12 mei 2025, 07:27:25

In etensbak gaan zitten

Gestart door Kelly Stark, 18 oktober 2003, 16:05:30

« vorige - volgende »

Kelly Stark

Hallo iedereen,

Altijd als ik zaad koop met grote zaden in, gaat Treesje in de etensbak zitten. Ik denk dat hij dat een leuk gevoel vindt of zo.  ::) Ik weet het niet. Ik ga er dan naartoe en word dan boos. Hij luistert dan wel. Hij maakt heel ge grond vuil met al die zaadjes die naar beneden vallen. 't Is niet dat hij ervan eet, hij gaat er alleen in zitten draaien met zijn poep.  :-X

Als hij naar beneden aan het klimmen is om dat te doen, en ik zeg iets of ga ernaar toe, dan doet hij precies of hij dat helemaal niet van plan was. Dan klimt hij weer naar boven, niets aan de hand. Hij weet dus goed genoeg dat het niet mag. Maar zodra hij de kans ziet, doet hij het.

Weet iemand waarom en hoe ik hem ervanaf kan helpen? Ik kan wel ander zaad gaan halen, maar hij lust het af en toe zo graag.

Groetjes Kelly
Kelly

mastolk

Hoi Kelly,

Ik heb een valkje dat in de drinkenbak (nou ja op het randje) gaat zitten en er dan wel in poept.  ::)
Ik weet niet wat je het best kunt doen met jou valkje, maar een bakje dat aan de kooi hangt (aan de buitenkant) met aan de binnenkant een klein bakje (plastic steek je van buiten door de kooi) daar kan hij niet in gaan zitten. Wel aan het randje, misschien is dat een optie.
En wat voor voer is het wat je geeft, speciaal voor valkjes? Krijgen mijn valkjes ook, maar zij kunnen niet in hun bakje zitten.

(kijk anders even op mijn site www.famstolk.nl/valkjes) daar zie je kooien met het bakje dat ik bedoel!

Groetjes en succes ermee Margrietha

Kelly Stark

Hey,

Ik heb een kooi waar je alleen maar bakjes aan de binnenkant kan hangen... Ik geef hem parkietenzaad, dat is hij al gewoon sinds hij kleintjes is. Valkparkietenzaad meng ik daar door.

Groetjes Kelly
Kelly

mastolk

Hoi
Misschien dat het een idee is om een extra bakje met alleen valkparkietenzaad in de kooi te hangen?!
Dan kan je valkje daar wel van eten, en bevuilt hij zijn parkietenzaad niet. Of koop eens een kauwstaaf (vitafkraft oid) voor valkparkieten, zodat je valkje toch de grovere zaden kan eten. en dan het parkietenvoer gewoon in het bakje laten.
Gaat je valkje niet in het parkietenvoer zitten?!

Nou succes ermee,
groetjes MArgrietha

Kelly Stark

Hey,

Kauwstaven heeft hij genoeg. Ik weet niet waarom hij het doet.
Ik heb het parkietenzaad met het valkparkietenzaad gemengd. Hij eet valkparkietenzaad wel graag, maar hij eet meer van het parkietenzaad. Ik merk het als ik het ververs, er blijven altijd meer grote zaden liggen. Hij gaat enkel in zijn etensbak zitten als ik er effectief valkparkietenzaad doormeng. Maar hij lust het zo graag af en toe.

Raar he. Vreemde vogel ons Treesje, daarom noemt hij ook zo :-)

Groetjes Kelly
Kelly