19 juli 2025, 18:22:04

Mijn 6-tal EN Kietje (Foto's!!)

Gestart door Sally, 11 februari 2008, 13:37:22

« vorige - volgende »

Sally

De verhuizing heeft plaatsgevonden. ;D
Het 4tal heb ik bij Indy in de papegaaienkooi gedropt, en Kietje zit nu in de witte voliere. :P

Grappig zo'n klein ding in zo'n mega kooi, je ziet hem/haar bijna niet zitten. :p

Buiten dat Dipsy nog kwaad is op Indy als die te dichtbij komt gaat alles goed tussen het 4tal in de kooi. Indy laat gelukkig niet op haar kop zitten, en ik hoop dat dit gedrag iets minder word, want zo is het ook niet leuk...
Ze zijn nu weer aan het bekvechten  ::)
Aah zolang het daarbij blijft zal het allemaal wel meevallen.. Anders zet ik Dipsy wel effe op straf in het vervoersbakje  :D.

Indy wil trouwens nog steeds niet opstappen, ze heeft nog altijd schrik van mn handen.. Echt raar.
Enkel in de wc stapt ze goed op, maar daarbuiten vliegt ze direkt weer naar de kooi, en wil ze niet meer opstappen.
Ik hoop dat dit nog goed komt..  :(

Ik denk (hoop) dat de voliere werken bijna gaan beginnen, we gaan morgen de konijnen buiten zetten (moeten eerst nog een ren maken omdat ze nog niet allemaal weg zijn), en dan ga ik het hok grondig proper maken (hangt vol spinnewebben), en de grond schuren  :P
Dan opmeten, en materiaal halen, en dan kunnen we eindelijk beginnen  ;D.

Ik hoop dat het klaar raakt voor ik naar de ardennen vertrek...

Caroline

Gekke Indy ....

Ik snap er ook niks van .... hier stapte ze netjes op als ze los was en in de kooi moest, in de kooi stapte ze op voor ze eruit mocht en ik kon haar in beide situaties met de volle hand pakken.

Ik vind het wel vreemd dat ze het nu in de toilet wel goed bij je doet, in deze ruimte heb ik het nooit met haar gedaan, dus dat is ze sowieso niet gewend.
  ::)

Ik zou gewoon veel, liefst meerdere keren per dag met haar oefenen, desnoods veel in het toilet, net zolang tot ze het ook goed doet in de kooi en als ze los is.

Ze moet niet zeuren zeg maar tegen haar, ze is handen gewend vanaf dag 1 en haar broers en zusjes van beide nesten zijn bijna niet bij hun baasjes weg te slaan. Ayo, het cinnamon geelwangetje van het eerste nest is zelf minder tam gemaakt moeten worden, de baasjes werden er helemaal gek van zo klef als ze was.

Indy heeft dus dezelfde voorouders en dezelfde opvoeding gehad, dus verwacht ik echt dat het goed komt, zeker met een beetje meer aandacht.  :)

Heel veel plezier tijdens het bouwen van je volière.

Groetjes en kusje voor Indy.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

Ik Vind het ook heel raar Caroline.
Misschien ben ik zo angstaanjagend? :P
Toen ik bij jou in de kweekkamer kwam en je liet ze los ging ze ook helemaal in paniek overal tegenop vliegen, en wou ze ook totaal niet opstappen he...

Ik ben elke dat al aan het oefenen in het wc, en ik zeg: in het wc gaat het goed, maar buiten de kooi wil ze niet opstappen, in de kooi ook totaal niet.
Ze weet de deuropening wel heel goed te vinden, als ik hier de dekens aan het ophangen ben aan het raam weet ze al genoeg, en zit ze al bij de opening. ;D
Ze komt ook best dichtbij mn hand, maar opstappen.. Nee ze. :P

Caroline

Ja klopt, toen je bij me was en Indy los in mijn kweekkamertje, was ze ook al angstig.

Maar dit zie je wel vaker hoor, ze zijn toch alleen maar mij gewend die in dat kamertje komt en de kinderen maar echt veel volwassenen komen er niet in mijn kamertje dus de eerste keer los met anderen vinden ze wel spannend maar dit is meestal maar kort.

Indy lijkt bang te blijven.  :-\

En nee hoor gekkie, je bent helemaal niet angstaanjagend.  ;D

Ik heb er toch vertrouwen in dat het wel goed komt hoor.

Misschien heeft zij ietsje meer geduld nodig en aandacht nodig. Gewoon volhouden.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

Gisteren toen ze los waren heb ik Pietje nogis bij me gepakt aan de computer, Kenji en Dipsy waren er ook direkt bij, en Indy volgde ook meteen  ;D

Ze hebben hier een tijd op de bureau rondgetrippelt, en af en toe is Indy vanzelf op mn hand gekropen en er weer af (ik had mijn hand gewoon op de bureau gelegd), dus ik denk wel dat het inorde komt ze.. Ze heeft gewoon extra meer aandacht en tijd nodig, maar komt wel goed.

Vandaag zijn ze niet losgeweest maar hebben ze buiten van het zonnetje kunnen genieten, en heb ik ze buiten een doucheke gegeven met de plantenspuit.
Indy heeft er super van genoten! Heb er foto's van gemaakt, maar moet ze nog even bekijken en morgen plaats ik die wel effe.  :)

Vandaag hebben we in het hok waar de voliere moet komen wat dingens opgemeten, zoals hoe groot het binnenhok word enzo (90cm op 1m en 1.75 hoog  ;D) en ik hoop dat we vrijdag of maandag avond eraan beginnen, want zaterdag heeft mn vader geen tijd, en zondag is het heel de dag wedstrijd...
Gaat het dan eindelijk gebeuren? Ik kijk er super hard naar uit!!  ;D
En daar komen dan natuurlijk ook foto's van he!  ;D

Sally

Hier ben ik dan met de foto's!  ;D

Eerst Kietje. Die is volledig zelfstandig  :)

Die heeft gistere ook van het lekkere weer mogen genieten

Indy genoot met volle teugen van de plantenspuitdouche :)

Zo ook genoten Pietje, Kenji en Dipsy ervan  :)

Demi bekeek het van op een afstand (die is nooit zot geweest van een douche, die gaat liever in bad  :P)

En Kenji vergezelde haar na een tijdje

Dit waren ze dan :)

Hopenlijk tot snel met de foto's van de volierebouw.

Saar

Leuke foto's meis :D
En fijn dat Kietje zelfstandig is :D

Always look..

Caroline

Wow, wat een geweldige foto's!!!!  :o

Leuk te lezen dat het beter gaat met Indy.  :D

Een heel fijn weekend met lekker veel zon.  8)

Liefs van Caroline, knuffie voor Indy.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

Hier alles goed met de valkjes, deze morgend zijn ze losgeweest en hebben ze met mij tv gekeken, Pietje weer bij me genomen in de zetel en toen kwam kenji en Dipsy alweer op mij gevlogen, en Indy volgde ook weer snel.
Ze heeft effe met de rits van mn vest gespeeld, en toen schrokken ze van iets en vlogen ze allemaal op (behalve Pietje), en zijn ze op de kooi geland. Bij Indy duurde het iets langer omdat ze nog niet in deze ruimte los geweest was, maar ze heeft geen ongelukken gedaan dus.

Dan heb ik ze allemaal effe laten doen, en toen ik gedaan had met tv kijken heb ik ze allemaal vast gezet, Ik doe altijd Indy als laatste, heb haar rustig aangesproken en altijd rustig met mn handen naar haar toe gegaan, ze liep altijd weg van mn handen, maar na heel heel heel veel aandringen stapte ze toch in de vluchte op en heb ik haar zo rustig in de kooi kunnen begeleiden.  ;D

Effe slechter off-topic nieuws  :(...
Deze ochtend is Timon onze oude border collie reu van 14 aangevallen door Flanel, Flanel staat loops en hij liep altijd achter haar aan, en ze was het beu en heeft hem op zijn plaats gezet...
Eigenlijk niet erg allemaal, maar hij heeft er iets serieus aan overgehouden.
Hij kan plots niet meer rechtstaan, en als we hem rechtzetten loopt ie wel n stukje maar mankt ie super hard  :(
We hebben besloten om het een dagje aan te kijken, en als het morgen niet beter gaat gaan we een zware knoop doorhakken...  :'(.
Ik vrees het ergste, hij ligt al heel de avond plat in zijn bench en doet nog maar amper aangestalte om recht te komen, en als ie dan is iets of wat beweegt ligt ie hard te janken...
Het doet zo'n zeer om hem te zien afzien...
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ie morgen beter is, en anders wil ik en mn ouders hem niet langer laten lijden.. Hoe erg het ook is.  :'(

Sorry voor het lange stuk off-topic  :-[

Always look..

Ik had je al even gesproken maar wil je ook hier nog even sterkte wensen!
Denk aan jullie! xx

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Saar

Sally

Deze avond gaan we Timon van zn lijden verlossen. Hij staat zo'n 2x per dag zelf op, maar hoe je hem dan ziet manken en moeilijkheden hebben met het rechtblijven...
T is niet leuk om te zien.   :(

Vooral smorgends zij ons pa dat Timon veel afziet met het rechtkomen en daarbij erg piept.
Pff t is moeilijk, maar het beste voor hem...

Als Timon rond slentert vliegt Hylke er ook op uit het niets, waarom weet ik niet...
Misschien omdat hij 'de zwakke' is? 
Ik vind het echt gewoon zielig   :'(

Ga hem vandaag nog lekker knuffelen en vertroetelen, ik weet niet of ik mee naar de DA ga, heb het heel moeilijk met zulke dingens...   :-\