Hoe kan ik het beste mijn valkparkiet vervoeren buiten?

Gestart door EpochalPunky, 9 januari 2008, 22:04:16

« vorige - volgende »

EpochalPunky

9 januari 2008, 22:04:16 Last Edit: 9 januari 2008, 22:06:21 by EpochalPunky
Hallo,

Ik heb een tamme valkparkiet. Ik ben erg gehecht aan het beestje en hij is er heel veel uit. Ik ga vrijdag middag tot maandagochtend naar een bungalowpark. Dat is ongeveer een uur rijden. Ik wil heel graag dat hij mee gaat, ik kan hem niet alleen laten. Mijn vraag is of het kwaad kan dat hij dan dat uur wordt vervoerd en of het niet te koud is. Hoe kan ik het beste hem vervoeren?

Ik hoop dat julli mij antwoord hierop kunnen geven. Ik zou het heel erg vinden als hij ziek wordt.

Alvast bedankt! mvg Eva ter Stege

Yvette

En heb je een kleinere kooi als een tijdelijke onderkomen?
En ik zal als je geen auto tot je beschikking hebt even een warme deken over zijn vervoersmandje/kooi heen gooien

bobbie

Hallo Eva,

Gezellig dat je vogel mee gaat een lang weekend weg. Dat kan helemaal geen kwaad hoor.
Ik zou hem in een vervoerskooi meenemen, desnoods bij het lopen naar de auto even een handdoek/dekentje om de kooi.

Je zult zien hoe leuk ie het vindt. Ik fiets regelmatig met mijn vogels (papegaaien dan wel) en die vinden het altijd heerlijk dus jouw vogel zal het ook heerlijk vinden, dat weet ik zeker.

Heel fijn weekend, Nel 8)

PS: trouwens, kou kunnen ze beter tegen dan tocht. ;) Niet te lang natuurlijk maar dan is zo'n handdoek/dekentje weer handig.

Nadja

Ik nam Croky ook altijd mee op vakantie in de auto en hij vond dat helemaal niet vervelend. Ga je met de auto? Rijd je dan zelf of houd je de kooi op schoot? Of houdt iemand anders de kooi voor je vast? Anders moet je zorgen dat het kooitje goed stevig staat en is ingegordeld. Het beste is natuurlijk zo'n speciale 'autobak', ik weet niet hoe ze heten ;D :P.
Veel plezier,

Groetjes Nadja

EpochalPunky

Citaat van: Yvette op  9 januari 2008, 22:32:22
En heb je een kleinere kooi als een tijdelijke onderkomen?
En ik zal als je geen auto tot je beschikking hebt even een warme deken over zijn vervoersmandje/kooi heen gooien

Heel erg bedankt, geeft me toch weer een beter gevoel!

EpochalPunky

11 januari 2008, 10:08:09 #5 Last Edit: 11 januari 2008, 10:13:15 by EpochalPunky
Bedankt !
MVG Eva ter Stege en Punky