18 mei 2025, 20:43:23

Meerdere vragen...

Gestart door Vanilla, 26 januari 2008, 07:27:17

« vorige - volgende »

Vanilla

- Moet eivoer perse rul gemaakt worden en mag het uitsluitend apart gegeven worden ?
Dit omdat er ook compleet voer verkocht word waar het al doorheen zit en ze er totaal niet van eten als het apart gegeven word... Omdat in het complete voer vaak veel zoetigheid zit en ik niet wil dat ze dit elke dag binnenkrijgen wil ik het graag door hun normale voer heen mengen en het liefst droog. Is dit oke ?

- Lesbische Valkparkieten ;D ???
Terwijl mij in de dierenwinkel is verteld dat ik 2 vrouwtjes heb aangeschaft zit de gele vaak bovenop de grijs/geparelde te wippen... Ook heeft de gele vanaf begin af aan een kaal hoofdje. Misschien een domme vraag maar mocht de parkiet zwanger zijn, kan zij dan haar eitjes wel kwijt als daar de benodigdheden niet voor aanwezig zijn ?

- Ik wil mijn parkietjes graag vrij laten vliegen, de kamer waar ze zitten is zowat leeg dus een ideale plek. Een probleem is echter dat er een groot raam in de deur zit en een groot raam in de woonkamer zelf, waardoor je in de keuken kijkt. Mijn vraag is of ik bijv. kranten voor die ramen kan plakken wanneer ik ze rond wil laten vliegen of kunnen ze dan alsnog tegen het raam aanknallen... En wat als ze achter het gordijn terecht komen...
Het zijn absoluut geen tamme beestjes dus heb angst voor een drama...

- Met trosgierst heb ik de valkjes geprobeerd tam te maken. Ze eten het wel, van een afstandje uit m'n hand maar verder dan dat ben ik niet gekomen. Ze zijn nu al 2 jaar bij me inmiddels dus veel verandering zal daar niet inkomen. Het is een leuk koppeltje samen maar het knaagt toch om er een koppel bij te nemen. De volliere is wat dat betreft groot genoeg. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het plaatsen van tamme valkparkietjes bij totaal niet tamme en het belangrijkste daarbij is of het op 1 of andere manier kwaad zou kunnen.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

Groetjes Vanilla

Anja

Hoi Vanilla,

-Eivoer hoeft niet persee rul gemaakt worden. Hier krijgen ze het in een apart bakje waar ik wel andere groentes onder doe.
Te vaak eivoer geven is niet goed en ik weet niet of het voer dan wel geschikt is waar al eivoer in zit.

-Een valkje kan haar eitjes gewoon kwijt. Ze hoeven niet altijd een blok te hebben om eitjes te leggen.

-Je kunt op de deur ook stickers in de vorm van een vogel plakken, dat wil ook wel eens helpen.

-Op je laatste vraag kan ik geen antwoord geven want die ervaring heb ik helaas niet.

Groetjes Anja