12 mei 2025, 14:30:00

Cédé mix

Gestart door Karin, 15 oktober 2003, 02:07:28

« vorige - volgende »

Karin

15 oktober 2003, 02:07:28 Last Edit: 15 oktober 2003, 02:07:40 by kazoo
Hoi allemaal,

Zoals sommige via mijn dagboek hebben gevolgt heb ik kweekplannen en zijn gisteren de nieuwe broedblokken op gehangen. Nu was mijn eikrachtvoer bijna op en ben vandaag nieuwe gaan halen. Normaal heb ik quiko, maar die is moeilijk te krijgen dus heb ik nu cédé eikrachtvoer gekocht. Naar de eivoer stond een pak cédé-mix. Dit is een universeelvoer voor allerlei  soorten vogels waaronder valkjes. Er zitten naast ei en vruchten ook insecten in. Heeft iemand ervaring hier mee ? Ik heb het gekocht en in een bakje gedaan. Ik ben benieuwd of ze het gaan eten. Omdat ik vind dat mijn valkjes te weinig eivoer eten en dus tekort aan dierlijke eiwitten komen leek me dit wel wat.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Hoi Karin,

Op het moment heb ik eivoer van Orlux, en daar zitten gedroogde lijsterbessen in, en ook dierlijk eiwit. Allemaal kleine garnaaltjes en visjes.
Het ruikt alleen niet zo super lekker, maar ze eten het wel.
En is ook heel goed voor ze.

groetjes Lique

Karin

Hoi Lique, dit ruikt ook niet super  ;D Maar ik hoop dat ze het gaan eten. Het lijkt erop dat het hetzelfde idee is als die van jou.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,
Ik had ook zo'n pak met cede Mix en de valkjes waren er echt verzot op, alleen vond ik zelf die wormpjes of rupsjes die erin zaten niet zo'n fijn idee en heb inderdaad meestal Quiko dat vind ik toch echt de beste die ik tot nu toe gehad heb.
Maar cede vind ik zeker heel erg goed als ik geen Quiko kan krijgen.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi,
Ik gebruik ook cede mix, ik zag het staan op de vogelmarkt (sept) en meestal ga ik s winters over op een mengsel van cede krachtvoer en cede eivoer. ik heb maar besloten om cede mix uit te proberen. Ik meng dit met het eivoer en vgl mij eten ze het wel goed. In het broedseizoen geven ik meestal alleen eivoer van cede (voor kanaries of parkieten). Ik heb de voorkeur voor cede parkieten, maar dat is niet altijd verkrijgbaar.
In het broedseizoen staat er altijd een bakje droog eivoer, maar als er jongen zijn dan meng ik het met wat brood en water tot een rullig papje en dat lusten ze graag. (cede mix kun je ook wel gewoon in broedseizoen geven. Op verpakking staat 2 delen eivoer en 1 deel mix dagelijks tijdens kweek en rui.
Ik denk dat ik dit ook het broedseizoen ga geven, maar voorheen gebruikte ik krachtvoer.

Veel succes met het kweken!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Karin

Bedankt Paul en Inger. Ik heb het in een apart bakje gedaan. Dan kunnen ze zelf bepalen wat ze eten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

annemiek botter

Hoi

Ik heb 1 keer zo'n mix van cede gekocht en het stonk best wel en mijn valkjes wouden er allebei (toen nog 2) niet van eten! Daarna heb ik geprobeerd het te mengen met gewoon voer en nee hoor, nog niet! Ze raakten het gewoon niet aan en scharrelden op de bodem van de kooi. Toen heb ik de hele mikmak maar weggegooid. Geen succes dus bij mij!

Groetjes Annemiek

Karin

Zonde Annemiek. Je had het ook buiten kunnen gooien voor de buitenvogels, want er zitten ook insecten is. Daar komen roodborstjes enz op af. Zo heb ik gedacht toen ik het kocht : als ze het niet lusten dan geef ik het in de winter aan de buitenvogels. Tot nu toe eten ze er nog weinig van, maar daar kan verandering in komen als ze gaan broeden.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

annemiek_botter

Oh ja, is inderdaad een goed idee om het aan de vogels buiten te geven. Had ik niet aan gedacht. Nou ja, volgende keer beter

Ik heb nu trouwens weer mixvoer, nu van vitacraft en daar zitten ook vruchten enzo in, maar ze pikken weer alleen de zaadjes eruit en laten de rest liggen ::) En dit was nog wel heel duur voer ook!!! >:(
Blijkbaar willen ze bij mij alleen maar verse vruchten en anders niet :D

Groeten annemiek