4 mei 2025, 21:12:33

Saartje

Gestart door Saartje, 27 januari 2008, 02:26:14

« vorige - volgende »

Saartje

Hallo allemaal,

Sinds vandaag hebben we er een nieuwe huisgenoot bij, Saartje de valkparkiet, vandaar dat ik me hier heb geregistreerd. Als peuter had ik al grasparkieten en sinds 1,5 jaar heeft mijn jongste dochter ook een grasparkiet maar een valkparkiet heb ik nog nooit eerder gehad dus lijkt het mij leuk om er wat meer over te lezen.
We hebben Saartje gehaald bij de vogelopvang waar ook vogels gekweekt worden. Saartje woonde daar al sinds haar geboorte en is van vorig jaar. Stiekem vind ik het wel erg jammer dat ik hier nu pas lees dat mannetjes gemakkelijker leren praten want eigenlijk had ik een pratende parkiet voor de verandering wel eens leuk gevonden. Aan de andere kant vielen mijn dochter en ik gewoon als een blok voor Saartje die op een zitstok op de toonbank stond.
Saartje en mijn dochter hebben de hele middag samen doorgebracht en ze pikt haar niet, mij dus wel, ik ben blijkbaar een stuk enger. Erg fijn want onze grasparkiet perforeert ook regelmatig mijn vinger.
We hebben haar tam gekocht maar zo'n diertje in een vreemde omgeving reageert natuurlijk anders dan op haar vertrouwde plekje.
Ik hoop hier wat meer te leren over valkparkieten, we hebben wel heel veel informatie gekregen bij de vogelopvang gelukkig maar er is altijd meer om te weten.
Ik hoop dat Saartje lang bij ons blijft en misschien krijgt ze ooit gezelschap in haar binnenvoliére; eerst maar eens afwachten hoe ze het doet in ons gezin.

Mara

Hoi hoi

Welkom op dit gezellige en leerzame forum. Ik hoop dat je hier je vragen beantwoordt zult vinden en ook veel plezier zult hebben.

Mocht je nog vragen hebben, dan moet je die gewoon stellen.

Mara

Yvette

Anja

Hallo,

op het forum. Ik hoop dat je hier veel gezellige maar ook veel leerzame uurtjes door zult brengen.

Ook nog gefeliciteerd met je lieve Saartje.

Groetjes Anja

Saartje

Bedankt voor het welkom! Ze is trouwens grijs/geel gepareld en ik mag haar nu ook gewoon aaien. Mijn dochter is echter absoluut favoriet. Toen ze vandaag naar school was heeft Saartje de hele tijd zitten roepen.