(¯`°•Grisha en haar boy's•°´¯)

Gestart door Gerda, 12 januari 2008, 16:21:30

« vorige - volgende »

Gerda

12 januari 2008, 16:21:30 Last Edit: 30 april 2008, 18:42:45 by Gerda
Een nieuw begin, een nieuw dagboek!

Mijn oude dagboek begon uit zijn voegen te barsten en het is ondoenlijk om terug te lezen.

voor oude dagboek klik hier

Daarom een nieuw dagboek en dus een nieuwe voorstelronde!

We beginnen met Spikey.

Het valken verhaal begint op een warme augustusavond in 2000. Ik werkte als verpleegkundige in de nachtdienst in een groot binnenstadsziekenhuis in Amsterdam. Ik werkte 7 hoog en de deur naar het balkon stond open. Opeens vloog er een vogel binnen. Het was een mooie wildkleur man. Nog steeds zijn jeugdkleed (geel/grijs gestreepte staartpennen) dus ik schatte hem niet ouder dan een jaar. Hem meteen wat water en wat fijngemaakte biscuitjes gegeven. Hij was wat moe, maar zat na een uurtje vrolijk te fluiten.

Ik heb hem mee naar huis genomen en overal briefjes opgehangen, ook bij dierenwinkels en bovendien verschillende meldlijnen gebeld. Het was duidelijk een tamme valkparkiet en iemand zou hem toch verschrikkelijk moeten missen. Maar niemand reageerde, dus een kooi aangeschaft evenals de boeken van Thomas Haupt en Diane Grindol.

Ik noemde hem Spikey en hij woont nog steeds bij ons. Ik zou hem niet meer kunnen missen. Een zeer intelligente vogel, heel erg lief en aanhankelijk.

Spikey denkt dat hij een mens is en trekt dan ook het liefst op met Ronald!

Dat is het verhaal van Spikey. Hij is nu dus al 7,5 jaar bij ons en hij is ruim 8 jaar oud (in ieder geval)















Zo het verhaal van zijn gevleugelde vriendje Nezumi

Gerda

12 januari 2008, 16:21:41 #1 Last Edit: 12 januari 2008, 16:49:28 by Gerda
Hoewel Ronald de hele dag thuis is (hij werkt thuis), vonden we het toch beter om een tweede valk te nemen. En zo kwam Nezumi in ons leven in de zomer van 2001.
In de viavia vonden we een advertentie waar een jonge tamme wildkleurpop met kooi werd aangeboden. Ik ging naar een buitenwijk van Rotterdam om hem op te halen. Ach wat trof ik daar aan: geen jonge wildkleurpop, maar een angstig en gespannen wildkleurmannetje van ruim 1 jaar. Twee kleine kinderen in huis die de arme valk probeerden vast te grijpen. Er lagen staartpennen en vleugelveren met bloed eraan. De man die de valk had gekocht was er niet en zijn echtgenote had niets met vogels. Toen ik vroeg hoe hij heette zei ze: 'de vogel'. Ik kon hem daar niet laten en kocht hem en nam hem mee naar huis.
Ik vond hem net een muisje, klein, grijs, angstig en hij piepte als een muisje, mijn man vond hem net een Japans vogeltje met zijn bolle oogjes. Dus hebben we hem de Japanse naam voor muis gegeven: Nezumi.
Wat was hij angstig in het begin, maar na veel met hem oefenen is hij behoorlijk tam. Hij komt als je roept en als ie me ziet fluit ie een welkomsfluitje. Hij zit dan al druk te trappelen op zijn stok om naar me toe te vliegen en als ik "kom maar" zeg vliegt ie vrolijk naar me toe. Af en toe kan ik hem zelfs oppakken en ook over zijn kuifje aaien.

Nezumi is dus nu 6,5 jaar bij ons en hij is 7,5 jaar oud.













Zo meteen volgt het verhaal van zijn popje Grisha

Gerda

12 januari 2008, 17:07:47 #2 Last Edit: 15 januari 2008, 12:37:01 by Gerda
En toen kwam Grisha!

Linda had een nestje van haar valkjes Ayla en Tiamo. Terwijl de eerste valkjes uit de eitjes kwamen, legde Ayla nog een paar eitjes. Deze eitjes konden dus niet blijven liggen, want het verschil in het nest zou dan veel te groot zijn (zo'n drie weken).

De eitjes gingen naar Paul, waar Peppie en Kokkie goede pleegouders waren voor de twee eitjes.

En toen werd het 10 april (mijn verjaardag) en er kroop een klein witmaskertje uit het ei! Ik heb meteen Paul een berichtje gestuurd om te vragen of er een wachtlijst was (en die was er) en of ik Grisha zou kunnen kopen!
Omdat de eitjes van Linda waren, kon Paul zijn wachtlijst omzeilen en als Grisha zelfstandig was, mocht ze bij mij komen wonen.

Het was heerlijk een valkje te zien opgroeien van een klein frutseltje naar een mooi valkje.

Hier twee foto's van toen ze net bij ons was.





En latere foto's













Gerda

12 januari 2008, 17:15:00 #3 Last Edit: 12 januari 2008, 20:48:00 by Gerda
Na enige tijd vormde ze een koppeltje met Nezumi, die haar erg leuk vond! Na een half jaar (toen grisha 8 maanden was) legde ze het eerste eitje. Maar ze was nog veel te jong. De 2 eitjes gingen naar Linda. De jongen waren wel volgroeid in het ei, maar kwamen er niet uit.

De tweede keer dat Grisha eitjes legde, bracht ik de eitjes weer naar Linda, en er kwamen twee ventjes uit de eieren.

De oudste was een geparelde die naar Roxanne ging en Yani werd genoemd.

Hier bij Linda







En de jongste was een wildkleurtje dat naar Andrea en Marvin in Spijkernisse ging en Yoeppie ging heten en bij Yippie ging wonen.

Bij Linda




En zo ziet Yoeppie er nu uit. (NB Deze foto heb ik niet gemaakt, maar Marvin of Andrea)



Yoeppie heeft al twee keer een nestje gehad!


Al met al best een leuk verhaal, Grisha werd niet door haar eigen ouders uitgebroed en opgevoed, maar haar twee eerste kindjes werden door Ayla en Tiamo in pleegzorg genomen.
Dus uitgebroed en opgevoed door opa en oma  ;D ;D
Het kringetje is rond!


Gerda

12 januari 2008, 17:38:36 #4 Last Edit: 12 januari 2008, 17:55:32 by Gerda
Nestje 1 van Grisha en Nezumi - zomer 2006

Uit het eerste nestje van G&N werden 3 popjes geboren.

Dulce



Dulce samen met Sissy




Lizzy






Sissy (die, zoals jullie weten, bij Margreet woont)




En hier papa Nezumi met de drie kleintjes




Gerda

12 januari 2008, 17:38:56 #5 Last Edit: 12 januari 2008, 18:04:03 by Gerda
Nestje 2 van Grisha en Nezumi - herfst 2007

Karin (Kaatje) had mijn dagboek doorgelezen en vond een foto van een van de jonkies van G&N erg aandoenlijk.

Ze wilde graag voor haar valkjes een stelletje vriendinnetjes er bij. Helaas overleed kleine Rico, voor hij een vriendinnetje kreeg, maar Paco heeft nu zijn harem, want alle drie de popjes zijn verhuisd naar Karin, Rick en Paco.

Ik ben erg blij dat ze zo'n goed huis gevonden hebben!

Vicky




Nienah



Xena





En de hele serie van klein tot groot:

Bij de foto staat de dag aangegeven. Dit is het aantal dagen dat Vicky en Nienah oud zijn. Xena is twee dagen jonger!
Dag 3 is dus de geboortedag van Xena.

Dag 3


Dag 4


Dag 5


Dag 7


Dag 8


Dag 9


Dag 10


Dag 11


Dag 12


Dag 13


Dag 14


Dag 15


Dag 16


Dag 17


Dag 18


Dag 19


Dag 21


Dag 22


Dag 23


Dag 24


Dag 26


Dag 27


Dag 31


Dag 32


Dag 34


Dag 35


Dag 38


Dag 40


Dag 41


Dag 52





Gerda

12 januari 2008, 18:06:23 #6 Last Edit: 13 april 2008, 12:38:29 by Gerda
Bij deze is mijn boekje
(¯`°•Grisha en haar boy's•°´¯)
geopend!!!

Mara

Hoi Gerda

Wat een prachtige verhalen. Ach, en wat heb ik met Nezumi te doen na zijn verhaal te hebben gelezen. IK ga je zeker weer volgen en genieten van alle mooie foto's.

Mara

Anke

Hoi Gerda,
Wat leuk om nu de achtergrond verhalen van je prachtige valkjes eens te lezen!!
Uiteraard ga ik je in je nieuwe boekje ook weer volgen :)
Zit Grisha nog steeds braaf op haar nepeitjes?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Gerda,

Gefeliciteerd met je nieuwe boekje.

Leuk om een nieuwe voorstelronde te doen. Alledrie valkjes met een eigen verhaal.

En G&N hebben al prachtige jongen gehad zeg.

Leuk om de 3 dames nog eens van klein tot valkje te zien.

Ik ben iig een trouwe vaste lezer.


Monky

Hi Gerda,

Leuk om alles weer een keer te lezen  :) Gefeliciteerd met je nieuwe start en nieuwe verhalenboek  :)

Ik geniet altijd enorm van je foto's dus ik zal ook een trouwe lezer blijven :)

Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe verhalenboek :D

Groetjes,
Monky

Emely

Wauw wat een schitterende beestjes dus ook foto's   ;)

Heb genoten van het hele verhaal maar vooral die prachtige foto's er bij! Ik blijf zeker volgen!!!

Liefs, Emely, Paco en ......

Lisa

Hoi Hoi Gerda,

Ik dacht ik begin in Gerda haar boekje als ze een nieuw boekje opent ;D.

Ik vind het wel een zielig verhaal van Nezumi :'(. Dat mensen zo met valkjes om kunnen gaan :o.


Deze foto die vind ik zo mooi ik was meteen in Luv met de foto :-*.

Je ''zag'' het 3-tal van Karin groeien toen ze net waren geboren.

Ik ga nu dit boekje volgen :).

Liefs

♥Debby♥

Schitterende inleiding van je nieuwe dagboekje Gerda.

Ik ben de laatste tijd verknocht geraakt aan je 3 tal en vond het geweldig om voor de aller eerste keer een nestje van begin tot "eind" te volgen.. Ik heb zo genoten van je update's en de prachtige foto's. Het geduld dat je hebt om de vragen te beantwoorden en altijd bereid te helpen.

Ik blijf je zeker volgen..  en dan natuurlijk ook Grisha en haar Boy's.. want wat zijn ze mooi..  Spikey heeft de goede balkondeur gekozen 7.5 jaar geleden.. Hij wist dat jij van hem zou houden en voor hem zou zorgen.

Liefs Debby



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mico

Hoi Gerda,

Wij waren ook wel heel nieuwsgierig en zijn even in je nieuwe boekje komen lezen  :D ;)
Wat een mooie valkjes heb je zeg...en wauwww Grisha vind ik echt een pracht beestje  :-*
En och wat een zielig verhaal van Nezumi...ongelofelijk dat mensen zo met hun beestjes om kunnen gaan  :'(

Groetjes,
Miranda en Corine