valkjes plezier......door dieren amb gebeld maar helaas is ook Toy niet

Gestart door Gerdy, 15 januari 2008, 00:08:50

« vorige - volgende »

Gerdy

nr 27 is vandaag uit het eitje gekropen..een witmakertje..alleen balen.. de moeder is weer aan het plukken geslagen..ik hoop dat dit niet al te erg gaat worden..ze hebben een super groot nest nu..anders moet ik straks maar over gaan leggen..

de rest van alle donsjes doen het nog hartstikke goed..

het brood en het voer is echt niet aan te slepen drie of vier keer per dag vers brood en vers voer..het brood wordt ook vrijwel allemaal opgegeten..en dan nog de groente maar dit krijgen ze om de dag.

straks de blokken maar weer verschonen..dit moet ik nu elke dag doen..het zijn echt een stelletje smeerkezen.

Ziggy die binnen zit heeft het helemaal naar haar/zijn zin..
Ziggy is heerlijk aan het fluiten geslagen en fluit sinds gister ook het bouwvakkers fluitje verder heeft ze een nieuw spelletje ondekt..van de trosgierst plukt ze de balletjes af..neemt dat stukje mee naar haar etensbakje eet daar het zaad ervanaf en dan neemt ze het lege  balletje mee het trapje op en gooid het vanaf daar buiten de kooi..het is echt een genot om haar zo te zien spelen.

er zijn nu 6 valkjes gereserveerd.

gr Gerdy

hilde

ale weer er eentje bij amai bij jou gaat dat vlug
stoute mama valk dat mag niet  ;D

zoveel donsjes mijn worden al echt grote valkjes

Caroline

En weer één!!!! Gaaf. :D

Balen van het plukken.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Gerdy , amai hoor , plukken ??  >:( >:(  Grtjs Ann

☺ Pita ☺

Aaaah zo zielig als ze gaan plukken.
Dan hoor je die jonkies gewoon pijn hebben zo zielig.
Maar ze groeien erg goed he?
Groetjes Petra.

Anke

Hoi,
Het gaat goed hier ;D
27 donsjes... ik moet er niet aan denken zoveel... ik vind ongeveer 8 jongen tegelijkertijd wel genoeg ;)
Geniet er maar lekker van!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

Mooi, Mooi, Mooi, Mooi,...

27Donsjes al? :o
gaat goed! ;D

Jammer van het plukken... Zielig is dit.
Hier Plukken ze Dipsy ook gelijk :(
Heb vandaag Vaseline gesmeert, en hoop dat het gaat helpen...

Groetjes. ;D

Gerdy

hoi Hilde..ja alweer eentje het gaat inderdaad heel snel nu allemaal..jou donsjes worden inderdaad al echt valkjes..zo lief.

hoi Caroline..inderdaad is het balen van het plukken maar ja..je kan er helaas niet zoveel tegen doen.

hoi Ann..tja helaas plukken..is echt niet leuk.

hoi Petra..dat plukken vind ik zo balen..ik hoop dat ze ze niet helemaal kaal gaat plukken..ze groeien inderdaad heel erg goed..ik heb er al weer een paar mioeten ringen.

hoi Anke..het zijn er ook wel heel erg veel hoor..had ik ook nooit verwacht..maar ja je doet er niet zomaar een paar weg..en ze gaan bij mij ook niet weg voordat ze zelfstandig zijn..dus niets geen handopfok..alleen als het echt niet anders kan.

hoi Sally..ja 27 al ..nog een paar eitjes te gaan ..maar dat heb ik nog wel mijn twijfels over..
dat plukken vind ik ook zo zielig..zo jammer.
ik hoop dat de vaseline helpt..ik hoor het wel van je.

nou ..morgen maar weer een blok erbij hangen..één van mijn bonte witmaskers ..die nog geen nestje hebben ..loopt steeds bij een ander nestje te sarren..nu zag ik net dat ze aan het wipwappen was..misschien door het ophangen van nog een blok dat het andere nestje dan rust krijgt en niet steeds word lastig gevallen.

morgen weer foto s maken.

gr Gerdy

Kimm

27 donsjes  :o  :o    ;D  ;D
nou dat is voor jou een record of niet?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Woodiewouuuuu  :o ,wat gaat het super hier.  ;D
Het plukken is en blijft een akelig probleem,zeker voor de kleintjes.  :(
Maar als plukken het enigste probleem is en blijft,
is het wel te overzien.  ;)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

helaas heeft 1 wit donsje het niet gehaald..het kleintste albino-tje..ze werd al niet goed gevoed en was nog veels te klein voor handopfok..

rust zacht lief klein donsje..we vergeten je niet

vanmorgen is wel donsje 28 uit het eitje geplopt..een bont witmaskertje..

alle blokken net weer schoon gemaakt..dat mag iedere dag nu wel gebeuren.

er was één donsje dat ook een heel klein kropje had en die heb ik wat bijgevoerd..
de verschillen per donsje in de nestjes begint nu wel groot te worden..ik moet echt maar afwachten of die kleintjes wel genoeg voeding krijgen.

een paar foto's gemaakt ze zijn alleen overbelicht..morgen maak ik weer van alle donsjes een foto.

gr Gerdy

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

hilde

Gerdy

Hoi Kimm.. dit is zeker een record voor mij..vorig jaar in het hele kweek seizoen heb ik niet eens zo veel donsjes gehad.

hoi Yvon..ik hoop ook echt dat het bij dit ene nestje blijft dat plukken..

hoi Caroline..tuurlijk is het balen van het kleintje maar als je zoveel donsjes hebt kan je er haast wel opwachten en enkele het niet halen..

hoi Hilde..dank je.

ik heb er nog een blok bij opgehangen..
maar ze zijn zo mega druk buiten..gaat de hele dag maar door en ik heb het niet snel maar ik word er hor en dol van..

straks nog weer even de blokken controleren en maar weer hopen dat ik alles goed en gezond aantref.

gr Gerdy

Sally

Hoi hoi,

Wel erg van het kleine albino'tje dat het niet gehaald heeft, maar net zoals je tegen Caroline zei, met zo'n groot aantal van donsjes kan je het wel verwachten dat er enkele tussen zitten die het niet halen. :( Wel erg hoor!

Proficiat met het 28ste donsje.

Leuke foto's alweer!

Groetjes Sally