valkjes plezier......door dieren amb gebeld maar helaas is ook Toy niet

Gestart door Gerdy, 15 januari 2008, 00:08:50

« vorige - volgende »

Kimm

dat is inderdaad een groot verschil tussen de rechtse en de linkse :o
o wat schattig, ik blijf je volgen hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Monky

Hi Gerdy,

Ik ben verrast dat je ze buiten een nest laat hebben...
Maar goed, zolang het allemaal goed gaat... Het lijkt me wel meer energie van beide ouders vergen, omdat ze zichzelf ook nog warm moeten houden. Zorg dat ze goed eivoer en zonnebloempitjes eten waar wat vet in zit.

Je kan natuurlijk altijd nog als ze wat ouder zijn naar binnen halen. Ik zou je wel adviseren de volgende keer de eitjes voor nepperds vervangen. Het kan namelijk ook ten koste gaan van de ouders. Ik hoop voor je dat het weer niet ineens omslaat en het enorm koud wordt en gaat vriezen.

Het ziet er wel schattig uit  :)

Weet je welke mutaties je verwacht?

Succes met dit nestje.

Groetjes,
Monky

Gerdy

hoi Monky,

Ik heb informatie ingewonnen over een nestje buiten en ben daar opaf gegaan..ik moet inderdaad maar afwachten hoe het gaat..er is net iemand geweest en die heeft zelf ook heel erg lang valkjes gekweekt en die rade mij aan om de drie grootste naar binnen te halen en deze met handopfok groot te brengen dus ben daar nu over het dubben..

Ze hebben genoeg eivoer staan en de zonne pitten zijn ook voldoende aanwezig..verder elke dag een bruine boterham met pitten en trosgierst.

gr gerdy

Gerdy

tja en de mutaties, ik heb geen idee..van alletwee de vogels heb ik geen achtergrond..het bonte mannetje heb ik op een beurs gekocht en het opaline vrouwtje wildkleur/gele parels heb ik van iemand gekregen die er vanaf wilde..dus ik ben zelf ook heel erg benieuwd wat er voor mutaties uitkomen.

gr gerdy

Monky

Hi Gerdy,

Ik zou zeggen, zolang ze het buiten redden en volgens mij hou je alles goed in de gaten... dan zou ik ze zo lang mogelijk buiten laten. Ik denk dat er bij handopfok nog meer gevaren zijn dan met in de winter buiten kweken. Dus handopfok zou ik zo lang mogelijk uitstellen. Je hebt best geluk dat het nu redelijk zacht is voor een winter :)

Oei dat is heel spannend  :D Als ze geen splits hebben krijg je mooie wildkleurtjes  :)
Ik ben benieuwd. Wel spannend zo. Ik hoop echt dat de jongen allemaal mooi, sterk, lief en groot worden  :-*

Groetjes,
Monky

Gerdy

Bedankt voor de tips..ik denk dat zolang het niet gaat vriezen s nachts dat ik ze laat zitten..ik controleer het nestje elke dag en mocht ik ook maar even denken dat het niet goed zou gaan dan kan ik ze altijd nog naar binnen halen..maar ik blijf het allemaal spannend vinden en ben echt heel benieuwd hoe ze er allemaal uit komen te zien.

gr  gerdy

Gerdy



Het zevende eitje is nu ook uit..is echt een bergje donsjes en zoals het er op lijkt heeft de oudste nu zijn oogjes open.

gr Gerdy

♥Debby♥

Hoi Gerdy, wat spannend joh.. alle 7 uit nu.. super!

ik zou, zolang alles zo goed gaat, lekker wachten met die handopfok.. ze zijn echt nog veels te klein daarvoor..

En misschien blijft het voorlopig wel zo zacht en gaat alles volgens de natuur..

Succes en gefeliciteerd hoor met je kleintjes!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerdy

ik heb ook besloten om de natuur zijn gang te laten gaan en geen handopfok te doen..mocht het nou echt hard gaan vriezen dan kan ik ze altijd nog naar binnen halen..maar volgens mij is er geen beter voer als het voer van de ouders.

gr gerdy

♥Debby♥



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerdy

de foto s komen na het weekend weer...helaas hebben drie donsjes het niet overleefd..heel erg sneu maar de oudste twee waren ook al behoorlijk flink..nu maar hopen dat de andere vier het wel gaan redden.

gr gerdy

Monky

Hi Gerdy,

Wat jammer dat er 3 het niet overleefd hebben. Het werd ook ineens wat kouder  :-\ Je kan geen peil trekken op dit weer  :P
En 7 jongen is wel best veel, toch?
Ik hoop ook dat de andere vier het overleven. Ik zal voor je duimen  :)

Groetjes,
Monky

Gerdy

ik vond 7 ook redelijk veel en er lag nu weer een eitje bij maar die heb ik bij een ander koppeltje gelegd die ook aan het broeden zijn..de vier overgeblevenen doen het erg goed..als ik het blok inspecteer dan zijn ze echt aan het blazen..geweldig die ukkies die het er al niet mee eens zijn..

gr gerdy

Gerdy





















De vogies gaan lekker..het lijkt of er drie bonte bij zitten omdat er op de vleugels ook geel door komt maar zeker ben ik er niet van..het is en blijft afwachten.

gr gerdy











Annelies

Hoi Gerdy

Super gaaf joh die kleintjes, ga lekker genieten voor je het weet zijn ze weer weg, tijd gaat te hard

Gr. Annelies