valkjes plezier......door dieren amb gebeld maar helaas is ook Toy niet

Gestart door Gerdy, 15 januari 2008, 00:08:50

« vorige - volgende »

hilde

op naar de volgende donsjes gerdy  ;D


groetjesssssss

*Yvon

Hoi hoi

Wooow,dat gaat dalijk weer een behoorlijke drukke tijd voor je worden.  ;D
Wat wel een goed teken is natuurlijk.  ;)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Bailey !!  ;D
Hij is een prachtig omtezien valkje.  :D
Nu hopen dat Dinky er ook zo over gaat denken.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

hoi Hilde..inderdaad weer naar de volgende donsjes..er zijn er al weer vier.

Hoi Yvon..net uit de drukte en straks weer in de drukte..maar het zij er nog niet zoveel als in de eerste ronde..hoeft ook niet hoor.


Ik zit met een dillema..ik heb een jong albino popje van bijna zeven weken wat niet kan vliegen..ze probeerd het wel maar komt niet hoger als een centimeter of vijf.

ze is geheel zelfstandig en in de kooi voelt ze zich helemaal thuis..klimt en speeld er naar hartelust.

nu heb ik voor mezelf een grens gesteld voor de hoeveelheid valkjes binnen en om haar in de voliere buiten te doen vind ik geen optie.

ik hoop eigenlijk dat er iemand is die haar een liefdevol huisje wil geven..geld vragen kan ik niet voor haar..nogmaals het belangrijkste is dat ze liefdevol word ontvangen.

groetjes Gerdy

Gerdy

vandaag is het vijfde donsje geboren..een super geel donsje..

ik zal morgen foto's proberen te maken..gisteren had ik een hele reeks foto's gemaakt maar helaas waren deze bijna allemaal wazig.

vandaag zijn er weer drie valkjes naar hun nieuwe huisje gegaan..pfff gaat wel snel hoor..

vier valkjes worden komende week nog opgehaald en dan heb ik geen jonge valkjes meer zitten..alleen de kleine donsjes en het abino meisje dat niet kan vliegen.

groetjes Gerdy

*Yvon

Hoi hoi

Ik denk/hoop dat je albino gewoon een beetje lui is.  ;)
Volgens mij had Anke ook een keer een jong valkje wat een stuk later pas ging vliegen.
Ik zou het nog even aankijken.  ;)

Nog 4 tegaan...... wees maar blij dat je ze toch allemaal naar een nieuw huisje kan zien gaan.  :)
Er zijn kwekers die met valkjes blijven zitten.

Je 2de ronde al flink op dreef.  :D
Gefeliciteerd met de donsjes !!

Groetjessss Yvon





Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

Hoi Yvon..ik hoop ook dat ze gewoon lui is maar ze heeft nu een ingescheurd of gebroken snaveltje...dit staat verder beschreven bij gewond/ziek..

ik ben ook echt blij dat alle valkjes gereserveerd zijn en voor de tweede ronde heb ik nu vijf valkjes gereserveerd staan.

Ik heb met het jonge valkje van zeven weken een nare ervaring achter de rug..dit staat helemaal beschreven bij gewond/ziek.

verder is vandaag het zesde donsje geboren..de donsjes doen het tot nu toe allemaal nog heel goed.

vanmiddag wat foto's gemaakt maar helaas niet allemaal scherp















dit is het gewonde albino valkje..maar ik vond deze zo lief het is net alsof het andere valkje zegt..kom maar lekker bij me ik troost je wel..



groetjes Gerdy


hilde

ach wat een lieve donsjessssssssss


groetjessssssssss


mvg

♪ Marlies

Gaat lekker hier. :D

jammer van het snaveltje, maar misschien komt het nog goed.
Ik ga zo even lezen bij ziek/gewond.

Fijn weekend.

Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,gaat dat valkje een stukje vliegen met dit als gevolg.  :-\
Ze heeft in iig wel een beginnetje gemaakt.  ;)
Nu hopen dat het snaveltje goed geneest,maar dat zal best wel als ze toch gewoon zaadjes kan pellen.
Van kleine donsjes is lastig om een mooie foto te maken.
Tenzij ze even 2 sec. goed stil zitten.  :D
Ze staan er toch mooi en duidelijk op.  :D
Het is zeker een hele lieve foto van de albinootej met de andere.  :-*

Groetjesssss Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

hoi Hilde..wat zijn ze toch lief als ze zo klein zo..dat vind ik ook

hoi Marlies..het gaat hier super.. met de albino gaat het ook lekker ..ze eet en speeld heerlijk in de kooi.

hoi Yvon..het is inderdaad niet zo'n leuk gevolg van het vliegen..maar het gaat nu goed met de albino..ze eet en drinkt goed..van de week maar weer proberen om nieuwe foto's te maken.

Gister is er weer een donsje geboren..een geel donsje.

er zijn nu al weer 7 donsjes en bij de andere koppeltjes verwacht ik één dezer dagen ook de donsjes...
spannend allemaal weer.

Tika zit met een mannetje in een broedkooi ondertussen zit ze al erg lang op de eitjes maar deze zijn niet bevrucht..ze komt haast echt niet van het blok af..
de man zit er nooit in..af en toe ga ik kijken of Tika nog wel bij de levende is..

vandaag heb ik het eerste eitje bij haar weg gehaald..ze heeft er vier en om de dag wil ik een eitje weg halen..dan mogen ze de voliere weer in en kunnen dan weer heerlijk vliegen.

ik zal proberen om orgen weer foto's te maken.

gr Gerdy

☺ Pita ☺

Gefeliciteerd met je donsjes Gerdy , en gelukkig gaat het weer goed met je valkje zijn snaveltje.
Von het wel zielig hoor.
Maar gelukkig eet tie al weer goed en speelt tie al weer!!:D

mieke_06


Gerdy

Citaat van: mieke_06 op 23 juni 2009, 10:34:55
aaaaaahhh wat een lieve foto's zeg.


je heerlijk hé..het zijn zulke dotjes.
Citaat van: ♣ Pita ♣ op 23 juni 2009, 08:07:54

Gefeliciteerd met je donsjes Gerdy , en gelukkig gaat het weer goed met je valkje zijn snaveltje.
Von het wel zielig hoor.
Maar gelukkig eet tie al weer goed en speelt tie al weer!!:D


ik vind het ook zielig hoor..maar omdat ze gewoon eet en speeld heeft ze er denk ik niet zo veel last van.

en wat hoor ik net? ja hoor een piep eitje bij de witmaskers..

en ik zag net ook dat ik het oudste jong ook al kan gaanr ingen..je wat gaat dat toch super snel altijd..

als ik straks ga ringen ga ik meteen foto's maken.

groetjes gerdy


mieke_06

Gefeliciteerd weer een piepeitje:)

ja ik heb je boekje nu eindelijk doorgelezen hoor dat koste me nogal wat uurtjes hahaha.

offtopic. waar haal jij ringen vandaan ik krijg ze nergens te pakken

*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >