23 juni 2025, 21:56:46

Hobbykwekerij 'Valkcity' Seizoen 2008

Gestart door Kirsten, 15 januari 2008, 19:17:05

« vorige - volgende »

Kirsten

haha nee geen hele witte hoor  ;) :D

Maar doordat dit kleine witje geboren is, weet ik zo goed als zeker dat de dominant pastel bleekmasker split witmasker de vader is en daar ben ik natuurlijk superblij mee!

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

valkchico

ik leer het ook nooit :( vind ze gewoon mooi

gr es

Ps esposo probeerd alles te versieren waar veren op zitten?????

Hermien

O ja, splitmaskerwitbontgepareld-gedoe. Ik snap het...... ::) ???

;D   ;D   ;D
                                            ;D

Kirsten

haha ja sorry,. oke dan vertel ik het anders.

Ik weet dan vrijwel zeker dat hij:

de papa is!

en dan kweek ik zulke mooiers, maar ook:

of in de popversie:

Je begrijpt misschien wel dat ik enthousiast ben :D

Groetjes
Kirsten

Caroline

Wow!!!  :o Kir, die zijn echt! MOOI!!!!!  :o
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Wauw die zijn mooi zeg!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kirsten

Ja mooi he,
De dominant edged witmasker man is ook een eigen valk, maar die heeft helaas nog geen vriendinnetje gevonden dit jaar. De bovenste foto is hoe hij er nu uitziet, de onderste is van voor de eerste rui. Hij kleurt net als een gewone
witmasker kwa kop, maar blijft zooo mooi  :-*

Groetjes
Kirsten

Hermien

Ik begrijp je enthousiasme wel, maar nog steeds niks van splittenbontengepareldelutino's enzo. Maar ik hóef het ook niet te snappen, want ik kweek toch niet. Vind-em wel sodemieters mooi hoor!

Silvo kwam vanavond weer ZELLUF om een kroel bedelen. Joepie! Daar heb ik het dus even goed van genomen!

;D   ;D   ;D
       ;D

*Yvon

Hoi hoi

De mannen vind ik dan wel tig keer mooier dan de popjes.  :D

Zoals deze dus......  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kirsten

Tja de popversie vind ik ook extreem mooi, de kop steekt dan nog iets meer af dan bij een man, maargoed wat niet is.... hahaha (weet jij alles van toch? ;) )

Hier minder nieuws. 1 kleintje van Marlin en Dory heeft het niet gered,. Balen maar ik was er de afgelopen dagen al een beetje bang voor. Ik had de eitjes bij het koppel gelegd wat het beste aansloot bij de andere twee eitjes die hun hadden. het verschil was maar een paar dagen, maar daardoor ging het voeden slecht. Gisteren vond ik het kleintje dood met nog iets voer in zijn krop. Als het verschil te groot is dan gaan de ouders toch al vaker van het nest, met als gevolg dat het kleintje veel energie verliest doordat het zizchzelf nog niet goed kan warmhouden uiteraard. Ik hoop dat het andere kleintje die wel al iets groter is het wel redt.
Balen is dat toch met geelwang, je moet meestal overleggen waardoor je toch meer risico loopt.
Ach het is niet anders. Verder gaat het met de andere prima gelukkig. Ik had me alleen vergist in een jong. Ik dacht dat dit een geelwangetje moest zijn, maar bij nakijken van mijn aantekeningen bleek dat dit toch niet het geval is,.. hihi tja het blijft allemaal een geregel en niet vergeten spannend  ;) :D

Groetjes
Kirsten

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Ook al kèn je de risico's, het blijft natuurlijk altijd triestig als blijkt dat het niet lukt. Sneu hoor, maar een vette knuf van Silvo kan je nu wel weer opbeuren hè. Tis toch zo'n schattekip!

;D   ;D   ;D
        ;D

Kirsten

Ja dat beurt me zeker op Hermien, bedankt!

Ik kan het opzich goed relativeren hoor. Helaas hoort het erbij dat soms een kleintje het niet redt. Zo is de natuur en die kan hard zijn. Als ik de berichten de laatste dagen op het forum lees heb ik nog helemaal niets te klagen  :-\
Met de andere gaat het heel goed en ook het laatste eitje staat op uitkomen. Dat zijn dan gelukkig weer de mooie dingen.

Groetjes en een knuf aan je 'vliegtuig'

Kirsten

Anke

Hoi Kirsten,
Wow wat zijn dat een mooie valkjes.
Vooral de mannetjes :o

Jammer dat het kleintje het niet gered heeft :'(
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerda

Het doet me een beetje denken aan schoorsteenvegertjes  :-X ;D

Het mannetje vind ik wel een mooiertje hoor. Het popje lijkt wel of hem met haar kopje in een kachelbuis heeft gezeten.

Dan was ik echt veel meer weg van je bonte, opaline witmaskertjes! Zoals Queenie en dit pachtvalkje:

Doe mij maar een Cartiertje, die vind ik echt veel mooier.

Maar ja, gelukkig heeft ieder zijn voorkeur.

Ja, de risico's van het kweken. Het blijft altijd zuur een jonkie te verliezen. Maar focussen op wat wel goed gaat is belangrijker. En in een paar jaar tijd heb je wel een kwekerij opgebouwd die een grote diversiteit aan mooie, gezonde valkjes voortbrengt en ook nog eens zulke aparte mutaties.
En daarnaast heb je toch ook nog pruimkoppen? Ik weet nog dat je die bij Avifauna zo stond te bewonderen!

Ook herinner ik me nog als de dag van gisteren de verhalen van de start van je buitenvoliere. Nu al een gevestigde naam!
En dat alles in een paar jaar tijd.

Een hele prestatie!

Liefs, Gerda