16 juni 2024, 08:58:36

Mandysbeestenboel 2008, update 15-11

Gestart door Mandy, 1 februari 2008, 00:19:26

« vorige - volgende »

Mandy

Nou met de andere 4 gaat het nog goed.
Alleen vond ik vrijdagmiddag een jong uit het blok! :o
Ik hoorde bij binnenkomst meteen een nare piep te dichtbij en hij lag al flink afgekoeld op de grond. Dus snel onder de lamp opgewarmd en een paar uur later terug gelegd bij de rest. Het is nadien niet meer gebeurt dus hoe dat nu kan? ::)
Verder groeien ze niet zo goed. Kropjes zijn wel gevuld maar vnl met zaadjes. Ik heb het idee dat ze toch wat vocht/voedingsstoffen tekort komen dus ik voer nu wat pap bij.
Verder wisselen Kees&Co goed af en worden ze goed warm gehouden. Afwachten en in de gaten houden maar...

Bij Adam&Eva heb ik kunnen kijken en helaas hebben die weer onbevruchte eitjes, ook het overgelegde ei van Spik&Span, helaas. :-\
Ik laat ze er nog wel ff op zitten voor het geval ik ze als pleegkoppel nodig ga hebben.
Pim&Roos zitten op 3 bevruchte eitjes en Suske&Wiske weet ik niet. Als het goed is komen deze week de jonkies. :)

De 3 jonge zebravinkjes groeien als kool en zullen vd week uit gaan vliegen. Ik hoorde ze net hun geluidjes maken, leuk! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Wat leuk, jonge zebravinkjes  ;D Willen we natuurlijk wel foto's van zien. Jou broedseizoen is bijna ten einde, de mijne begint net, dus worden weer drukke tijden  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Guinevere

Hoi Mandy,

We blijven hier vanuit België natuurlijk volop meeduimen dat alles goed mag gaan met de laatste eitjes en de jonkies !
Hopelijk mogen we toch nog 1 of 2 huisgenootjes verwelkomen !  :)

Groetjes,
Guine
Ivo&Bruna

Mandy

3 oktober 2008, 16:58:14 #138 Last Edit: 11 oktober 2008, 01:45:10 by Mandy
Sorry voor de late update maar druk druk druk. ::)

Hier gaat het verder goed. Er zijn totaal 11 jonge valkjes nu. :)

Bij Kees&Co gaat het op zich goed met de 4 jongen.
De oudste 2 hebben een groeispurt gemaakt. De jongste 2 lopen een dikke week achter, kan ze nog steeds niet ringen...
Ze worden wel gevoerd maar na jong 1 en 2, dus ik ben ze aan het bijvoeren.
Alle 4 krijgen gele kuifjes, jong 1 en 2 krijgen ook al pennen en bij jong 1 zie ik parels doorkomen dus die kan niet van Spik&Span zijn! Dus die is van Kees&Co dus Co blijkt toch split bont te zijn. En misschien dat Kees nog split cinnamon geelwang is, afwachten maar. ;)
Wel leuk dat er dus toch minstens 1 van hun 3 jongen in leven is gebleven. Maar dat betekent ook dat 1 een getekende was van de toen 3 doden. Wie de 3e dode was weten we misschien over een paar weken als de andere kleuren duidelijk worden.
Maar helaas zie ik al wel de eerste tekenen van plukken...
Hier nog wat foto's;








Bij Suske&Wiske zijn inmiddels 4 bonte (cinnamon) witmaskers geboren, die doen het prima! :D




En bij Pim&Roos zijn 2 gele donsjes en 1 wit donsje geboren, ook daar gaat het prima. ;D




Misschien dat ik jong 3 en 4 van Kees&Co over probeer te leggen bij deze koppels in de hoop dat ze het dan beter gaan doen?

En de jonge zebravinkjes zijn vorige week al uitgevlogen, wat gaat dat hard zeg! :o
19-9;

23-9, 4 dagen later in de veren!;



Pa en ma met hun kroost;


En met de valkjes binnen, Sol&Luna gaat ook alles prima. Sol fluit erop los en is echt een macho mannetje. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Leuk, weer allemaal donsjes, broertjes en zusjes van Chica, Noa, Amor en Armani.  ;)

Wat grappig, de zebraatjes. En al zo snel op stok .... ik herinner mij ook een nest roodborstjes bij mijn schoonzusje op de veranda, de ene dag liggen er jonkies met pennetjes, een paar dagen later waren ze allemaal uitgevlogen, dat ging ook zo ontzettend snel.  :o 

Grappig dat Sol echt een macho mannetjes is, grote broer Armani is juist echt een watje, heel rustig en relaxt, helemaal niet overdreven fluiten, wel heel erg lief voor zijn poppetje.

Hij is van de week alleen gewond geraakt tijdens een paniek 's nachts, beide vleugels beschadigd en al zijn slagpennen aan beide vleugels verloren.  :-\

Hij is nu weer enigsinds opgeknapt maar heeft de eerste dagen wat bedust op beide pootjes gezeten.

Succes met je jongen, groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

hoi mandy,

wat een lieverds allemaal :D  :D
maar misschien een rare vraag, maar wat zijn die witte bolletjes in hun krop???

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mandy

Hoi Kim,

Geen enkele vraag is dom, van elke vraag leer je immers. ;)
Maar de lichte (en donkere) bolletjes die je in de kropjes ziet zijn gepelde zaadjes die hun ouders gevoerd hebben. :)
Soms zie je ook groen ed van de groente die ik voer.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kimm

hoi mandy,

dank je wel ;)
wat een apart gezicht is dat zeg.  :D
en jij hebt gelijk, hier leer ik weer van :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Heel apart. Misschien moet ik ze eens schilderen.....

Mandy

Ga je gang Hermien, als je een grotere foto wil hoor ik het wel. ;)

Zojuist heb ik jong 4 van Kees&Co overgelegd bij Pim&Roos. Ik moest het net weer bijvoeren want het had nog helemaal niks gehad! :-\ Jong 1 en 2 natuurlijk wel en ook jong 3 had een mooi gevulde krop. Hopelijk gaat het daar beter.
Met de eigen 3 van Pim&Roos gaat het goed zag ik. Jong 4 van Kees&Co is even groot, klein... als de oudste van Pim&Roos... ::)
Ook met de 4 van Suske&Wiske gaat het prima, mooie dikke witte bollen. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Hey Mandy,

hoe gaat het nu met je jongen? :)

Mandy

11 oktober 2008, 01:52:00 #146 Last Edit: 11 oktober 2008, 02:29:12 by Mandy
Hoi Rianne,

Goed gelukkig, ze leven alle 11 nog en groeien goed, de eerste kleuren/veren worden zichtbaar. :)

Hier nog foto's van maandag en vrijdag, van Kees&Co;




De oudste wordt bont (helaas) cinnamon-opaline. Eigenlijk kan dat niet want ze had dan ook geelwang moeten zijn, jammer dus.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,30021.0.html
Jong 2 wordt een getekende man en jong 3 wordt ook getekend maar kan nog niet zien wat voor kleur. Helaas worden ze wel wat geplukt. :-\

Jong 4 heb ik dus toch maar overgelegd, die ligt nu bij Pim&Roos. Het leeftijdsverschil met hun oudste jong is 10 dagen maar het is niet te zien...




Maar toch gaat het nu goed, hij wordt in ieder geval goed warm gehouden en gevoerd, als tie het maar overleefd. Misschien dat ik er zelf nog voor ga zorgen maar kan pas na volgend weekend want dan zitten we in Parijs. 8)

De 3 van Pim&Roos doen het verder goed.

En ook de 4 bij Suske&Wiske doen het prima;


Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Ze zien er weer super uit ....  balen van de oranje wangetjes die geel zouden moeten zijn.  :-\

Veel plezier in PArijs.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

Wat zijn ze mooi Mandy.. en als je dan het verschil ziet.. foto's van vrijdag en maandag.. dat gaat toch wel zooo hard.. heel gaaf!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mandy

Zo, eindelijk weer wat nieuwe foto's! :D
Het gaat prima met alle 11 de jonge valkjes.
Ze zijn bijna allemaal uitgevlogen.
Ik heb nog 3 jongen te koop en nog 1 van de 1e ronde.

De jongen bij Kees&Co op 16 en 22 oktober;




De jongen van Suske&Wiske op 16 en 22 oktober;




En de jongen bij Pim&Roos op 16, 22 en 28 oktober;




Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl