valkjes plezier......door dieren amb gebeld maar helaas is ook Toy niet

Gestart door Gerdy, 15 januari 2008, 00:08:50

« vorige - volgende »

Gerdy

vandaag de stelling met broedblokken opgehaald..

eerst heb ik hem helemaal afgespoten met de hoge druk spuit..morgen ga ik hem helemaal ontsmetten en dan weer met de hoge druk spuit afspuiten..

hij past helaas dus niet in de schuur de hoogte is 2.13 m..dus komt hij in de bij keuken te staan.

vandaag meteen allemaal spulletjes gekocht zoals kleine bakjes voor grit enz enz..

ik ben er echt super blij mee..ik dacht eigenlijk dat het drie broedkooien waren maar het zijn er vier en dat is helemaal geweldig.

gr Gerdy

Saar

Gerdy

mijn blijdschap van de broedkooien is helemaal weg..

doe ik net nest controle zie ik dat één van de kleintjes het wel heel erg benauwd heeft..vanmorgen was er nog helemaal niets aan de hand en was ze heel erg levendig..toen ik haar oppakte schrok ik me echt een hoedje..ooo wat was ze licht..ik heb haar meteen mee naar binnen genomen en zette haar op de weegschaal..het was niet normaal ze woog nog maar 47 gram..dit kon je echt niet aan haar zien..

één pootje was verlamd..en ze gooide steeds haar koppie omhoog..ik heb een paar druppeltjes water met druivensuiker in haar bekkie laten lopen maar ik zag dat het helemaal niet goed met haar ging.

ik heb haar tegen me aan genomen en zachtjes geknuffeld en kusjes gegeven..heel langzaam is ze ingeslapen maar ze was helemaal verkrampt voordat ze insliep..ze is 4 1/2 week oud geworden.

ik heb hier wel van geleerd dat ik nu ook de valkjes die niet gepapt worden ook ga wegen..ik voel me hier echt niet prettig bij.

mijn lieve schatje..
ik zal je missen.

gr Gerdy

lynette

Hoi Gerdy

Wat naar zeg  :-X :-\ :'( Dit is echt het minder kant van het kweken :(. Sterkte met het verlies van het jonge valkje  :-*

Groetjes Lynette

ps mooie kweekooien  8)

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

christa

Gerdy

het is gewoon balen omdat ik nu iemand moet teleurstellen die dit valkje bij mij had gereserveerd.

gerdy

Caroline

Ach, wat zielig, Gerdy.  :'( :'( :'(

Heel veel sterkte.  :-*

Rust zacht lief kleintje .....

=========================

Je kweekkooien zijn echt helemaal het einde.  :o

Kan me voorstellen dat je hier super blij mee bent .... nu even niet maar over een tijdje komt die blijdschap vast en zeker terug.  ;)

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi gerdy,

ik vind het heel erg rot en sneu voor je :'(
sterkte  :-*

de kooien vind ik helemaal geweldig!! prachtig hoor!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

☺ Pita ☺

Wow dat zijn zeker mooie broedkooien !!
En aaaah gossie wat balen nou van dat kleintje , mja kan je ook niet helpen Gerdy...

Dierenfreackske

Hoi Gerdy , aaaaach meiss. wat naar he, ik heb ook vandaag een akelige ontdekking gedaan hier....vreselijk he! Arm donsje, grtjs Ann

Gerdy

bedankt voor de steun meiden..dat doet echt goed.

jeetje Ann bij jou ook al..balen voor je meis.

een super drukke dag gehad vandaag..de broedkooien helemaal ontsmet en daarna weer met de hoge drukspuit bewerkt..tja en toen moest hij in de bij keuken..nou dat heeft wat voeten in de aarde gehad..
de kast die in de weg stond eerst leeggehaald en toen in de tuin gezet..en tuurlijk kwam ik drie centimeter te kort ..dus de kast ernaast ook leeg gehaald en in de tuin gezet..alles verplaatst in de bij keuken en toen de kasten weer terug en weer ingeruimd..

gelukkig kwam mijn zoon net thuis en hij heeft geholpen om het gevaarte in de bij keuken te zetten..maar dat ging nog niet zo makkelijk..ik heb precies twee cm over aan de bovenkant dus het was even meten en passen maar het is gelukt..

de eerste twee koppeltjes zitten erin..ben benieuwd.

verder is het in de voliere een drukte van belang..er moeten nog zes kleintjes uitvliegen ..de rest is al uitgevlogen..het is nu echt druk in de voliere maar wel heel schattig om te zien.

net nog een paar foto s gemaakt.

kleintjes parrade in de voliere..

gr gerdy

hilde

dan zijn we al met 3 mensen vandaag  hadden dode donsjes   :'(

mooie fotos gerdy van de kooien en de kleintjes parade

groetjesssssssssssssssss

Gerdy

heeeej dit kan ik eten

spannend hier buiten zeg

heej er zit er eentje op mijn dak

zal ik dan echt maar gaan?

en even later was ze uitgevlogen

hoezo druk met al die kleintjes

nou hartstikke druk hoor

ben ik niet een snoepie om te zien

gr gerdy

Hermien

Oh wat een trieste ervaring weer. Nog geen vijf weken oud, ging goed en dat ineens dit. Heb je enig idee wat er aan de hand geweest kan zijn met het kleintje? Inderdaad heel moeilijk ook om de toekomstige eigenaar dit nieuws te moeten brengen, hè?

Broedkooien zien er heel professioneel uit, hoor......zei de leek.

Sterkte met alles.

Saar

Agossie :'(
Sterkte ermee :-*
En je foto's zijn hartstikke liefffff :D