7 mei 2024, 02:38:56

Welke mutatie is dit valkje?

Gestart door Suzanne, 21 oktober 2003, 20:29:21

« vorige - volgende »

Tara

Hoi hoi,

je mag het plaatje anders naar me toe mailen, ik wil het gerust voor je plaatsen, zal zien wat ik kan doen, en ben best benieuwd hoe die er nu uitziet :)

Tara

Hoi Suzanne,

thx voor de foto's, je nieuwe bonte is namelijk erg mooi. Hier komen ze:






Hopelijk is het goed :).
Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi allemaal,

Tara, dank je wel voor het plaatsen van de foto's. Snap niet waarom het bij mij niet wilde lukken  :-/

Tja, Tara weet het al, maar ik heb inmiddels een 4e valkje er bij. Ik had al op dit valkje geboden voordat ik Kiki kreeg. Maar heb er nooit meer wat van gehoord, dus dacht dat het niet door ging. Maar kreeg gisteravond ineens een mailtje dat het goed was. Dus kon hem vandaag ophalen. Ik denk dat het een mannetje is. Hij heet Jacco, maar ik ga hem omdopen naar Falco, omdat ik dat zelf een erg leuke naam vind voor een mannen valkje.

Hij zit in een krakkemikkig oud kooitje, met veel te dunne stokjes (dus daar ga ik gauw wat aan doen), geen speeltjes (heb ik er nu bijgehangen, maar hij vindt het wat eng), en hij lijkt me wat magertjes. Verder is hij wel heel levendig, en maakt af en toe geluidjes  ;D

Over Kiki maak ik me wat zorgen, want die vertoont geen neigingen om te eten. Gisteren een klein beetje trosgierst, maar verder niks. Verder zit ze wat bol, maar dat kan ook met de kou te maken hebben. En als ik te dicht in de buurt kom, dan gaat ze wild met haar vleugels te keer, dus wat dat betreft is ze nog wel levendig.

En nu moet ik voorlopig maar geen valkjes meer aanschaffen, aangezien ik ook graag nog een ino en een cinnamon wil van Mandy (Mandy, de bonte komt dus te vervallen van mijn verlanglijstje  ;)) Dan heb ik in totaal 6 valkjes voor in mijn voliere, en dat lijkt me voorlopig genoeg.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hier een nieuwe foto van mijn nieuwste valkje. Ik blijf hem toch maar Jacco noemen ipv Falco, want ik kom er zojuist achter dat hij z'n eigen naam zegt. Dus dan vind ik het wel zo leuk hem z'n eigen naam te laten behouden. Mijn man zat net een beetje tegen hem te fluiten, en toen ging hij met de vleugeltjes een beetje wijd zitten, en geluidjes terug maken, dus volgens mij toch echt een man  ::)

Nou, maar weer eens kijken of het gaat lukken de foto te plaatsen.

Grrrrr, nee het lukt dus weer niet  >:(. Dus ik ga nog 1 keer een beroep doen op Tara  ;D. Tara alvast weer bedankt. En dit is de laatste hoor  ;)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hahah Asjeblief :D



Hoeft niet de laatste te zijn hoor ;) is een erg mooie foto van een erg mooi valkje :)

Suzanne

Dank je wel Tara.

Ik vind hem ook heel mooi, alleen wat magertjes volgens mij  :-/ Maar dat komt wel goed hier  :P Heb trosgierst neergelegd, volgens mij kent hij dat ook niet  >:( Maar hoop dat hij de smaak te pakken krijgt.

Keek net nog even bij Kiki, zit nog steeds op dezelfde plek, niks gegeten  :-[ Hoop maar dat dat goed gaat. Vindt haar zo stilletjes. Maar misschien de shock van de verhuizing. Hoop ik dan maar. Jacco zit nog in zijn eigen kooi, dus dat scheelt een hoop, is meer vertrouwde omgeving. Ondertussen zit hij achter me aandacht te trekken met zacht gefluit. Hij houdt ook iedere keer een pootje omhoog. Ik vraag me af of dat komt door te dunne stokjes. Ik ga vandaag maar gauw wat geschikte stokken voor hem verzorgen.  :)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hallo Suzanne,

het kan best zijn dat het door de verhuis is, valkjes zijn dan de eerste dagen altijd wat rustiger, want het is een nieuwe omgeving, die ze moeten wennen.

Maar ik hoop dat het wel beter gaat, anders toch maar even dierenarts verwittigen. Maar ik zou nog even wachten. Zorg wel dat ze wat eet, al is het maar trosgierst.

Groetjes, Tara

Suzanne

Ik had een trosgierts op de bodem gelegd, omdat als ik hem op zou hangen, ze waarschijnlijk helemaal bang zou zijn, maar ga hem toch maar ophangen, dan hangt hij bij haar in de buurt. Gister heeft ze wel een beetje gegeten van de trosgierts, maar dat zijn denk ik maar 1 of 2 hapjes geweest. Maar ik ga er nu toch gelijk maar eentje ophangen.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Ik wilde een trosgierst gaan ophangen, maar zag dat ze op de grond bij de andere trosgierst zat, dus heb gauw rechtsomkeer gemaakt om haar niet te laten schrikken. Dus het lijkt er op dat ze eet  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hello

een prachtig valkje heb je erbij, of moet ik zeggen valkjes:D
leuk dat ie kan praten

SDC:D

Suzanne

Dank je wel Stijn, ik groei weer van trots. En ik wil ook nog steeds een Lutino, dus wil ik daarvoor wel graag op de wachtlijst blijven staan bij jou  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

ben blij, dat ie dus gegeten heeft :). Vind het jammer, dat je nog zo lang moet wachten, maar zal vast een prachtig lutino valkje zijn dan, van Stijn :). Ik heb nog geen enkel lutino babyvalkje gehad die nog leeft :(. Dus ze zijn echt wel wat zwakker ... Maar lag vast ook wel wat aan de ouders. Volgend jaar, wordt het hier een lutinokwekerij ::) :P. Alleen jammer dat ik zo ver weg woon, haat het gewoon, wou dat ik dichter bij de grens woonde :-/

Suzanne

Jah, is idd wel jammer dat je zo ver weg woont. Ik moet ook nog steeds denken aan die Lutino uit de dierenwinkel, maar weet ook dat ik nu gewoon even moet stoppen. Niet teveel valkjes tegelijk  :D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Ik heb er laatst drie tegelijk gekocht, nou ja 2 gekocht en eentje gekregen, lief he :). Van de dierenzaak, Tysia en Skippy gekocht, voor 45 euro per stuk :o en Smuey kreeg ik omdat hij een misvormde poot heeft en ik wou 'm toch zo graag ;). Maar de eerste dagen maak je je wel zorgen, om die valkjes he, maar ze zijn geringd, dus da's weer wat meer vertrouwen, maar 90 euro is niet veel, terwijl ik eigelijk achter speeltjes en zo kwam voor m'n vogels en fret :D, maar ik kan het nooit laten, telkens als ik die winkel binnenkom, ga ik meteen naar de vogels richting valkparkieten, en bijna altijd heb ik er een mee, dus mag ik niet meer zo veel gaan :D

Stijn dc

hello

oke, ik houd je op de wachtlijst :)
hopelijk komen er volgend jaar lutino's.
ik verwacht volgend jaar ook veel wildkleuren, maar die zijn dan allemaal split voor bont, geparelde, bont gepareld etc.
dus ik begin men eigen stamboom z'on beetje.

SDC:D