hobbykwekerij Sephora ~ kweekronde voorbij

Gestart door Lin, 5 februari 2008, 15:21:28

« vorige - volgende »

Lin

Zien er goed uit Rian! Hier vind je vast wel nieuwe baasjes voor.

Ik zag vandaag een kapot eischilletje bij Timmio en Alanya. Ik verder kijken en er bleek eerder dan ik verwachtte twee witmasker donsjes geboren te zijn  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Nou zeg.. kan ik ook niet de fotos van de andere camera afhalen.. grr..

Hier gaat wel alles goed. Ik ben terug op zaad gegaan bij Kashira en Kaiyo ik wilde te snel en nu gaven ze alleen eivoer. Ze worden ondertussen al groot de adoptiejongen witmasker en de wildkleur. Jammer dat ik jullie het niet kan laten zien.

De albino en de wildkleur van Ayla en Tiamo gaan ook prima. Elke dag nog wel paniek als ze bij de ouders weg zijn. Maar dan kunnen ze wel mooi leren eten in hun eigen kooi.

Timmio en Alanya zitten inmiddels op 3 jongen.  ;D Een paar minuetn geleden is nummer 3 op mijn hand uit het ei gekropen. Echt ontzettend lief.

Groeten, Lin

Rianne

Vandaag weer foto's gemaakt van de 8 jongen. Eerst de 4 van Max en Pino.

Ik houd mijn hart vast als dit jong uitvliegt. Niet alleen ik ben van mening dat dit een supermooi valkje is, vader Max is er ook verliefd op ::)

Het lutino mannetje:

Samen met moeder Pino:

Mijn favorietje, het geparelde lutinootje:

Vleugeltje:

En de jongste, pittig dingetje!

Nu nog even de foto's van de jonge bontjes van Joey en Zoey verkleinen :)

Rianne

De oudste, op de zwarte pennen zie ik geen parels maar de borstveertjes lijken wel gepareld. Nog even geduld...

Het tweede jong

De derde, je ziet duidelijk een rood lensje in de oogjes

En de jongste, met volgens mij het minste bont (zwart)

ManjaV

Hey Rianne en Lin,

Wat een schatjes zeg! :D
En wat apart dat Max verliefd is op zijn eigen kleintje! Hoe merk je dat? Fluit hij melodietjes voor het kleintje?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Hey Manja,

nee, op de eerste foto zit hij er bovenop, hij heeft wel 4 keer geprobeerd om te paren, ik moest m steeds opzij jagen. Wat een sukkel ::)

ManjaV

Hoi  Rianne,

Owww...;D dacht dat hij enkel wilde voeren!
Haha...apart hoor....maar dus duidelijk een bijzonder kleintje :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

180sonic

ja dat dacht ik ook  :o

maar het is inderdaad wel een mooie dame hoor!  :D

Lin

Yes!

Ik kon wat fotos van de kaart halen!

De albino van Rianne is wat kaal nog de wildkleur groeit helemaal weer vol met veertjes.  Dit weekend wil ik kijken hoe ze het zonder ouders doen. Ik ben benieuwd.

wel een beetje zielig ziet de albino eruit..

De adoptiejongen van Kaiyo en Kashira gaan wel.. Ze voerden hele zaadjes waardoor de jongen niet aankwamen maar wel telkens propvol zaten. Nu probeer ik zoveel als mogelijk klein te krijgen en te mengen met eivoer. Er komt nu een beetje vaart in. Wel zag ik een beetje bloed aan de vleugeltjes. Als dat zo doorgaat dan leg ik ze over naar Alanya en Timmio. Die hebben er dan 6 maar die jongen kan je binnen een week al ringen dus die voeren goed.

Adoptiejongen van Kashira en Alanya, wildkleur en witmasker nog te reserveren (geslacht onbekend)

en de vier die groeien als kool! De laatste is zondag geborenen zijn bijna allemaal nog te reserveren.wat ik zag hadden de oudste 2 een donker kuifje waarvan 1 volgens mij opaline is en de derde dacht ik dacht ik bont zag. Maar dat moet ik nog even afwachten.

Rianne

Ah gos, arm albino'tje! Ze plukken toch niet tot bloedens?
Je 4 jongen gaan echt hard zo te zien, super! :D

Lin

De albino gaat wel goed maar wordt nog wel wat geplukt op de kop. De twee adoptiejongen bij Kashira hebben net minipennetjes en daar zitten ze aan. Als het niet gaat dan leg ik ze over. Nummer 3 van de cinnamon witmaskers is ook geringd en die was vrijdag geboren alleen de laatste nog.

Anke

Hoi Rianne,
Wat heb je een prachtige foto's gemaakt van de jongen!!

Hoi Linn,
Ik heb genoten van je foto update.
Ach de albino, wat ziet hij er sneu uit...
Gelukkig groeien de veertjes weer terug :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi hoi , wat een lieve en mooie donsjes heb je daar ! En wat mooi zo'n geparelde lutino hoor ! Grtjs Ann

Lin

Citaat van: Anke op 29 mei 2008, 21:30:08
Hoi Rianne,
Wat heb je een prachtige foto's gemaakt van de jongen!!

Hoi Linn,
Ik heb genoten van je foto update.
Ach de albino, wat ziet hij er sneu uit...
Gelukkig groeien de veertjes weer terug :)
Groetjes Anke

Dank je, ik had verwacht dat het op de kop sneller zou terugkomen maar het duurt erg lang moet ik zeggen.

Citaat van: Dierenfreackske op 30 mei 2008, 04:11:48
Hoi hoi , wat een lieve en mooie donsjes heb je daar ! En wat mooi zo'n geparelde lutino hoor ! Grtjs Ann

dank je!

Ayla en tiamo ronde 1Vandaag gaan de wildkleur en de albino apart van . Ze zijn nu oud genoeg, alleen erg actief zijn ze nog steeds niet ze zijn erg lui  :D

Timmio en Alanya
De vier cinnamon witmaskers groeien lekker snel. Ik kan zien dat ik de oudste 2 niet bont zijn. 1 daarvan is een opaline pop en de andere is dan een man. Nummer 3 heeft grijs op de vleugels maar heeft wel een licht kuifje volgens mij.

Ayla en tiamo ronde 2
De wildkluer en witmasker bij adoptieouders Kaiyo en Kashira gaan niet naar mijn zin. Het gaat wel beter nu al het voer gemengd is met elkaar maar het gaat niet snel genoeg en ze plukken nu ook  >:( Vandaag ga ik ze dan ook overleggen naar de vier van Alanya en Timmio en kijken of die het goed oppakken.

Nieuwe website!
Misschien zijn jullie al op de website geweest of jullie hebben bij Divers gekeken, maar de nieuwe website draait. Hij is nog niet helemaal klaar, maar wel klaar genoeg om online te gaan. We hopen dat jullie even een reactie in het gastenboek achterlaten  ;D

Groeten Lin

Caroline

Gaat super hier, jammer van de geplukte, altijd sneu.  :-\

En je geparelde lutinootje is super Rianne, heb ik ook een zwak voor hoor .... de wildkleur geparelde vind ik ook heel erg mooi van dat koppel.  :D

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.