7 mei 2025, 21:59:52

kleur

Gestart door ankje, 17 januari 2008, 08:18:35

« vorige - volgende »

ankje

de ouders weet ik niet zeker meer ze zit bij een wildkleur man waar de vader een wildkleur van is en de moeder een lutino {zo'n gele} volgens mij was de vader van mijn pop en witkop[ grijs  met wit hoofd] als ik me goed herinner de moeder weet ik echt niet meer

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Bert_85

Tis een moeilijke hoor!  :)

Het zijn wel vooral albino mannen die een waas over zich krijgen, eerder dan poppen. Dan heb ik het dus over albino's zonder cinnamon.

Toen ik die foto's zag, dacht ik eerst aan een witmasker fallow of zelfs albino fallow. Wat denken jullie daarvan?
De aflijning tussen kop (wit) en de rest van het lichaam lijkt nogal scherp, dat zie ik op de eerste foto.
Maarja op een foto kan je soms dingen zien die er niet zijn.
De ogen zouden dan ook fel rood moeten zijn.

Hier kan je foto's zien van de mutaties waar ik het over heb:
http://www.valkparkieten-benelux.tk/
Ga naar mutaties, bij bronze fallow vind je een link in de tekst naar de foto's.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Rianne

Hoi Bert,

ik dacht ook aan fallow, daarom vroeg ik naar de ogen. :) Een foto bij daglicht zal dat misschien duidelijker maken.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 17 januari 2008, 22:50:25
Even rondneuzen, en ben tot het volgende gekomen:

Al is dit een cinnamon albino, lacewing dus, moet dit valkje al enigszins donkerder zijn geweest dan niet-lacewing albino jonkies.

Mijn eigen kweek Alba was bij de geboorte hagelwit. Pas na de eerste rui begon je kleur te zien en na de tweede rui zag je duidelijk dat ze een cinnamon-opaline-lutino witmasker was. Daarvoor was ze egaal wit.  :)

carco

Hoi Bonnie

Ik ben blij dat jij dit ook zegt omdat mijn albino eerst ook spierwit was en toen Caroline een keer bij ons was (al zo'n 2 jaar geleden) mij er op wees dat ze wel eens cinnamon kon zijn. En inderdaad werd de waas daarna steeds duidelijker.

Zal wel eens gaan graven naar een foto van hoe ze eerst was.
Heb jij geen foto's Ankje van eerst?
Want als ze fallow is dat zie je denk ik toch wel meteen?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!