28 maart 2024, 09:45:08

koppeltje

Gestart door *Manon*, 21 januari 2008, 20:14:49

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje.
Lizzy en Ruffle zitten sinds een week bij elkaar in de kooi. Ze zitten in de woonkamer en mijn andere twee valkjes staan in een andere ruimte.
Nu heb ik een tweede kooi erbij aangeschaft en die staat naast de andere grote kooi.
Lizzy en Ruffle, zijn al veel closer naar elkaar toe geworden, omdat ze natuurlijk continu bij elkaar op de lip zitten.
Nu is mijn vraag:
Kan ik Lizzy en Ruffle, die nog een hecht koppeltje moeten worden, beter in een andere ruimte plaatsen, of kunnen ze gerust in de tweede kooi diie naast de kooi staat waar mijn andere twee valkjes in zitten?

Wat is wijsheid?

Groetjes Manon

Rianne

Lekker bij elkaar houden :) Ze wennen vanzelf wel aan de situatie. Valkparkieten leven normaal ook in grote kolonies. Ik heb een kamervoliere met koppel + blok hier staan, daartussen een computermeubel en aan de andere kant een kamervoliere met 2 fluitende heren ;) Daar maakt het broedende koppel geen enkel probleem van.

*Manon*

Hoi Rianne,

Dus als ik je antwoord goed begrijp, kunnen ze best naast de andere kooi staan met valkjes?

Groetjes Manon

Rianne

Ja hoor, waarom niet? :)

*Manon*

Hoi Rianne,

Nou, ik dacht, omdat ze nog een koppeltje moeten gaan worden, ze zijn druk bezig, maar helemaal vlotten wil het niet, dat ze dan weer de anderen in het zicht hebben en zich niet meer zozeer gaan richten op elkaar, maar ze staan nu naast elkaar en de rust zal weer terugkeren, ze zijn nu druk bezig om naar elkaars kooien te willen, maar ja.. jammer dan, er zitten tralies voor ;D ;D
Komt wel goed, merk ik, ze doen al wel veel samen, dus dat loopt wel los, bedankt voor je reactie!

Groetjes Manon

Kirsten

Hoi Manon,

Ik zou inderdaad ook beginnen met de kooien gewoon naast elkaar te zetten. Als je merkt dat de verkeerde naar elkaar toe gaan trekken, kan je ze altijd nog in een andere ruimte zetten.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Als je ze in aparte ruimtes zet, heb je kans dat ze naar elkaar gaan roepen. :) Je kunt er wel wat afstand tussen houden hoor, dat is niet erg.

*Manon*

Hoi hoi,

Op jullie adviezen heb ik de kooien bij elkaar gezet en het gaat heel goed.
Overdag zijn ze lekker met z'n viertjes los en savonds zitten ze in hun eigen kooi.
Ik heb Lizzy en Ruffle al samen zien slapen op één stok.
Helemaal leuk dus.
Bedankt voor jullie advies ;D ;D

Groetjes Manon