eitjes leggen, hyperactief gedrag

Gestart door southdakota, 11 februari 2008, 17:32:55

« vorige - volgende »

southdakota

Ik heb 2 valkparkieten: Keiko (pop) van 1,5 en Keesje (man) van een  half jaar ongeveer.

Keiko is de laatste tijd nogal bezig met zichzelf opdringen aan keesje. Het lijkt er heel erg op dat zij wil paren.

Maar keesje is nog erg jong en hij heeft ook nog eens een handicap: Hij heeft maar een paar nageltjes, zijn pootjes zijn grotendeels stompjes. Waarschijnlijk zal hij zich dus niet kunnen vasthouden op Keiko's rug. Ik heb hem ook nog nooit zien reageren op haar 'verleidingen'.

Een week geleden legde keiko een eitje. Ik dacht 'dat zal wel net als bij een kip zijn, dis is gewoon onbevrucht'. Maar nu ligt er wéér een eitje bij. Zou dat dan komen door gewip met keesje, of is dit ook een onbevrucht ei?

Kan ik de eieren weghalen? Sinds ze er liggen (gewoon bodem vd kooi) is keiko heel agressief naar mij toe en beschermd ze haar eieren met man en macht. Ze maakt enorm veel herrie: Ze rommelt echt als een gek op de grond (ook als ik wil slapen, ze staat in dezelfde kamer als mijn bed namelijk). Plus dat ze echt de HELE dag aan het gillen is. En dat is iets wat keesje graag nadoet. Ik ben dus behoorlijk wanhopig want zo kan ik me niet op mijn werk concentreren en de buren zijn er op zijn zachtst gezegd ook niet blij mee. Wat moet ik doen?

Bello

Geef je valkjes een blok en als je geen donsjes wilt ruil de eitjes voor nepeitjes.

Zo krijgen ze ook meer rust tijdens de leg en broed, en dat hebben ze ook nodig, is toch een hele stap voor zo'n lijfje ;D

De hormoontjes gieren door het lijfje ;)

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Yvon

Hoi hoi

Ahhhh,is kleine Keiko een grote meid geworden ?  ;) ;D
De eitjes kan je het beste laten liggen of vervangen voor neppers,anders heb je de kans dat ze eitjes blijft leggen.
Om de herrie van het geschuif en gerommel met de eitjes tegen tegaan kan je proberen iets van een bakje/mandje waar Keiko in past met eitjes in de kooi te zetten.
Misschien dat ze dan ook een stukje rustiger wordt.
Dat ze de eitjes wilt beschermen to jou is heel normaal en helaas weinig aan tedoen.  :-\
Dat gegil is het beste proberen te negeren,zelfs dan niet eens haar kant opkijken.
Kijken is nml ook al aandacht.  :)
Keesje is miss een beetje gehandicapt,maar wie weet wat hij nog kan.  ;) :D
Tot nu toe heeft hij nog geen zin of interesse.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >