6 mei 2025, 01:47:32

wie kan mij helpen?

Gestart door mariek, 10 februari 2008, 16:54:00

« vorige - volgende »

mariek

hallo, ik heb sinds augustus een hele lieve valkparkiet genaamd nano.  hij is iets ouder dan 1 jaar. het is een ontzettende lieve valkparkiet, maar zodra je wegloopt naar de gang, of als hij eruit is, zoekt hij contstant je aanacht op. ik vroeg me af of ik dat nog kon afleren bij hem.
het is een hele lieve valkparkiet, maar zodra hij mij of mijn vriend ziet schreeuw ie de longen uit zijn lijf. we proberen hem dan ook te negeren, zetten hem regelmatig op de gang, maar ik vind dat het weinig effect heeft. heeft iemand nog goede tips voor me?? alle tips zijn welkom groetjes marieke

Karin

Eh.... in de gang zetten ? Dat is negatieve AANDACHT, en dus ook aandacht. Jullie moeten het 100 % negeren, niks zeggen, niks doen, niet zuchten,  en als hij stil is belonen met aandacht, wat lekkers enz. Ook als hij leuke geluidjes maakt belonen. En des te langer het al bezig is des te langen duurt het voor het weggaat. Gebruik desnoods oordopjes. Zit hij alleen ? Geef hem dan een vriendje. Geef hem verder een aantal keer per dag intensief aandacht, hou je dan 100 % met hem bezig ( dus niet even tussen neus en lippen door als je tv kijkt ), bijv. kroelen, spelen, een deuntje leren. En natuurlijk altijd zorgen voor genoeg vlieguurtjes en speelplezier. Ook even goed kijken waar de kooi staat. Bij het raam wil nog wel eens gillen stimuleren. Het beste is een rustig plekje waar hij alles kan overzien en waar minimaal 1 kant van de kooi "afgeschermd" is door een muur.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Quinten

inderdaad ik geef je 100% gelijk.
Je moet hem helemaal negeren NIETS doen of zeggen! Hij gaat echt geen uren aan een stuk roepen hoor.

En inderdaad ALs hij dan is uit de kooi gata hem veel aandacht geven of hem iets geven waarmee hij zich amuseert (een klimboom) ook in de kooi de nodige afwissling voorzien bv verse wilgentakken of ttrosgierst

Groetjes  Quinten

Kimm

hoi,

het is logische dat hij aandacht wil, vooral omdat hij alleen is. daardoor zoekt hij jou of je vriend op. mijn valkje is ook alleen en ik geef hem ontzettend veel aandacht. hij is zowat de hele dag uit de kooi en als ik weg ga dan schreeuwt hij misschien 1 minuut en daarna is hij stil. inderdaad is het een goed idee om er een vriendje bij te nemen. ik ga het wel doen want ik vind het voor happy beter. en op de gang zetten, ik weet het niet hoor ???

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

edward-iv

sori ik ben niet zo goet met tipen dus 

hoi kim ik heb ook een valkpakiet ze zit ook alleen maar dat is niet zoo ereg broobir irst wat spleetjes dat zul u vogel wel goed doen want als jeen valkparkiet er bij doet hep je tog kans dat se met elkaar vegt hep je nog mieer vragen kan ik misgin nog mieer mense dei juiw misgin op wg kan helpen mir zal ik ook niet weete veel sukses   :)