7 mei 2025, 18:43:27

tijd kweke

Gestart door koen, 1 februari 2008, 16:48:14

« vorige - volgende »

koen

kan iemand me zeggen welke de beste tijd is om te kweken met valkjes zou zo graag een nestje groot trekken met de hand maar ze zeggen dat het weer gaat vriezen als ik nu een blok ophang en ze leggen eiren is dit dan niet te koud ... wie kan me helpen  :) bedankt op voorhand

Rianne

Hoi Koen,

ik neem aan dat je valkjes in een buitenvoliere hebt zitten? Dan zou ik nog geen blok ophangen tot eind maart/begin april, afhankelijk van de weersomstandigheden van dat moment.
Nu zeg je, met de hand groot trekken, bedoel je daarmee dat je de jonkies met de hand wilt grootbrengen?
Daar zou ik namelijk niet aan beginnen zonder dat daar een belangrijke reden voor is. Jaarlijks sterven er honderden jonge vogeltjes door handopfok. Als je de jongen vanaf 2 a 3 weken elke dag even in je handen neemt, worden ze ook tam :)

koen

oke bedankt maar heb dan zal ik ze zo wel even vast nemen :) nu had ik nog een vraagje heb ook grasparkieten zitte en er is een koppel en dat doet niets anders dan paren en heb 1 blok ophangen en ze zitten en aan te knagen en het popje gaat er veel inzitte zou ik deze ook weghalen of zou ik ze gewoon laten...

Rianne

Kun je ze naar binnen halen of heb je geen ruimte? Ze hebben wel weer nachtvorst opgegeven geloof ik, maar ook 5 graden is nog te koud. Binnen in huis kun je wel het hele jaar door kweken.
De natuur is van slag, dat zie je aan de bloembollen wel, maar ook de vogels zijn in de war. Hier in de voliere wordt ook volop gezongen en gekroeld maar een blok krijgen ze nog lang niet.