9 mei 2025, 16:47:44

Wat zouden jullie doen?

Gestart door Saar, 3 februari 2008, 19:04:40

« vorige - volgende »

Saar

Hoi hoi,
Zoals jullie weten heb ik een nieuw valkje gekocht.
Nu is het zo dat het beestje absoluut niet tam is. Maar om hem nou in de kooi te laten zitten zonder een rondje te laten maken.. Hij/zij is nu ook los, maar vliegt overal tegenaan..
Nu zat ik eraan te denken of 2 of 3 pennen te knippen. Zodat hij toch kan vliegen, maar ik hem/haar makkelijker kan pakken. Van het voorjaar is het de bedoeling dat ie naar buiten gaat.
Maar wat zouden jullie doen?
Groetjes Saar :-*

Anke

Hoi Saar,
Onlangs heb ik ook een niet tam valkje inhuis gehaald.
Dit valkje heeft 2 weken in haar kooi gezeten voordat ze voldoende aan mij gewend was om haar los te laten.

Ik denk dat je een echt wild valkje geen plezier doet met loslaten in de woonkamer. Alles is eng en jij bent ook eng, het lijkt mij heel veel stress opleveren.

Het lijkt mij verstandig om je nieuwe valkje rustig in de kooi te laten zodat hij kan wennen aan zijn omgeving en aan jou.
En dan twee of meerdere keren per dag uitgebreid aandacht aan het valkje besteden.
Kortwieken zou ik persoonlijk niet doen, maar dat komt omdat ik sowieso tegen kortwieken ben ;)

Mijn valkje zat wel apart van de anderen zodat ze geen last had van rondvliegende valkjes op haar kooi.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Hoi Anke
Het valkje zit sowieso apart ;)
Maar hij/zij geniet er zo van als ze lekker kan vliegen..
Hij/zij moet sowieso tot april/mei binnenblijven. En om dat beestje nou al die tijd in een kooi te houden :-\ Dat is dus de rede dat ik enorm twijfel.. En ik graag meerdere meningen wil horen zodat ik een goede keus kan maken voor t valkje :)

Rianne

Hoi Saar,

het valkje is het niet gewend. Kortwieken zal hem daar niet bij helpen, het vergroot waarschijnlijk de paniek alleen maar omdat hij niet voor mensen kan vluchten zoals normaal.
Ik heb ook wilde valkjes in een kamervoliere, voor hun eigen bestwil gaan zij er ook niet uit. Dan laat ik ze liever een zomer genieten in de buitenvoliere, zonder dat ik met een handdoek of vangnet achter ze aan moet. Dan maar een paar maanden afzien, in plaats van paniek van het kortwieken, en het vangen. :)

*Yvon

Hoi hoi

Ikzelf zou het valkje ook zeker nog een poosje in de kooi laten.
Beter eerst goed laten wennen aan jou en omgeving zoals Anke al zei.  ;)
Wie weet wordt het nog tam ook.  ;)
Wieken zou ik ook niet doen,zeker niet als het toch naar buiten gaat.
Als het over een week of 2 wel de kooi uit kan en mag,
kan het toch nog zijn/haar vliegkunsten oefenen voor het in de voliere kan.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: *Yvon op  4 februari 2008, 11:18:51
Hoi hoi

Ikzelf zou het valkje ook zeker nog een poosje in de kooi laten.
Beter eerst goed laten wennen aan jou en omgeving zoals Anke al zei.  ;)
Wie weet wordt het nog tam ook.  ;)
Wieken zou ik ook niet doen,zeker niet als het toch naar buiten gaat.
Als het over een week of 2 wel de kooi uit kan en mag,
kan het toch nog zijn/haar vliegkunsten oefenen voor het in de voliere kan.  :)

Groetjes Yvon

Heey Yvon,
Tam wordt hij/zij niet meer ;)
Maar nu ik meerdere meningen heb gehoord, blijft dat beestje maar lekker in zijn kooitje zitten :) Hopelijk weet ik snel wat het geslacht is, dan kan ik een maatje zoeken en dat zit hij/zij ook niet meer alleen :)
er mag een slotje op :)