hij is tam uit de kooi maar niet in de kooi.

Gestart door Amber13, 23 januari 2008, 14:41:37

« vorige - volgende »

Amber13

Hooi ik heb een valkje maar hij is als hij uit de kooi is super tam, maar als hij in de kooi zit mag ik hem niet aanraken want dan vlucht hij. ik heb hem al met trosgierst geprobeert te lokken maar daar reageert hij niet op :-\ Wie weet er iets op?? want het is best iritand als ik hem er uit wil halen want dan moet hij er uit zich zelf uit gaan en dat duurt soms best lang :-\
Groetjes Amber ???

jorgen.bodde

Valkjes reageren heel anders in de kooi dan uit de kooi. Ze zijn in de kooi 'opgesloten' en dan kom je met je hand in hun domein. Mijn valkjes zijn super tam maar in de kooi willen ze gewoon niks van mijn hand hebben .. alleen als ze er zelf uit willen dan accepteren ze mijn hand. Wat ik dan doe is heel voorzichtig mijn hand eerst voor ze houden met mijn wijsvinger uitgestrekt en de rest een vuist, en dan langzaam naar ze toe gaan dat ze op mijn vinger kunnen stappen. Dat vinden ze meestal wel oke en dan kan ik ze er uit halen. Misschien helpt dat voor jou ook.

Je moet het valkje wel de tijd gunnen aan je hand te wennen, want het blijft beangstigend en zelfs een super tam valkje moet altijd wennen aan nieuwe dingen.

- Jorgen
Mijn valkjes zijn: Sjors (†) , Dewey en Lukas

Amber13

mijn vorige valkparkiet was dat ook zo ja ik zal het zelfde proberen als jou alvast bedankt ;D