kaal plekje op hoofd wordt steeds erger....

Gestart door _san_, 31 januari 2008, 15:59:59

« vorige - volgende »

_san_

Hallo :)

Ik heb een lutino valkje... en deze heeft altijd al een best wel grote kale plek op zijn koppie gehad... alleen nu valt het ons de laatste tijd op dat het ipv beter wordt het alleen maar erger wordt.... dit lijkt me niet normaal:S

heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en komt hij misschien ander een of andere vitamine tekort??
Of weet iemand wat er aan te doen is??

Groetjes Sandra

_san_

Ik heb even geprobeerd om een foto te maken....

ze wilde alleen niet echt stilzitten dus hij is niet echt super goed gelukt...



hier zie je nog niet eens de werkelijke grootte van de kale plek... hij is eigenlijk nog groter...


Quinten

jah, die kale plek word waarcshijnlk veroorzaakt doordat zijn/hara ouders 2 roodogigen waren.... Maar dat ze groter wordt..??? Misschien trekt een andere vogel er wel veertje uit kan dit?

kiertjuh

ja ik weet niet of je dat bedoelde hoor, maar waarschijnlijk is jou valkparkiet doorgefokt.
bij een lutino blijf je de kale plek zien.

groetjes kiren.

kiertjuh

nog een vraag heeft hij dit altijd al gehad?

groetjes kiren

_san_

Hallo Quinten,

Er zit wel een andere valk er bij in... maar het zijn nou niet bepaald dikke maatjes.... ze komen nooit echt dicht bij mekaar ;) dus denk niet dat dat het zou zijn... haar ouders zijn inderdaad 2 roodoogigen... haar vader was lutino en haar moeder albino.

Hallo Kiren,

Ja ze heeft dit altijd al gehad ;) alleen ik vond het vaag dat dat plekje steeds groter wordt....

Groetjes Sandra

Quinten

ja ik vind het ook wel vreemd dat het groter wordt....

Karin

Misschien in de rui en dat het nu meer opvalt, omdat veertjes er omheen minder zijn geworden ? Je kan er in iedergeval niks aan doen, het is nou eenmaal zo dat veel lutino's dit hebben in meer of mindere mate.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

_san_

Ze zit inderdaad al wel een tijdje in de rui... misschien is het inderdaad zo dat het daardoor komt ;)  had ik nog niet aan gedacht ;D

Bedankt!!!

Groetjes Sandra