8 mei 2025, 15:57:18

men vrouwtje praat precies?

Gestart door Amy, 29 september 2007, 16:53:41

« vorige - volgende »

Amy

hallo
ik heb een tamme valkparkiet van zes maanden(mannetje) en ik vondt dat deze een vriendinnetje moest hebben
ik heb een wildkleur vrouwtje gekocht(tam) van vier maanden deze is supperlief maar soms praat deze precies,zo brabbelen,is dit normaal?ik dacht dat vrouwtjes dit niet konden en de kweker heft het haar niet geleerd...

ik vroeg me ook af of men valkparkietjes goed met elkaar konden omgaan,ze slapen naast elkaar soms happen ze naar elkaar en het mannetje gaat soms met zen vleugels open en ondersteboven hangen maar het vrouwtje kijkt dan de andere kant op.
groetjes xxxx
Mijn valkje,hij heet Kiekske & ben er dol op
x smak x

lynette

hoi

Ik heb ook een vrouwtje die Brabbelt dit word soms met gillen gedaan. Het is een apart gezicht om te zien het lijkt ofdat ze het er uit perst. ze zou niet gaan fluiten zoals een mannetje maar brabbelen kunnen ze als de beste.

En dat het mannetje haar nog ontwijkt zal wel goed komen als hij eenmaal door zijn pubertijd heen is hij is nu 6 maanden oud en dan zitten de meeste mannetjes net in hun pubertijd.
Dat zie ik hier ook met mijn valkjes.
daarna gaat hij echt meer zijn best doen voor het vrouwtje voor zich te winnen.

succes er mee

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Amy

och hoe leuk dank u om te reageren
inderdaad het popje fluit anders dan het mannetje
eindelijk weet ik dus wat het allemaal is groetjes
x smak x

Karin

Hoe wist de kweker zeker dat het een pop was ? Als het brabbelt en melodieus gaat fluiten is de kans groot dat het een man is.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Amy

ik heb geen idee maar ik heb zopas gezien dat deze soms met het snaveltje tegen de tralies klopt en ik heb nu een vies vermoede dat het een man is ,nachtans gaat die bij mij echt zo zitten gelijk een kip
(of zoals die zou broeden,poep echt tegen grond of bij mij dan hand,da ge de pootjes nie ziet)
en daarom dacht ik da
xxxx
x smak x