valkjes plezier......door dieren amb gebeld maar helaas is ook Toy niet

Gestart door Gerdy, 15 januari 2008, 00:08:50

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Idd hele leuke maar ook mooie foto's !!!  ;D

Kleintjes worden soms te snel al zo groot.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

ja ..echt zucht vandaag is Knabbel al weer de eerste van het nest naar zijn nieuwe baasje gegaan..als de Babbel uit hetzelfde nestje zelfstandig is gaat deze daar ook naar toe..vind ik echt niet leuk..maar ja ik zou snel overbevolkt zijn als ik ze allemaal zou houden..

gr gerdy

Anja

Hoi Gerdy,

Wat is Sunny mooi geworden zeg. Wowie.

Je foto's waren weer erg mooi. Vooral die ene waar dat jong in het bakje zit.

Afscheid nemen blijft moeilijk hè. Ze krijgen een goed huisje dat moet toch wel een troost zijn.

Liefs Anja

Hermien

Scheiden doet lijden, hoe je het ook went of keert. Maar als ik je valkjes zo zie, begrijp ik best dat het bij elk afscheid weer even moeilijk is. Ik moet er niet aan dènken afstand te moeten doen van mijn 'Vliegtuig'. Dat heb ik me nog eens extra gerealoseerd in dec. 07, toen ik dus een lichte beroerte bleek te hebben gehad. Dacht echt even dat het met de valkjes afgelopen zou zijn. Maar het is ook goed geweest om dit te beseffen, want nu is er al wel een regeling tot stand gekomen voor het geval dat ik ooit niet meer voor ze kan zorgne. Dan gaan mijn maatjes naar een heel vertrouwd valkjesadres. Hopelijk hoeft ik daar de eerste TIG jaren nog geen gebruik van te maken...

Gerdy

hoi Hermien..het is natuurlijk weer anders als je afscheid van een valkje moet nemen die je al heel lang hebt..
het is wel heel fijn om te weten dat er goeie opvang voor je valkjes is als je zelf om wat voor reden dan ook niet meer voor je vogies kan zorgen..maar we gaan er ook van uit dat je inderdaad nog TIG jaar van je dondersteentjes kan genieten.

gr gerdy

Gerdy

Wij hebben vanavond zo verschrikkelijk moeten lachen om Ziggy..Ziggy vloog nog steeds niet tot vanavond met het eten..we zitten met z'n viertjes aan tafel en ja hoor opeens komt Ziggy aangevlogen en kan nog net op het randje van de tafel landen..parmantig stap meneer tussen de pannen door en bekijkt alles om zich heen..mijn moeder is hier een paar daagjes en dat vond Ziggy wel gezellie..hij loopt naar het bord van mijn moeder ..kijkt haar aan en in één keer hapt hij in de bloemkool..voelde vreemd aan denk ik ..hij schudde meteen met zijn koppie en de bloemkool vloog in het rond..toen was mijn bord aan de beurd..eerst lekker aan het bord knabbelen maar dat vond Ziggy niet zo..bij mij nam hij een paar hapjes aardappel..achter mijn bord stond een laag kommetje met nog een heel klein beetje jus..voel je hem al..Ziggy springt op het randje..en ja hoor meneer laat zich met zijn pootjes in de jus zakken..loopt meteen het kommetje door en floep aan de andere klant het kommetje weer uit..het gebeurde zo snel dat ik er niet eens iets tegen kon doen ..en ja na de jus lekker poepen op de tafel niet één keer ..wel nee drie of vier keer..en dat terwijl we nog zaten te eten..zal hem toch moeten leren dat je het niet op die manier moet doen..en dan het commentaar van de kids..mam wij mogen niet eens op tafel zitten en die vogel mag wel op tafel poepen..werd even anders gezegt maar dat herhaal ik hier maar niet..Ziggy vond het verblijf op tafel wel leuk denk ik ..na het afruimen heeft meneer nog een tijdje met ons op/aan tafel gezeten..

helaas had ik mijn toestel niet bij me tijdens het eten..

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

wat een lachwekkend verhaal ;D
ik zie het ook helemaal voor mij hoe ziggy lekker lomp overal overheen loopt en als dank je wel nog ff lekker poepen ;D  ;D  ;D

en het commentaar van je kinderen, hahaha.
prachtig hoor!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Ach geweldig!!!!

Ik zie het helemaal voor.  ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Tja, ik herken dat wel. Heb ik al eens verteld in mijn verhalenboekje. De schooiers maken er soms een bende van, dat wil je niet weten. Zo af en toe mogen ze van mij, hoor. Maar alleen in het weekend en zeker niet met jus op tafel.

Heb erg moeten lachen om je verhaal.

;D   ;D   ;D
        ;D

Gerdy

eindelijk weer foto s van mijn "kleintjes "gemaakt

vannacht was er grote paniek in de voliere..rond een uur of twee hoorde ik veel kabaal in de voliere..ben ik buiten gaan de drie uitgevlogen kleintjes onwijs tekeer en vliegen werkelijk alle kanten op..twee van de kleintjes heb ik zo te pakken en na even bij me gehad te hebben zette ik die weer op de stok maar de derde de albi kreeg ik niet makkelijk te pakken..nadat ik haar eindelijk had hield ik haar tegen mij aan en heb zo ff gestaan..ik besloot haar maar naar binnen te halen toen ik zag dat ze bloed aan haar neusje en op haar vleugeltjes had..eenmaal binnen heb ik zeker een half uur met haar tegen mij aangezeten..op een gegeven moment dacht ik die heeft het loodje gelegd maar die troel zat gewoon tegen mij aan te slapen..vanmorgen haar weer naar buiten gedaan en ze ging meteen eten en het gaat gelukkig weer hartstikke goed met haar maar echt mijn hart zat in mijn keel.

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

wat mooi zeg. wat is de bovenste voor mutatie? die is erg knap!

jeetje wat moet je geschrokken zijn. zowieso schrik je al als er paniek is en dan ook nog dat kleintje die gewoon tegen jou ligt te slapen. och ja dan schrik je zekers, vooral wat je al hebt meegemaakt. gelukkig vond dit kleintje het erg lekker warm bij jou ;)

fijn dat het vanmorgen allemaal weer helemaal ok was!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Oeps, soms zou ik willen dat ik ook een buitenvolière had, maar als ik dit lees ben ik blij dat dat gewoon niet kán. Ja, hier is het ook wel eens paniek, binnen in de stalling van mijn 'Vliegtuig'. Dan schrik je je inderdaad helegaar te pletter. Ik moet er niet aan denken dat zoiets bij een valkenvolk van het formaat buitenvolière gebeurt. En dan ook nog met die kleintjes. Toch wel schattig dat die albino bij jou in je armen in slaap viel Net een èchte baby bij zijn big mama.

Ik hoop voor je dat het vannacht weer rustig blijft!

Have a nice weekend.

;D   ;D   ;D
        ;D

☺ Pita ☺

Ooow wat een liefiesssssssss , knappe foto's hoor :)

Gerdy

Hoi Kimm..

het valkje op de bovenste foto is een opaline cinnamon..

hoi Hermien..het is vannacht gelukkig rustig gebleven..de schrik zat er echt goed in hoor

hoi Petra..
thanxs.

als het allemaal zo door blijft gaan gaan er deze week weer twee naar hun nieuwe baasje toe..gaat zo snel allemaal..

gr gerdy

Anja

Hoi Gerdy,

Ik zie het helemaal gebeuren. Daar hebben wij hier ook wel eens last van.

Wat worden je kleintjes al groot zeg. Ze zijn stuk voor stuk prachtig hoor.

Jeetje wat is dat schrikken geblazen met paniek in de voliere. Gelukkig niks ernstigs overgehouden.

Liefs Anja