17 april 2024, 00:55:11

Welke mutatie is dit valkje?

Gestart door Suzanne, 21 oktober 2003, 20:29:21

« vorige - volgende »

Suzanne

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat voor mutatie de voorste valkparkiet is (die tegen het gaas aan zit)? Ik zelf denk dat het een geparelde cinnamon is, maar ben er niet zeker van. Maar goed, vanaf vrijdagavond ben ik (als het goed is) het nieuwe bazinnetje van dit valkje  ;D. Kon het niet laten, ze woont zo dicht bij mij, 10 minuutjes met de auto, en ze kan nog wel in de kamervoliere van mijn valkjes er bij totdat de voliere af is. Ik weet nog niet echt een naam voor haar, maar denk dat ik haar Kiki ga noemen.
Ik kan niet wachten totdat het vrijdag is en ik haar mag gaan ophalen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi Suzanne,

Wat leuk zeg, dat je hem neemt.
Volgens mij heb ik de advertentie op marktplaats gezien.
De voorste is een grijs geparelde en de achterste is een bont geparelde.

Groetjes Lique

Suzanne

21 oktober 2003, 20:43:24 #2 Last Edit: 21 oktober 2003, 20:44:07 by blozend_appeltje
Ja, ze stond idd op Marktplaats, werd steeds goedkoper  ;D. ze stond te koop als bont valkparkiet, maar de eigenaar had het over de voorste valk, dus nu weet ik niet welke ik mee krijg. Maar goed, maakt mij niet uit hoor, ik vind ze beiden wel mooi.  ;)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

is inderdaad een grijs geparelde valkparkiet. Ze lijkt sprekend op m'n Laiko, wat ook wel een lieverd is. Ik hoop dat jouwe ook zo zal zijn :). In ieder geval, het is erg leuk, dat je er een nieuw valkje bij zal hebben :).

Groetjes, Tara

Suzanne

Dank je wel Tara,

Ik had me nog voorgenomen om te wachten totdat de voliere af was, maar ik kon haar gewoon niet laten zitten  :D. Vrees dat ik ook besmet ben met het valkjesvirus  ;D

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

ja als ik kans heb op een valkje, moet dat ook meteen zijn. Maar je hoeft niet te vrezen hoor voor het valkenvirus, het is heel leuk, maar besmettelijk ;D.

Suzanne

Grinnik, dat had ik al in de gaten dat het besmettelijk is.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hello

het is inderdaad een grijs geparelde.
z'on bont geparelde heb ik ook, alleen is het een mannetje dus zullen die parels snel verdwijnen.
in ieder geval het zijn twee beauties.

SDC:D

Mandy

Gefeliciteerd hoor, maar nu ben ik ook wel benieuwd welke het precies zal zijn. Ik heb die advertentie ook al een poos op marktplaats zien staan en daar noemt hij inderdaad; de voorste, de bonte. Maar op de foto klopt dat eigenlijk niet, want de voorste is inderdaad gepareld en de achterste bont gepareld.
Maarre als ik nog een tip mag geven, plaats ze eerst even apart, een soort quarantaine, want je weet maar nooit...kan ik uit ervaring zeggen... :(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

21 oktober 2003, 22:37:47 #9 Last Edit: 21 oktober 2003, 22:38:31 by blozend_appeltje
Ja, idd nogal verwarrend, ik weet dus ook niet welke ik zal krijgen. Maaru, daar had ik nog niet aan gedacht, om ze eerst apart te zetten  ::) Alleen het vervelende is dat ik alleen maar de kamervoliere heb, en geen andere kooi  :-/
Wat is jouw overkomen? Had het nieuwe valkje een ziekte?

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

21 oktober 2003, 23:24:26 #10 Last Edit: 21 oktober 2003, 23:24:39 by Mandy
Yip, een naar virus. :(
Ik had Pipo en Bobbie bij een opkoper vandaan en tja daar gaan natuurlijk nogal wat vogels in en uit dus de kans dat daar een vogel iets onder de leden heeft is groot, kan die man ook niets aan doen. Maar de verschijnselen die ik hier zag had hij ook bij zijn vogels gezien... Ik had toen geen plek/ruimte om ze apart te plaatsen, maar nu heb ik dat dus wel en doe dat dus ook voortaan. :-/
Ik heb het virus 2 keer terug gezien met zelfs de dood van een jong valkje als gevolg, ook waren er jonge valkjes die naar mensen zijn gegaan en daar toch ook nog iets van dit virus bij zich bleken te hebben. Velen malen ontsmetten,  antibiotica en dierenartsbezoeken met injecties e.d. hebben nu hopelijk geholpen... ::)

Nu, na dat virus, de weersomslag, de rui en het broedseizoen zijn m'n valkjes even "op". Ze zijn erg rustig, slapen veel en zijn wat lusteloos. Ik geef ze wat extra vitamines en lekkers, maar maak me toch ook nog een beetje zorgen. Ik zag vandaag wat lichte ontlasting en elders las ik dat dat misschien op wormen kon wijzen... Ik heb ze al eens ontwormd met een middeltje van de DA, maar dat was een poeder wat ik door het eivoer moest mengen. Nu eten ze dat niet zo veel meer dus ik ben bang dat ze toch niet allemaal voldoende binnen hebben gehad. Morgen geef ik dan toch maar een middeltje wat ik in het water op kan lossen, het zekere voor het onzekere maar, want ik heb het wel ff gehad met al die ziektes... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Sjee, dan hoop ik maar niet dat die man dat valkje weg wil omdat hij ze een ziekte heeft. Hij zei nl. dat ze voor de kweek bedoeld was, maar dat ze geen mannetje voor haar konden vinden  :-/. Nou, ik bekijk haar heel goed vrijdag, en als ik het niet vertrouw neem ik haar niet mee. En ondertussen ga ik denk ik maar even op zoek naar een goedkope 2e handskooi.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Ze zullen denk ik niet ziek zijn hoor maar dat appart zetten is ook maar voor de zekerheid.
Het zal wel een hobbiekweker zijn die er een paar over heeft uit een nestje.
Een simpele kooi vind je op martplaats ook vaak wel tussen de 10 en 20 euro het is maar voor tijdelijk en hoeft dus niet supergroot te zijn.
En een kooitje is altijd handig als er een keer iets gebeurd of er komt een vogel aanvliegen die je op moet vangen.
Ze zien er in elk geval wel mooi uit op de foto :-)

Groetjes, Paul

Mandy

22 oktober 2003, 01:38:26 #13 Last Edit: 22 oktober 2003, 01:45:05 by Mandy
Ja, ik denk ook niet dat je je hier al te veel zorgen om moet maken hoor. Het is immers een hobby kweker. In mijn geval was ik bij een handelaar geweest en Wiske laatst kwam van een vogelmarkt, dus dan is het wel heel belangrijk om ze 1-2 weken apart te houden. Nu zou ik ze een paar dagen apart houden en goed observeren of ze inderdaad in orde is en bv niet snotterig en niezerig is. Want ja, ook al is het een kweker, net als ik, ook hij kan pech hebben... :-/

En zo'n transportkooitje is inderdaad altijd handig om te hebben voor als je bv naar de dierenarts moet ofzo, maar alleen kunnen ze daar niet zo lang in zitten. Een TT-(TenToonstellings) kooitje daarentegen is wel voor een wat langere tijd geschikt, daar zitten ook stokjes in waar ze op kunnen zitten. Een nieuwe kan je gewoon bij de dierenwinkel kopen voor zo'n 15 euro geloof ik. ::)

Hier zie je als voorbeeld Kuifje en Suske die ik toen net gekocht had. Ze zitten allebei apart in een TT-kooitje. (Wat een rommeltje was het toen zeg! ;D)



Officieel, als je het perfect wilt doen, moeten ze eigenlijk 4 weken in quarantaine en ook volledig uit de buurt van andere vogels. Dus had ik die kooien al niet zo naast elkaar moeten laten staan en al helemaal niet inhet tuinhuisje van de volière zelf, want daar grenst het binnenhok van de rest aan. Maarja, zolang mijn tuin nog niet als volière overdekt is heb ik daar niet veel ruimte voor! :D En in de garage of op zolder zetten is ook weer zo zielig... :(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Ik heb zojuist een parkietenkooi voor 10 euro gekocht op Marktplaats. Ga ik morgen ophalen, ook weer vlak bij mijn huis. Dus daar kan ik ook weer gerust over zijn  :D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.