28 maart 2024, 17:58:18

valkje slaap veel

Gestart door Henry, 22 oktober 2003, 01:31:09

« vorige - volgende »

VaLKPaRKieTJe

Hoi allemaal,

Het is inderdaad slim meteen een DA te raadplegen, en de valkjes die van dezelfde plek komen in de gaten te houden of desnoods naar een DA gaan om te laten nakijken.
Het is niet leuk om een valkje te verliezen, al heb je hem/haar net een dag ofzo. :(

Dus mijn tip: Als je het niet vertrouwd of je merkt dat je valkje zich anders gedraagd dan normaal, gelijk naar een dierenarts.

Sterkte voor diegenen die al een valkje zijn verloren en voor de valkjes die er nog zijn, veel geluk dat alles goed gaat.

Groetjes, Mariette

clowntje46

Hoi Lique
 Ja het klinkt misschien raar maar een hoop dames van de tamme dwergpapegaaien mailclub die ook p<gewone papegaaien hebben zijn zelf zo erg bang voor besmetting naar hun vogels toe dat als ze in een dierenwinkel naar vogelks zijn wezen kijken gaan ze als ze thuis komen gelijk de douche in en doen kleding gelijk de was in en douche eerst voor ze naar hun eigen vogels weer gaan dus het zou  best kunnen dat we doordat we zo bij jou hebben gezeten met z,n alle  er de nodige bacterieén bij de vogels verspreid zijn want  van bijna iedereen die in zwolle geweest is  zijn vogels dood he
en we hebben allemaal bij jou gezeten dus daar hebben we <dus ook het nodige achter gelaten  ( eruggg ) de arme schatten  we weten dat ze tenminste wel ff een goed huisje gehad hebben  toch mensen beter dan bij die kwekers
groetjes Ans

Stijn dc

hello

wat erg van al jullie valkjes.
zou dat nog toeval zijn? :-/
goed dat je een DA hebtgeraadpleegd henry, anders had het mss slechter kunnen aflopen.

SDC

Natanella

Hoi Henry,

Wat ellendig dat jouw valkje nu ook al ziek is joh! Je zou er bijna bang van worden, al die verhalen de laatste tijd!
Het is niet te hopen dat Ans gelijk heeft, wat betreft de vogels uit Zwolle, maar het is natuurlijk wel iets wat opvalt.

Maar voor jou is momenteel het belangrijkste dat je valkje weer helemaal de oude wordt en snel weer bij je in de kooi of los kan zijn!

Heel veel sterkte in ieder geval!
groetjes, Anita

Paul

Hoi,

Ik ben ook in zwolle geweest en daarna bij Lique thuis en ik heb de dag voor de beurs een valkje van Leon gekocht.
Ik heb nergens last van gehad tot nu toe dus denk niet aan een virus vanuit zwolle hoor en de valkjes zitten ook op mijn schouders en ik aai ze vaak dus als dat zo was had ik er zeker een paar besmet.
Zou het niet gewoon met de stress te maken hebben dat zoveel valkjes van een beurs iets overkomt na een aaltal dagen?
In een ziekte van de beurs geloof ik niet echt namelijk.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi,

Het lijkt mij ook iets in de trand van stress. Dat ze daardoor toch verzwakt zijn, en er nog niet geheel van zijn hersteld. Dan liggen ziektes zo op de loer.
Als het een ziekte was die van de beurs afkomstig is, moeten er veel meer valkjes ziek zijn, zowel bij mij als bij anderen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

clowntje46

Ik hoop dat je gelijk heb paul, het  kan natuurlijk ook dat jij dan net een erg sterke vogel heb he , maar ik zeg al hoop het echt niet, maar hier begon het bij kiddy en erna m,n 2 valkjes waren wel allebij jong he dus kwetsbaar .Maar laten we maar hopen dat het echt niet zo is
Groetjes Ans

Paul

Hoi Ans,

Mariska heeft ook een jong valkje van mij en ik heb zelf ook twee jonge valkjes en die mankeerde bijde niks.
Zelfs die ene die ik gelijk met snowie ophaalde dus die zouden als ze ziek waren hetzelfde gehad moeten hebben lijkt me.

Groetjes, Paul

Lique

Als de valkjes uit zwolle ziek geweest zouden zijn, betekent dat, dat mijn valken binnen ook besmet zouden moeten zijn.
Sommigen hebben ook nog mijn jongen vast gehouden, en zij zijn in topconditie.
En jongen zijn altijd veel kwetsbaarder.
Alleen Issey kwam uit Meppel.

Groetjes Lique

Mandy

Hé getsie, ik lees dit stuk nu pas voor het eerst weer verder en schrik nu wel ff hoor! :o

Ik heb in Zwolle Wiske gekocht, die bonte witmasker.
Ik heb haar een weekje apart gehouden van de rest. Om haar te observeren en omdat mijn eigen vogels pas voor de 2e keer eenzelfde virus hadden! :o
Ik merkte aan haar niets, alleen dat ze toch best wel jong bleek te zijn, want ik hoorde ze hier bij de anderen bedelen.
En ook typisch, ze at alleen zonnebloempitten? Maar nu eet ze wel alles en mijn vader denkt dat die kweker haar niets anders heeft voorgeschoteld en ze dus niets anders kende? :-/
Verder doet ze het goed. :)

Alleen valt mij wel op dat eigenlijk al mijn valken er wat lusteloos bij zitten, ze slapen veel en zijn rustig. Wel eten en drinken ze goed. Ook zag ik dat 1 of meer valken wat lichtere ontlasting hebben. Elders las ik dat dat misschien op wormen kan wijzen, maar een paar maanden terug heb ik ze al ontwormd. Dat was een poeder dat ik door het eivoer moest mengen, maar aangezien ze dat nu allemaal niet zoveel meer eten hebben sommige misschien niet genoeg binnen gehad?
Daarnaast hebben ze nu natuurlijk een terugslag vanhet broedseizoen, de rui, dat nare virus wat ik onlangs had en waar ze allemaal tot 2 keer toe antibiotica voor hebben gehad en het weer dat ineens flink is omgeslagen, het is in korte tijd behoorlijk afgekoeld. Redenen genoeg dus om me niet zoveel zorgen te maken, maar toch doe ik dat dus wel een beetje...
En zeker nu ik dit hier allemaal zo lees... :-/

Maar Henry, hoe is het nu inmiddels met je valkje?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

clowntje46

Hoi mensen
Was ook maar een idee he over die beurs, je hoort het zo vaak he  en er waren er wel best veel vind ik  die er wel vandaan kwamen , maar mss toch gewoon te zwak geweest
En  Ja  Henry hoe  is het nu met je valkje ...al iets gehoort van de arts ????
Groetjes Ans

Henry

nee ik heb nog niks gehoort maar ik hoop dat als ik terug kom uit disney-parijs dat ik wel hoop dat hij mee kan naar huis

henry van ellinkhuizen

Marianne

Hoi Henry,

Veel sterkte met je valkje.
Ik hoop dat hij er weer goed bovenop komt.
Veel plezier in Disneyland.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Vogellovertje

Dizzy had hetzelfde je moet snel antibiotica halen  dizzy is nu ook beter...ik weet niet of dit al gezegt is maar ik heb een beetje haast

beterschap
lorain