19 juli 2025, 19:31:53

Mijn 6-tal EN Kietje (Foto's!!)

Gestart door Sally, 11 februari 2008, 13:37:22

« vorige - volgende »

Sally

Citaat van: danielle op 16 februari 2009, 20:16:51
Hoi Sally,
Het is nog best een klus he. Lijkt me ook lastig om een blok goed op te hangen. Het is ook een hele grote blok he, die jij hebt.
Volgens mij is de kooi wel groot genoeg hoor. Maar ben geen expert op dat gebied. Maar de blok hangt dan buiten de kooi en neemt geen plek in beslag. Succes met het nemen van de beslissing.

Groetjes van Danielle

Hoi,
Nja, tis eigenlijk moeilijker dan dat ik dacht. Mijn blok zijn gewone afmetingen, maar misschien was het gewoon wel beter geweest om een liggend blok te hebben, makkelijker voor Kenji en Pietje meer ruimte, en minder diep zodat ik er beter bij kan...
Het zou natuurlijk wel super zijn dat de andere kooi groot genoeg is, maar heb mijn bedenkingen erbij...

Citaat van: Caroline op 16 februari 2009, 22:15:17
Hoi hoi!!

Ik lees je dilemma!! :-\

Op zich is het helemaal niet nodig dat het blok ergens in de kooi hangt hoor .... als het voor jou makkelijk is kan je het ook op de bodem van de kooi plaatsen, dit zag ik al eerder bij iemand op het forum en ging ook prima. ;)

ALs ze geen blok hebben zie tenslotte ook vaak dat de valkjes de eitjes op de bodem leggen. ;)

Dus .... misschien is dit een optie voor je. Succes!!!!

Hoi,
ik weet dat het kan om het blok gewoon op de bodem te zetten, maar dit is ook geen optie. Kan er dan ook niet goed bij en er niet goed in kijken omdat de deur niet groot genoeg is om het blok erdoor te doen. En ook niet om er zelf door te kruipen om zeg maar in het blok te kunnen kijken. Heb ik ook al uitgetest... Gaat ook niet echt goed, is ook totaal niet praktisch...

maar is de andere kooi groot genoeg? En als ik als de baby's uitvliegen ze overplaats naar de grote kooi? Zal wel lastig zijn, want Demi zit daar dan in, maar die moet ik dan maar terug overzetten naar de kleine kooi... Of zou dit ook geen goede optie zijn?

Groetjes Sally

Caroline

Inderdaad, lastig dus ....

De andere kooi .... heb je er misschien een foto van??

En constant op en neer verhuizen is natuurlijk ook niet makkelijk en zeker niet prettig voor alle betrokken valkjes.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Tja.... nou wil je eindelijk een blok gaan hangen en dan gaat het nog niet.  :-\
Die kleine kooi zoi ik echt niet gaan gebruiken.
Het is maar 32 diep,ze kunnen hun vleugels er niet gemakkelijk in uitslaan,tenzij ze aan de voor of achterkant zitten.  :-\
Maar het blok hangt dan aan de zijkant en als ze daar heel snel eruit willen komen vliegen......
Ikzelf zou echt voor een grotere kooi kijken.  ;)
Bijvoorbeeld :

Hoogte: 84 cm Breedte: 69,5 cm Diepte: 44,5 cm
Die 12cm extra diepte hebben ze echt nodig.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Sally

Citaat van: Caroline op 16 februari 2009, 22:52:53
Inderdaad, lastig dus ....

De andere kooi .... heb je er misschien een foto van??

En constant op en neer verhuizen is natuurlijk ook niet makkelijk en zeker niet prettig voor alle betrokken valkjes. :-\

Hoi,
ja heb foto's van de andere kooi, maar net zoals je zelf zegt om de valkjes telkens op en neer te verhuizen, is natuurlijk helemaal niet tof voor ze...

Is inderdaad niet zo diep...

Citaat van: *Yvon op 16 februari 2009, 23:39:33
Hoi hoi

Tja.... nou wil je eindelijk een blok gaan hangen en dan gaat het nog niet. :-\
Die kleine kooi zoi ik echt niet gaan gebruiken.
Het is maar 32 diep,ze kunnen hun vleugels er niet gemakkelijk in uitslaan,tenzij ze aan de voor of achterkant zitten. :-\
Maar het blok hangt dan aan de zijkant en als ze daar heel snel eruit willen komen vliegen......
Ikzelf zou echt voor een grotere kooi kijken. ;)
Bijvoorbeeld :

Hoogte: 84 cm Breedte: 69,5 cm Diepte: 44,5 cm
Die 12cm extra diepte hebben ze echt nodig.

Groetjes Yvon

Hoi Yvon,

Net zoals je zelf zegt, de kooi is inderdaad helemaal niet diep, dus daarom vroeg ik het voor de zekerheid aan jullie. Maar ik ga dus hun niet laten kweken in dat kleine kooitje, en in de grote kooi is ook geen optie, dus heb even bij "andere vragen" een topic geopent of iemand een ruime kweekkooi teleen heeft...
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,30993.0.html
Ik ga echt geen kooi meer bijkopen, heb er hier al 2 reserve staan, de één is dan ook van mn zus, dus om die verder te verkopen is ook stom tegenover hun he.
Ik hoop dat ik zo snel mogenlijk aan een goeie kweekkooi kom zo, en dat iemand er gewoon ééntje wil lenen aan me, die ze voor even kunnen missen...

groetjes Sally

hilde

hoi sally
ik heb al men kooien gekocht via kapaza tegen een zacht prijsje

kijk maar even bij huisvesting pagina 15 hoe ziet mijn kooi eruit
groetjessssssssssssssssss
woon ook in belgie limburg

Sally

Hoi,

Ik heb ook al op Kapaza gekeken voor een kooi, maar eigenlijk wil ik er gewoon geen meer bij kopen omdat ik hier al met 2 reserve kooien zit. Het zou gewoon perfect zijn moest ik er eentje kunnen lenen voor even van iemand, die dan nogeens niet zo ver weg woont... :D
Ik vraag toch niet te veel he? :P.

Groetjes!

hilde

neen je vraagt niet teveel maar helaas kan ik je niet helpen
al mijn kooien zijn volzet helaas
zijn die reservekooien dan niet groot genoeg??

groetjesssss

Sally

Hoi,

De 2 rerserve-kooien zijn inderdaad niet ruim genoeg..
Kon ik ze maar aan elkaar maken ofzo.., dan was het zo opgelost. :P

Groetjes!

hilde

hey sally kan je geen reservekooi verkopen en een grotere kopen ?

groetjes

Sally

ja zou misschien wel een idee zijn, maar de 1 kooi is van mn zus, en dat moet ik dan maar even bespreken met haar of ik die mag verkopen, en de andere is al zo oud dat ik die denk nog ni is meer verkocht ga krijgen...

Dierenfreackske

Hoi Sally, ik vind het vreselijk moeilijk voor je vooral als je een nestje wil he! De kooi is wel wat klein he voor een nestje, daar ben ik het mee eens he! Ken je anders niemand die een grotere heeft? En voor een goed prijsje wegdoet of je hem anders kan lenen ? Grtjs , anders zou ik er een bijkopen , is te klein he! ??  8) 8) ;) ;) ;) :-\ :-\ Ann

Sally

Hoi Ann,

Ik ken iemand die iemand kent die een papegaaienkooi heeft staan, ze gaat morgen horen welke afmetingen die kooi heeft, en/of ze die wegdoet voor een zacht prijsje. En heb er ook nog bij gezegd dat ze moet vragen of de kooi 2 deurtjes heeft.
Dus even afwachten he. Ik weet best dat die andere dan toch te klein is, anders had ik het niet eerst gevraagd hier, en had ik ze dr zo wel in kunnen steken. Maar inderdaad, het zou erg zielig zijn om ze daar in te steken, ook omdat als de jongen uitvliegen ze dr helemaal niet meer inpassen en om ze dan allemaal nogeens te verhuizen is ook niet echt een pretje voor hun he... Dus ik zoek nog wel even verder naar een ruimere kooi, is altijd prettiger, zowel voor mij als voor de vogeltjes.

Met mn lieverds gaat alles voor de rest goed, ja nu zitten ze dus nog steeds met 3 in de grote kooi he, lekker gezellig.
Net zijn ze dr nogis uitgeweest, en Demi zat hier op de bureau altijd te smeken voor een kroel, Kenji kruipt altijd onder het computerscherm en gaat dan met zn vleugels open liggen zingen, en Pietje trippelt wat rond en gaat wat in de draden liggen bijten, dat is de grootste sloper van al. :D

Kan het zijn dat wanneer Kenji onder het scherm kruipt en begint te zingen, hij dan Pietje wil lokken om dan zo te zeggen van, he hier is het wel gezellig, hier kunnen we wel een nestje bouwen?
Is wel een grappig zicht zene! :D

Groetjes Sally

Dierenfreackske

Hoi hoi Sally,  ja, leuk , een papegaaienkooi zal zeker wel ruim genoeg zijn denk ik he! Hihi , verkeerd geinterpretteerd van me hoor, sorry , natuurlijk zou je het anders niet vragen he , ach ik ook weer he ...sorry , ik bedoelde het echt niet zo als het wat onoozel over kwam van me ...ik druk me ook altijd verkeerd uit he!  ;) ;) :) :)grtjs Ann

Sally

Hihi Ann,

Ik weet toch dat je het niet slecht bedoelde :).
Ik druk me soms ook verkeerd uit hoor, maar ik bedoel het dan ook niet zo  :D

Groetjes!

Sally

Hallo,

Nu heb ik net iets op 2dehands.be iets gevonden...
Wil even jullie mening of dit iets goed is of niet? Denk wel dat dit echt enkel voor de kweek is en voor niks anders? En de afmetingen zijn echt wel groot (vooral lang) als je naar de foto kijkt zou je niet zeggen dat het zo groot is, wel?
wat denken jullie ervan?

http://www.2dehands.be/nieuwe-kweekkooien-voor-papegaaien-of-40194268.html?dier_soort=25&p=be-17&start=63

Groetjes