29 maart 2024, 15:12:15

Gegalvaniseerd gaas

Gestart door ♥Debby♥, 14 januari 2008, 20:51:34

« vorige - volgende »

♥Debby♥

14 januari 2008, 20:51:34 Last Edit: 19 januari 2008, 13:09:35 by Karin
nav de zieke Timmy bij Manja (zie haar boekje) kwam er een vraag omhoog omtrent gegalvaniseerd gaas.

Er was wat verwarring over de vraag of er nou wel of niet lood in zit. Ik heb zojuist even gebeld met een vriend van mijn vader die bij een bedrijf werkt waar ze o.a. gaas galvaniseren, en hem gevraagd wat het nou precies kan zijn.

In principe is het galvaniseren dus het verzinken van gaas. er komt een extra beschermlaag op. Maar hij zei inderdaad dat de zink laag gevaarlijk kan zijn voor vogels.

Lood komt er volgens hem niet in voor.

Je kunt die laag overigens wel verwijderen..Daar waren ook wat tips voor gegeven. Yoghurt, Azijn en gewoon regenwater.

Dit is meer een extra waarschuwing eigenlijk omdat het voorjaar eraan komt en de nodige voliereplannen her en der al in de maak zijn.. ;)

Let dus op dat je geen gegalvaniseerd gaas neemt maar het normale gaas.

Dan is er niets aan de hand.

Ik doe dit even hier zodat Manja haar boekje niet te veel offtopic gaat en het voor iedereen misschien iets meer opvalt.



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

ManjaV

Hoi Debby,

Bedankt voor het plaatsen van dit topic!

En helemaal bedankt dat je hebt gebeld en dat ik nu weet hoe ik die laag moet verwijderen! Het is dus zeker dat als ik het gaas met yoghurt, azijn of regenwater behandel, dat die laag dan weggaat? Gewoon met een sponsje eroverheen?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

♥Debby♥

Nee Manja, niet met een sponsje...

moet je hier anders even lezen..

http://www.parrotbunch.com/kooi.htm

daar staat hoe je het kunt verwijderen.

kan je eventueel het gaas niet vervangen? voor alle zekerheid?


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Agnes

Gut, ik heb ook gegalvaniseerd gaas aan de voliere! :-X
Gekocht bij een gerenomeerde voliere bouwer, en die heeft er met geen woord over gerept.

Gegalvaniseerd gaas gaat niet roesten, en gewoon gaas natuurlijk wel.
En het goedkopere gaas heeft een laagje plastic dat de valkjes er gewoon afpulken 8)
Dus dat kan ook niet gezond zijn.

Gelukkig zijn mijn valkjes niet ziek geworden.
En door de vele regenbuien die er gevallen zijn, is de glanzende laag er al lang van af.




Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Rianne

Wat is dan het verschil tussen gegalvaniseerd en geadoniseerd?

Agnes


Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Agnes


Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Romy

Hoi iedereen

Ik heb een kooi en de tralies daarvan is blinkend. Moet ik me nu zorgen maken om Flupke? Ze zit er al een klein jaar in...

Groetjes
Romy

Rube

Hoe kun je nu een voliere bouwen met gaas dat gaat roesten ?
En als je dat zou doen dan komt er roest op de draad en is dit dan wel gezond voor de valkjes? ???