25 april 2024, 04:23:27

niet op het blok

Gestart door Ingrid1970, 17 januari 2008, 14:16:58

« vorige - volgende »

Ingrid1970

Ik heb drie valkjes waarvan 2 mannetjes en 1 vrouwtje. Het vrouwtje is denk ik 1 jaar oud en de mannetjes een paar weken jonger. Nu is het voor de tweede keer dat mijn popje eitjes legt. Een paar maanden geleden heeft ze 3 eitjes op de grond gelegd, deze heb ik 3 weken laten liggen en daarna weggehaald want ze waren toch niet bevrucht. Daarna heb ik een broedblok gehaald en deze in de kooi gezet (op de grond op de plek waar ze de 1ste keer de eitjes had gelegd) nu heeft ze weer 3 eitjes gelegd, maar niet in het broedhok maar in de andere hoek van de kooi. Het zou best kunnen dat deze wel bevrucht zijn want ze hebben het gedaan (om het zo maar uit te drukken). Ze zit er wel de hele dag op. Kan het kwaad dat ze niet in het broedhok zit?

Karin

Zitten de 2 mannen en het popje bij elkaar in 1 kooi ? Gaat dat goed met het blok erbij ?  :o Normaal gesproken zouden de 2 mannen elkaar in de veren vliegen. De eitjes maar gewoon laten liggen, want als je ze verplaatst naar het blok gaat ze er waarschijnlijk niet op zitten. Beter ook het blok de volgende keer gewoon op hangen, zo hoog mogelijk in de kooi. Het kan goed gaan, dat broeden op de grond, maar het kan ook mis gaan. Maar daar kun je verder niks aan doen, gewoon de natuur de gang laten gaan.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ingrid1970

Er is vandaag 1 eitje uitgekomen! Moet ik nu iets doen? Mijn vogels hebben geen ruzie hoor!, de 2 mannetjes kunnen ook heel goed met elkaar opschieten. En ze hebben allemaal voor de eitjes gezorgd, ook de 2 mannetjes...

Ingrid1970



Dit is mijn dochtertje met onze vogeltjes, op haar hoofd is Mekko (mama) en die grijs geparelde rechts op haar schouder is Gijs (papa)

Karin

Wat bijzonder  ;D Zorgen voor genoeg eten, eivoer, bruin brood, trosgierst, gesneden groente enz. En zoveel mogelijk met rust laten, vooral de kinderen  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ingrid1970

Het gaat zooo goed! Juist omdat ze niet in het blok zit kan ik alles heel goed zien. Ze geeft ong. om het uur de kleine te eten en dan zitten die andere twee toe te kijken. De mannen zijn er ook heel erg mee bezig! Maar volgens mij is Mekko een hele goede moeder!
Maar als de kleine is uitgegeten gaat ze er weer op zitten. Het is toch niet zo dat ze hem dan plet ofzo he?

Karin

Wees maar heel zuinig op dit stel, heel uniek hoor ! Je hoort het wel eens van 2 popjes en een man maar andersom heb ik het nooit gehoord. Nee hoor, ze pletten het jong niet  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Wat een verrassing zeg.. heel gaaf!! ik hoop dat ze zo goed blijven zorgen.. 

wel veel foto's van je kleintje maken hoor..  :)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Ingrid1970



Er kwam net weer een vogeltje uit een ei!

Ingrid1970



Hier geeft Mekko haar jonkies te eten.

Ingrid1970

Vraagje! Er zijn nu 2 jonge vogeltjes en alles gaat goed. Maar 1 eitje is niet uitgekomen. Wat moet ik daarmee doen?

Ivy

Hoi.
Wanneer is het eitje gelegd? Weet je zeker dat ie niet meer uit gaat komen?
Je kan het sowieso nog even laten liggen totdat de jonkies wat groter zijn, nu kunnen ze zich nog warm houden met behulp van het eitje, maar over een paar dagen kan het eitje gewoon weg.
groetjes!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie