6 augustus 2025, 06:27:43

Hobbykwekerij 'Valkcity' Seizoen 2008

Gestart door Kirsten, 15 januari 2008, 19:17:05

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Net echt genoten van je website.. wat een hoop moois zeg..

Veel succes deze kweekronde!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hoi Kirsten,
Alweer 4 eitjes!!!
Hoe is het nu?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kirsten

Hoi hoi!,

Ja gaat goed met de twee,. vanaf vandaag zou het eerste eitje uit kunnen komen, maar hoor verder nog niets.
Nog even spannend dus!

Verder heeft m'n man de afgelopen weken de schuur wat anders ingedeeld. Helaas hadden we door een te grote stellage van kweekkooien de ruimte niet optimaal benut. Hij heeft nu iets kleinere gemaakt zodat we nu meer ruimte overhebben, ben er erg blij mee

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♥Debby♥

Spannende tijd dus..

Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de geparelde lutino's die jouw valkjes op de wereld zetten.. die zijn echt waanzinnig mooi..  verwacht je die ook nog dit seizoen?

Hermien

Ha Kirsten!

Silvo wil graag even via deze site zijn papa en mama een dikke knuf geven. En jij mag er ook één hoor! Ik ben trouwens erg benieuwd naar de kuikentjes die straks komen gaan. En of er een tweede Silvo bij gaat zitten. Hij is toch zó lief en ook zó'n dondersteentje. Inmiddels heeft Silvo eindelijk de schommeltak in de keuken ontdekt. Nu zijn broers nog. O, en denk maar niet dat Silvo zich door Goofy of Gabber op de kop laat zitten hoor. Dit ventje staat zijn mannetje!
Tot gauw hoor's , ziens of mails!
Met de kus van Silvo voor Tickle en Toya!

Kaatje

Hoi Kirsten,

Ik ben erg benieuwd of je ondertussen al iets hoort piepen, alvast heel erg veel succes en ik hoop dat alles voorspoedig en naar wens zal verlopen voor moeder en kind !!

Groetjes, Karin

•=Bonnie=•

Nou... gezien je laatste berichtje zou er zo langzamerhand wel nieuws moeten kunnen zijn  :)

♥Debby♥

sandy

zijn de eieren al uitgekomen spannend

een fijnen pasen toegewenst

Mandy

Hoi Kirsten,

Het eerste jong zal er intussen wel zijn denk? :D
Gefeliciteerd in ieder geval met de eerste eitjes! ;)
Aan al die prachtkoppels te zien zullen er ook wel weer pracht jongen gaan komen! ;D

Als ik het goed heb ik begrepen heb je nog niet met Marlin&Dory gekweekt? Ik ben nl nog steeds stilletjes op zoek naar een niet opaline split fallow pop en hun wildkleur dochter zou een mooie dame voor mijn nog steeds vrijgezelle fallow opaline man zijn. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

♥Debby♥

•=Bonnie=•

Kirsten

Sorry!, druk druk druk, maar alles goed hier!

Mandy, met jou heb ik inmiddels mailcontact gehad en ik hou je op de hoogte zoals afgesproken.

De blokken hangen hier nog niet, dit vanwege een nog behoorlijk aanwezige rui bij een aantal poppen. Ik wil hun eerst erdoorheen hebben voordat er blokken komen te hangen.

Oké dan nu het kleintjes-nieuws!

Tickle en Toya hebben momenteel 3 kleintjes en het gaat erg goed!

Het begon op 24 maart met het eerste kleintje:

Inmiddels gaan ze zo hard dat ik maar even een update plaats van hoe ze er nu uitzien:

Jong 1

Jong 2

Jong 3

En tot slot een handje vol bonte witmaskertjes :)

2 zijn er inmiddels al geringd, de andere moet nog even wachten. Het staat wel gaaf trouwens die blauw ringetjes.

Tot slot nog even een paar foto's van een aantal valken hier,.

Hope, een tamme de binnen verblijft

Onze prachtige Sisi, een lekker dondertje

Onze Tinker buiten, die ik net tijdens zijn slaap stoorde haha

Het mooie koppeltje Aladdin en Jasmine
Zij is een witmasker bronze-fallow pop, hij wildkleur met een hoop splits en een waanzinnige kuif!,
kortom ik hoop dat ze elkaar leuk genoeg vinden het komende seizoen ;)

Niet te vergeten onze nieuweling Shanti, die aan één van de dominant pastel mannen gekoppeld gaat worden (ja helaas bleek het geen koppeltje te zijn, maar twee mannen.  :-\

De bedoeling is om Shanti aan deze man te koppelen en hiervan wil ik dan een dominant pastel witmasker pop houden voor de andere..

Flink in de rui nog haha

Deze prachtige man heeft alleen een ongelukje in de voliere gehad afgelopen vrijdag,. Bloed overal en helaas ook niet zo'n beetje. Hij heeft zich zelf klem gekregen en kwam niet meer los,. Pootjes en een vleugel zijn flink beschadigd. We hebben hem nagekeken of hij niets gebroken had, maar dit bleek gelukkig niet het geval,. Enkel veel bloed en beschadiging. We hebben hem behandeld en een nacht binnengehouden, niet onder de lamp of in de ziekenkooi, maar gewoon in één van de jongenverblijven binnen. Het scheelt toch zo'n 13 graden met buiten s'nachts en zo kon hij z'n energie voor het opknappen gebruiken. Gelukkig bleek het de volgende morgen al beter te gaan en heeft mijn man hem rond het middaguur weer bij de rest gezet.
Met de camera konden we hem in de gaten houden

Flink wat druivensuiker en meneer is gelukkig alweer aan het eten en drinken.  Jeetje wat waren we geschrokken, maar we hebben het rustig aangepakt en kwamen gelukkig samen een heel eind. Ik heb weer vertrouwen dat hij het wel gaat redden.. Je ziet hem met de dag opknappen.

Zo jullie zijn weer helemaal op de hoogte!,.

Hoi Debbeltje, de beauty's die je ziet zijn geen lutino's maar opaline cinnamon geelwang bronze-fallow valken. Ze zijn echt waanzinnig mooi fluoriserend geel, ben er ook erg trots op!

Hoi Hermien, doe je het dondertje een kus terug! Zijn papa en mama doen het met de nieuwe jongen weer geweldig. Ik moest nog opschieten met ringen hahaha.

Groetjes!
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*