12 mei 2025, 15:03:12

Nooit op de bodem

Gestart door RichardL, 20 januari 2008, 15:17:36

« vorige - volgende »

RichardL

Hallo,

mijn vogeltje zit nooit op de bodem, aangezien hier cana grit (?) op ligt lijkt mij dat wel de bedoeling, heb ook al trosgierst neer gelegt maar dat wil hij ook niet..? Staat de kooi te laag of is er iets anders aan de hand? Wat is eigenlijk de beste hoogte voor een vogel?

Kimm

hoi richard,

wat heb je voor bodem bedekking? heb je de grit in een bakje? en het eten en drinken dan?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

RichardL

Op de bodem ligt Mais bedekking ( Corn Cob ). De dierenwinkel adviseerde mij op het cana grit op de bodem te doen, maar daar zie ik hem nooit, het kan ook zijn dat hij het wel doet als ik niet thuis ben, maar dat zal ik nooit weten...

Kimm

kan je niet dat grit in een bakje doen en dichtbij het eten zetten? ze eten er niet heel veel van. ik zie het mijn valkje wel eten af en toe. hoe oud is hij dan? en hoelang heb je hem?

groetjes kim

Kimm

hoi richard,

nog even iets, die grit die jij gebruikt is niet zo goed. daar zit houtskool in.
kijk maar eens bij dit topic:http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,27153.0.html

groetjes kim

RichardL

Ik heb hem nu een weekje, volgens de winkel was hij al 15 weken oud. Ik zal op dat grit letten en bedankt voor de tips. Ik zal kijken of hij de komende tijd meer op de grond gaat, anders zal ik een los bakje maken met het grit.

Bedankt,

richard

Kimm

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,27153.0.html

dit was de link. je kon m niet aanklikken, nu wel. laat je nog even weten hoe het gaat?

groetjes kim

Bello

Moet je een paar bakjes met wat lekkers bv. groente fruit wat zaadjes op de bodem van de kooi zetten.

Dan word hij nieuwsgierig en gaat dan vanzelf kijken.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel