss

Caroline

:o Heb je het blok al opgehangen terwijl ze in de rui zijn??

Dat zou ik nog even weg halen hoor .... en in de rui en ermee kweken is vragen om problemen.

De reden dat ze niet wipwappen is sowieso ook de rui.

DIt is een natuurlijk proces.

Als ze straks door de rui hen zijn zullen ze ook weer gaan wipwappen en zijn ze klaar voor de kweek. Als je nu het blok laat hangen hebben ze straks onbevruchte eitjes, dus geen jongen maar wel het werk van het eitjes leggen en broeden.

Een normale rui duurt 6-8 weken.

Succes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

Hoi Caroline,

Je hebt groot gelijk...
Hoe kon ik nu zo stom en naief zijn  :-X.
Ik heb Kenji en Pietje uit het blok geplukt en heb ze terug bij Demi in de kooi gezet.
De strondjes heb ik uit de kooi gehaalt en het eten heb ik gewoon bij in de andere kooi gehangen. Kan de schelp en het vitamineblokje blijven hangen?
Nu is de kooi gewoon al klaar voor als ze beide uit de rui zijn...
Sorry,... het was gewoon een moment van zwakte  :-\.
Ik wil natuurlijk niet dat Pietje straks erg verzwakt en ziek word omdat ik persé wou kweken met ze  :-X.
Ik wacht nu wel een paar weken af...

Nu wou ik wel snel iets vragen, terstraks toen kenji en piet in het blok zaten en als ik het blok opende wou Pietje dr uit komen, maar ze mocht niet van Kenji. Die ging dan hard op haar pikken om haar beneden te houden.  :-\, waarom doet die dat? Vond ik wel zielig...  ???

Groetjes Sally

Sally

Ik had ook nog een filmpje gemaakt dat Kenji al in het blok zat en dat Pietje erbij ging.. Maar dit is niet meer toepasselijk zeker :D
Wel leuk dat ze snel het blok in gaan, dan weet ik nu al dat ze er schrik hebben voor over een paar weken.

Sally