valkjes plezier......door dieren amb gebeld maar helaas is ook Toy niet

Gestart door Gerdy, 15 januari 2008, 00:08:50

« vorige - volgende »

Gerdy

Ik heb een tijd niets van me laten horen..wel een buiten volliere gemaakt afgelopen zomer waar ik vier koppeltjes in heb zitten...ik vond de laatste tijd steeds eitjes op de grond of waar dan ook en heb toen maar besloten om een blok op te hangen ..Sency heeft de afgelopen periode 7 eitjes in het blok gelegd..de laatste dagen met voeren merkte ik steeds dat Kaybo het mannetje constant op het nest zat en er niet afkwam als ik de volliere binnen kwam en vanmiddag dacht ik...laat ik eens in het blok kijken en ja hoor zijn er vier eitjes uitgekomen..vier gele donsjes..ik zal proberen om er morgen foto s van te maken nu is het maar te hopen dat die kleintjes het overleven..ik duim er hard voor..afgelopen zomer toen de valkjes nog binnen zaten heeft dit koppeltje twee maal een nestje gehad maar hier was geen enkel eitjes van uitgekomen dus ik hoop echt dat het allemaal goed komt..het is het eerste nestje wat ik heb en vind het allemaal heel erg spannend...Ik heb nog een koppeltje op eitjes zitten maar die zitten in het nacht hok te broeden dit koppeltje heeft 4 eitjes..ik ga jullie nu op de hoogte houden en proberen veel foto s te plaatsen.helaas zijn de foto s niet zo duidelijk.

gr Gerdy









sandy

leuk dat je weer een boekje bent begonnen en wat schatig 4 van die pluizenbollentjes

♥Debby♥

heb je nu een blok hangen buiten?? is dat niet veels te koud dan??



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerdy

hoi, ik heb daar navraag naar gedaan en het hoeft geen probleem te zijn maar ja het is toch maar afwachten.
gr gerdy

♥Debby♥

Dat blijft het toch altijd wel gerdy.. maar ik had op het forum al een aantal keren gelezen dat het te koud was om te kweken dus vandaar mijn vraag..

Maar succes ermee hoor! Zitten ze dan wel binnen in een binnenhok? met het blok bedoel ik..

Fijn dat de ouders wel goed broeden.. dat is nu natuurlijk nog belangrijker..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerdy

hoi, het broekhok hangt in de buiten volliere maar wel uit de wind en ik heb de volliere helemaal met dik plastick afgeschermd. en de ouders doen het erg goed..ik heb  ook gezien dat ze aan het voeren waren..zo pittig en lief om te zien.

Gerdy

het zijn nu geen vier jongen meer maar vijf..maar wat groeien ze verschrikkelijk snel zeg, daar sta ik echt van te kijken

gr Gerdy

♥Debby♥

Fijn dat alles goed lijkt te gaan Gerdy!  hard gaat het zeker.. ik verbaas me altijd weer als ik hier foto's bekijk.. zo is het nog allemaal dons en dan ineens gaat het keihard en hebben ze veertjes..  :)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerdy

maar ik zie nu bij de oudste al donkere  plekjes boven op het koppie..er liggen nog twee eitjes ben benieuwd of die ook nog uitkomen..dan zouden er dus 7 donsjes zijn..is dat niet een beetje veel?

gr gerdy

Gerdy





deze foto s vandaag gemaakt..ik hoop dat ze nu iets duidelijker zijn.

gr gerdy

♥Debby♥

Mooie foto's gerdy!

haal je de eitjes er niet uit?? ik heb toen ik mijn valkje ging halen zijn eitje meegekregen.. super leuk vond ik dat!

7 donsjes.. poeh.. dat zijn er best veel inderdaad.. geen idee of het teveel is hoor.. ik heb nooit een nestje gehad.


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerdy

dit is voor mij het eerste nestje..vorig jaar hadden ze twee keer een nestje maar die eitjes waren niet bevrucht..ik ben helemaal in een jubel stemming ik vind het zo schattig en zou ze nu al willen knuffelen maar ja dat gaat nog niet..en dan te bedenken dat ze twee maal een nestje per kweek seizoen krijgen er zit ook nog een ander popje op vier eitjes..dan is mijn volliere straks overvol..ik heb vier koppeltjes zitten..maar als alles goed gaat ben ik er eentje al kwijt..een vriendin bij mijn dochter op school wil er dolgraag eentje hebben.

Er was mijn aangeraden om de eierschaaltjes te laten liggen omdat ze daar nog kalk van binnen konden krijgen..maar ik zal ze toch eens weg moeten halen ..ik vind het wel een heel leuk idee om de dopjes mee te geven als er een vogie weggaat.

Maar wat een scheetjes he..ik ben er helemaal verliefd op en zou de hele dag wel even willen gaan kijken maar ik heb mezelf opgelegd dat ik dat maar één keer per dag doe.

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

ik ben nu ook even naar jouw boekje gegaan. wat leuk zeg al die jonkies. ik kan mij voorstellen dat je ze wilt knuffelen ;D
geweldig. en ook een hele mooie foto erbij!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy






weer foto tje gemaakt vandaag en ja hoor het zesde eitje is nu ook uit..nog eentje te gaan..een konotje donsjes is het nu.

gr Gerdy

Gerdy

het donsje links is de allerjongste vandaag dus uit het eitje gekropen maar wat is het verschil groot he tussen die grote rechts en dat kleintje...zo liefffffffff

gr gerdy