3 mei 2025, 03:59:32

En nu verder?

Gestart door BaUkJe, 14 januari 2008, 19:10:07

« vorige - volgende »

BaUkJe

Hallo allemaal!!!
Ik heb Arie nu zover dat hij al vlot uit mijn hand zaadjes gaat eten, maar dat moet je natuurlijk op een platte hand laten eten, want anders valt alles eraf!;) Nu is mijn vraag, hoe kan ik hem op mijn vingers/hand laten stappen zonder er trosgierst aan te pas komt? Want in trosgierst trapt de mijne niet in;) Heb al geprobeerd trosgiers tussen mijn ringvinger en pink vasthouden (verste stuk) en de wijs en middelvinger over zijn stok te plaatsen.. maar nee hier trapt hij niet in! Ben hierbij veel aan het aanmoedigen geweest, maar helaas.... Wie heeft er goeie tips?!

Rianne

Je geeft Arie toch geen gierst als lekkernij in de kooi?
Zijn er andere dingen die hij graag lust, zoals appel, boontjes of zonnepitjes? Je kunt proberen bijv de zonnepitjes op je hand te leggen, en dan je vinger ervoor houden zodat hij wel op je vinger moet stappen om bij de pitjes te komen.

BaUkJe

Nee, hij is bang voor andere dingen.. heb een keer een halve appel in zijn kooi gelegd, maar ging er tegen blazen hahaha! Maar zal eens proberen met alleen de zonnepitjes uit het voer te halen en dan vinger ervoor... alleen het nadeel is dat ik met mijn beide handen er slecht bij kan, omdat het niet zo'n hele grote opening is. Maar ik ga wat proberen! Bedankt voor de tip.. gr Baukje

bargram

Hi Baukje,

Mijn vogels zijn ook bang voor grote stukken eten, daar doe ik ze geen plezier mee. Kleine stukjes groenten, fruit, crackers etc, ongeveer ter grootte van een vingerkootje vinden ze heel interessant. Zeker als ze zien dat ik er een stukje vanaf knabbel, dan herkennen ze het als iets eetbaars en dat wekt hun interesse. Vervolgens willen ze wel proeven wat ik ze aanbied. Grappig genoeg hebben ze wel heel duidelijk hun voorkeuren. De ene is is gek op gierst en komkommer en de andere op crackers en wortel. Misschien kun je op die manier proberen wat jouw valkje lekker vindt en daarmee trainen.

groetjes,

Barbara

BaUkJe

Bedankt voor je tip! Zal het gaan proberen!;) Hij is nog steeds niet zo ver om OP mijn hand te gaan eten :( , maar hij begint nu wel minder te blazen... Ik zal het in kleine stukjes snijden en voor hem gaan staan wortel eten ;) hahahaha

BaUkJe

Ben alles aan het raspen geweest, en dit vind ie super interessant!
Wortel, paprika, appel en komkommer, maar de voorkeur gaat uit naar appel en wortel!

BaUkJe

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa vandaag het eerste voetje op mijn hand gezet!!!! EINDELIJKKKKK  :D Nu nog ff doorzetten.. en dan hopenlijk nog voor de zomer op mijn hand zitten ;) hihi gaat de goeie kant op!!! We geven niet op!

BaUkJe

*** F O T O ***
2e keer  op mijn hand met zijn voetje... heb er een foto van kunnen maken!!! Echt superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr die lieve Arie!;)

BaUkJe

Ben weer een stapje verder, vanmorgen het 2e voetje er ook bij gezet! ;) echt gaat super zo! Gaat de goeie kant op! Dit topic mag wel worden gesloten! Maar hoe doe je dat?

Saar