25 april 2024, 02:12:59

vraagjes

Gestart door monkey, 1 februari 2008, 09:50:04

« vorige - volgende »

monkey

ik zet mijn vraag, eigelijk vragen, maar bij dit topic, valt eigenlijk onder verschillende topics denk ik.
Mijn Boefje en Kuifje hebben sinds nov. 3 jonkies gekregen, waarvan we 1 zelf hebben gehouden en 2 naar een goed adres zijn gegaan.
Ik dacht dat de kleine die wij hadden gehouden ( Rocky ) een mannetje was, ik kreeg de indruk dat hij al bezig was met oefenen met fluiten, werd wat melodieuzer.
Nu zit sinds gister, eergister Kuifje regelmatig te wipwappen met Rocky,
Dan zou Rocky dus een popje moeten zijn ( of ze moeten al allebei in de war zijn. )
Wat mij dus wel erg verbaast is dat Rocky wel erg jong is ( pas 10,5 week. IS DIT NORMAAL? ik dacht dat valkjes pas veel later geslachtsrijp zouden zijn en dus ook nog geen behoefte zouden hebben om te wipwappen.
En nu rijst mij weer de vraag wat voor mutatie is dan  Rocky, is dit nu een wildkleur gepareld, of toch cinnamon als ze een popje blijkt te zijn.
Boefje ( de mama is een lutino gepareld en Kuifje is een cinnamom witmasker al of niet gepareld geweest of split voor?? )
Ben een beetje in de war nu. ???

*Yvon

Hoi Monkey

Het komt wel vaker voor dat de mannen bovenop hun jong kruipen.
Ze zijn dan nog zeker niet geslachtsrijp.
Wij hebben ook valkjes die al met hun 3de maand zaten te wipwappen. ;)
Waarom ze het doen weet ik niet.  ???
Misschien een teken van dominatie. ???
Als ik naar je handtekening kijk,is Rocky een wildkleur geparelde popje.  :)

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

monkey

Hoi Yvon
dank je voor je snelle reaktie,
Wat ik nu nog niet helemaaal begrijp is wat voor mutatie kuifje dan moet zijn om een wildkleur popje te krijgen,
heb al van alles ingegeven in de mutatieberekening, maar krijg daar steeds uit dat het dan een cinnamon zou zijn.
die andere calculator werkt bij mij niet ,
Waren die andere twee dan ook popjes of kunnen dat toch nog mannen zijn geweest, ze zagen alledrie hetzelfde uit, leken wel een drieling. hier een foto van alledrie



Dat Kuifje zit te wipwappen met zijn jonkie, kan dat straks gevolgen geven voor "relatie" met Boefje erbij?
gaat dat straks geen concurentiestrijd opleveren? of maakt dat in de valkenwereld niet zoveel uit?

Rianne

Als Kuifje echt cinnamon is, zijn zijn dochters dit ook allemaal. Heb je een duidelijke foto van Kuifje?
De jongen zijn geen van 3en cinnamon, dus dan moet Rocky wel een man zijn.

Wat je straks wel hebt, als Rocky oud genoeg is om te paren, is dat er kans is dat hij achter z'n moeder aan gaat. Dus tijdens de broedse periode zou ik ze wel even scheiden.

*Yvon

Hoi

Als ik naar Kuifje kijk in je handtekening,lijkt Kuifje niet op cinnamon.  ::)
En de jongen lijken mij ook helemaal niet cinnamon.

En als ik Kuifje zonder cinnamon in de calculator doet,krijg je dit :

Moeder:lutino gepareld
Vader:witmasker gepareld

man afkomst:
100% gepareld split voor witmasker {X2: lutino}

pop afkomst:
100% gepareld split voor witmasker

Het kunnen dan zowel mannen als poppen zijn.
Zou Kuifje wel cinamon zijn dan krijg je dit :

Moeder:lutino gepareld
Vader:witmasker cinnamon gepareld

man afkomst:
100% gepareld split voor witmasker {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

pop afkomst:
100% cinnamon gepareld split voor witmasker


Groetjes Yvon




Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

monkey

wat foto's opgezocht van kuifje, en nog een van rocky
Maar als rocky dan toch een man is............
laat hij zich dan "pakken" door kuifje,
hij/zij ligt op dezelfde manier klaar ( in zijn voerbak met zijn staart omhoog ) als boefje dit steeds deed.







Nou ja, een voordeel, ze lijken er zelf alledrie geen probleem van te maken tot nu toe.
Als het later toch problemen gaat geven, zal ik inderdaad dan een oplossing moeten zoeken om ze tijdelijk uit elkaar te halen.

*Yvon

Hoi

Nou zoals ik het zie is Kuifje geen cinnamon.  :)
Dus Rocky kan zeker gewoon een popje zijn.
En van de andere jongen is dus dan de vraag of het man of pop is.
Dan zou mijn eerste berekening wel zo'n beetje kunnen kloppen.  ;)

En idd,zolang ze er zelf geen last van hebben en Rocky is nog niet broedrijp,kan je ze gewoon laten gaan. ;)

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

monkey

thanks again voor reaktie,
ik ga er dan maar vanuit dat rocky een popje is, en laat ze zolang als het gaat maar lol maken  ::)
blijf toch ook maar proberen om haar deuntjes aan te leren, want ze lijkt wel deuntjes na te doen, althans, doet een poging tot.