valkjes plezier......door dieren amb gebeld maar helaas is ook Toy niet

Gestart door Gerdy, 15 januari 2008, 00:08:50

« vorige - volgende »

Hermien

Ach, eitjes uitbesteed. Als die mensen dan ook maar net zo'n lekker warm bed hebben als jij. Wat sneu voor je. Nee, nu lach ik niet meer hoor!
Maar je hebt hier zeker goed aan gedaan. Hopelijk komt het nu goed met de eitjes en vooral met dat wat ín die eitjes zit!

Goed weekend!

Caroline

Ik bedankte je al in het voetbalplaatjestopic maar wil je ook hier nogmaals bedanken voor het opsturen van de kaartjes.

Sanne en Thomas waren er blij mee en ze zitten al netjes in hun boeken.  :D

:-* :-*

FIjne zondag!!

PS. balen dat je de eitjes uit hebt moeten besteden .... maar ik denk wel de juiste keuze, balen is dat als ze niet goed broeden.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi gerdy,

ik duim voor je hoor dat het goed komt met die eitjes.
wel goed van je dat je ze ergens anders hebt overgebracht.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi krimhilde...ja dat had ook een mogelijkheid geweest maar helaas woon je nogal ver weg.

Hoi Hermien..ik hoop ook dat het goed komt..en  ;D ;D volgens mij hebben hun niet zo'n lekker bed als ik..als de eitjes maar uitkomen.

Hoi Caroline..fijn dat je kids er blij mee zijn en hopenlijk komen alletwee de boeken zo vol..ja echt wel balen dat het mannetje niet mee wil broeden..het popje heeft gisteravond en de hele nacht wel weer zitten broeden..nou ja ze heeft drie neppertjes en één bevruchte.

Hoi Kimm..fijn dat je met me mee duimt..en het was een keuze of ergens anders onderbrengen of er niets mee doen..gelukkig heeft dat kennisje een koppeltje op het nest zitten met nog één eitje van hun wat moet uitkomen..ik hoop ook echt dat het goed komt met de eitjes.

fijne zondag allemaal.

gr gerdy

Gerdy

Coco is echt een rare snuiter hoor..meneer duikt het broedblok in..om dan vervolgens het popje eruit te sturen..hierna gaat Coco in de opening van het blok zitten met zijn borst vooruit vleugels wijd en om zich heen zitten kijken..
hij duikt dan het blok weer in..rommelt wat gaat twee tellen op de eitjes zitten en komt dan naar buiten met wat zaagsel in zijn bekkie..hij gaat dan op zijn stok zitten en heeft dan het hoogste woord..zingen ..fluiten.. brabbelen..is echt super om te horen.
dit gebeurd meestal n de avond uren..zodra Coco weer uit het blok is,duikt Sjaki het popje er meteen weer in om op de eitjes te gaan zitten..
ze blijft nog steeds in de middag enkele uren van het blok en s avonds duikt ze er weer in om haar eitjes te bebroeden.

nu heb ik alleen een vraag..
de eitjes liggen nu bij iemand anders..maar zou het verstandig zijn om als er één eitje is uitgekomen het jong bij de eigen ouders te leggen..moet ik ze die kans geven of moet ik maar wachten tot over een tijdje ze een tweede nestje mogen proberen..

gr gerdy

☺ Pita ☺

Pfff moeilijk hoor Gerdy...
Ik zou het niet durven te zeggen , ben maar een beginner ;)
In ieder geval heel veel sucses.

Caroline

24 februari 2009, 23:54:56 #1296 Last Edit: 24 februari 2009, 23:57:47 by Caroline
Jeetje .... moeilijke vraag.  :-\

Aan de ene kant begrijp ik dat je de nieuwe ouders toch een kans wilt geven.

Deze kans kan lukken, mijn Eros & Perle even als voorbeeld, Eros broedde de eerste 5 nesten ook niet mee maar .... Perle deed het helemaal alleen. Waren er eenmaal jongen, hiellp Eros wel mee, netjes warm houden, eten geven en helaas ook plukken.  :-\

Maar .... wat als jouw mannetje dit niet gaat doen, dan staat het popje er dus alleen voor en .... ze heeft laten zien dat ze de eitjes net zo makkelijk koud laat worden.  :-\

1 donsje wat even alleen ligt is binnen niet al te lange tijd dood door kou.  :-\ Zijn ze met meerdere kunnen ze zich saampies nog wel iets langer warm houden maar te veel in de kou liggen vergt teveel energie, wat betekend dat zij een groeiachterstand op lopen omdat zij hun energie in het warm houden moeten stoppen i.p.v. in het groeien.  :-\

Dus als ik mezelf zou afvragen wat doe ik??

Dan zou ik ze een nieuwe ronde, nieuwe kansen geven en deze bij het pleegkoppel laten liggen, zeker als dit een ervaren en betrouwbaar koppel is.  ;)

Succes met het nemen van jouw keuzes.  ;)

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerdy

Hoi Caroline...
het pleegkoppeltje waar de eitjes bij liggen die hebben zelf nu twee jongen..ik ben eigenlijk van plan als de drie eitje niet al te lang na elkaar uitkomen om Coco en Sjaki toch een kans te geven..het is niet mijn eigen kweek koppeltje maar van een kennisje van me en ze zijn ook bij haar thuis...
maar eerst nog maar afwachten of ze nog uitkomen.

Flippy is op dreef hoor..ze zit samen met Ziggy in een kooi maar zijn alletwee in de rui en ze zijn niet echt in hun hum..normaal kan ik alles met Flippy doen maar madam heeft ondekt dat ze ook kan blazen..gister zitten ze bij me en ik heb een koekje..Flippy wil altijd een stukje..geen probleem..maar toen haar stukje viel..sprong zeop mijn lip en duwde haar snaveltje echt tussen mijn lippen in om een kruimeltje te pakken te krijgen..zo een dondertje dat het is..echt een eigen willetje.

zoals het er nu uitziet gaan we zaterdag met de nieuwe voliere aan de gang.. het hout voor de achterwand heb ik gister gehaald en als het goed is komen morgen de panelen..ik hoop toch zo dat het droog blijft..ik vind het wel weer spannend allemaal..
de voliere komt toch op de plek te staan waar nu de voliere staan..hij word 302 breed....155 diep en twee meter hoog...
ik kan hem nog wel 30 cm dieper maken maar dan kan ik niet bij bij de schuttig en dat lijkt me niet zo heel handig.

gr gerdy

Gerdy

Coco wil dus vreemd gaan..zo lief als je ziet hoe het allemaal gaat. gr gerdy

christa

altijd leuk een filmpje.ik hoop dat alles goed met je eitjes en vogeltjes
groetjes christa

Kimm

hoi gerdy,

ik heb genoten van je filmpje :D wat een schatje zeg :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi Christa...het gaat met de vogies goed..maar met het eitjes dat ik nog thus heb niet..Sjaki zit sinds gisteravond helemaal niet mer in het blok..wel erg jammer hoorzeker omdt het eitje bevrucht is

hoi Kimm..lief hé zo om die twee samen te zien.

gr gerdy

krimhilde

Groetjes van Krimhilde

Gerdy

28 februari 2009, 19:16:06 #1303 Last Edit: 28 februari 2009, 19:18:58 by Gerdy
vandaag met de bouw van de voliere begonnen..en natuurlijk heb ik foto's gemaakt.

eerst..zoals de oude voliere was.

de achterwand.

zo kan hij worden

of zo..dan is hij 33 cm smaller maar dan hoef ik geen extra smal paneel te maken.. mijn tuin is niet zo heel groot.

nu is mijn vraag welke keuze zouden jullie maken.

gr gerdy

☺ Pita ☺

Nou ik zou de laatste foto doen , is toch ruim zat voor ze  :D
En ziet er toppie uit hoor!!
En je houd nog een beetje tuin over zo  :D
PS jammer dat sjakie niet mee broed meis  :-\
Mss volgende nestje beter...