PINO, SPIKE, ZOË EN BENJI **12-11 FOTO'S BENJI OP HAND ETEN :) **

Gestart door Annelies, 10 januari 2008, 20:27:52

« vorige - volgende »

Kimm

jeetje zeg, heb jij een happy in de kooi?  :-\
het gedrag van spike komt mij bekend voor.

ik hoop dat je alles snel onder controle krijgt hoor en voor benji ook.
ik kan je niet zoveel tips geven wat betreft spike helaas.
ik zit zelf in de heropvoeding ;D  ;D  ;D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Annelies

Hoi Ann

Ja je wordt er toch gek van de mannen met hun hormonen ook altijd  >:( :D

Wij vrouwen hebben het altijd te verduren bij ze  ;D ;D ;D

Hoi Kimm

Ja idd ook een Happy in de kooi, ik geloof dat ik alleen nog maar popjes ga nemen  ;D ;D ;D

Ik neem nu Pino zoveel mogelijk bij me omdat ik het zo zielig vind.
PIno zit nu lekker op mijn schouder en Spike en Zoë zitten al op de kooi in te dutten, ja het loopt al tegen 9 uur hé dan willen ze slapen.

Wordt je ook moe van de hele dag je huisgenoot opjagen  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D.

Nee hoor komt vast goed heb ik alle vertrouwen in (alleen niet in mezelf   ;D ;D :P)

Groetjes Annelies

Kimm

ja ik neem in het vervolg ook alleen maar popjes hoor!!

ik hoef gelukkig niet te jagen door huis. in het begin wel met bemmie, vreselijk was dat. toen heb ik hem gekortwiekt en toen was het over met het jagen ;D  ;)

Annelies

Kortwieken heb ik ook aan zitten denken maar ik ben zo bang dat hij dan weer oud gedrag overneemt als de veren weer aangegroeit zijn. :-\ ik weet het gewoon even niet   :'(  ;)

Liefs Annelies

Kimm

dat is bij bemmie niet gebeurd. bemmie vliegt nu alle kanten op maar gaat wel gewoon de kooi in ;)

Dierenfreackske

Hoi Annelies.....jaaaaaaaaaa...die hormonen he !!!Grtjs Ann

Caroline

Ik kom even hoi zeggen en .... je op dit moment even succes wensen.  :P

;D ;D ;D Sorry .... ik ben zo moe ik heb je berichtje 2 x gelezen maar sla op dit moment even geen info op.  ::) :P

Ik ga naar bed en kom het morgen nog een keer lezen en hopelijk kan ik het dan zonder migraine  ;) beter relativeren en je een zinnig antwoord geven waar je iets aan hebt.

Geen mijn 2 super ondeugende kereltjes maar een heerlijke knuffel van me.

En neem er zelf ook één.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bello

Hoi Annelies,

ehhhhhhhh alleen popjes??

Wij hebben onze Bello (popje) en als ze niet gekortwiekt is is ze heel erg dominant. Ze is gekortwiekt en blijft gekortwiekt, het is helaas niet anders.

Je mannetje heeft duidelijk last van hormaonen, maar is hij broeds?

Ikzelf vind een mannetjes wat broeds is lastiger dan een popje ;D.

Als er hier ene mannetje broeds is mogen de andere ook niet op de bodem van de kooi.

Het kan ook een teken van aandacht zijn als de andere wel los mogen en hij niet (nukkig gedrag), ook al is hij er alleen uit geweest.

Veel succes met opvoeden.

Groetjes Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anke

Hoi Annelies,
Ik heb hier ook zo'n puber in huis, Nottie genaamd :)
Voorheen kon ik hem zo pakken, de laatste weken was het hier dagelijks rodeo. Zelfs de lichten uitdoen hielp niet meer.

Toen heb ik eens diep adem gehaald, ergens een dosis geduld opgediept en ik ben gaan proberen of hij op een stok wil stappen.
Dat wil hij niet....
Maar..... blijkbaar heeft hij nu wel door dat het de bedoeling is dat hij de kooi ingaat.
Als ik met de stok aankom vliegt hij eerst wat heen en weer en gaat nu braaf  zelf de kooi in :)

Met Timo ging het toendertijd net zo.
Die gaat nu al zelf de kooi in als ik het hem vraag :)
Dus misschien helpt het bij jou ook wel.
Succes!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Annelies

Citaat van: Kimm op  8 november 2008, 20:56:24
dat is bij bemmie niet gebeurd. bemmie vliegt nu alle kanten op maar gaat wel gewoon de kooi in ;)

Hoi Kimm

Wie weet kom ik nog tot deze daad  ;D
Citaat van: Dierenfreackske op  8 november 2008, 20:56:57
Hoi Annelies.....jaaaaaaaaaa...die hormonen he !!!Grtjs Ann

Ann, ja ik wordt er ... van  ;D
Citaat van: Caroline op  9 november 2008, 00:00:36
Ik kom even hoi zeggen en .... je op dit moment even succes wensen.  :P

;D ;D ;D Sorry .... ik ben zo moe ik heb je berichtje 2 x gelezen maar sla op dit moment even geen info op.  ::) :P

Ik ga naar bed en kom het morgen nog een keer lezen en hopelijk kan ik het dan zonder migraine  ;) beter relativeren en je een zinnig antwoord geven waar je iets aan hebt.

Geen mijn 2 super ondeugende kereltjes maar een heerlijke knuffel van me.

En neem er zelf ook één.  ;)

Hoi Caroline

Geen probleem ik zie je mss vandaag wel weer en de knuffels hebben ze gehad hoor  ;)
Citaat van: Bello op  9 november 2008, 11:40:21
Hoi Annelies,

ehhhhhhhh alleen popjes??

Wij hebben onze Bello (popje) en als ze niet gekortwiekt is is ze heel erg dominant. Ze is gekortwiekt en blijft gekortwiekt, het is helaas niet anders.

Je mannetje heeft duidelijk last van hormaonen, maar is hij broeds?

Ikzelf vind een mannetjes wat broeds is lastiger dan een popje ;D.

Als er hier ene mannetje broeds is mogen de andere ook niet op de bodem van de kooi.

Het kan ook een teken van aandacht zijn als de andere wel los mogen en hij niet (nukkig gedrag), ook al is hij er alleen uit geweest.

Veel succes met opvoeden.

Groetjes Dorothé

Hoi Dorothé

Ik denk dat je nu 2 valkjes door elkaar haalt  ;D

Spike is diegene die mijn meisje Pino opjaagt en mag er gewoon uit met de meiden (2). Zitten in 1 kooi.
Hoe kan ik zien of Spike broeds is, ik vind wel kale plekjes in de hoeken van mijn kooi terwijl ik hem gister schoon gmaakt heb en dus alles gevuld heb ook de hoekjes  ;D

Dan heb ik nog Benji en die is een beetje eigenwijs en wil gewoon niet opstappen  :(  ;) en die zit nu apart .
Benji is weer terug naar school  ;D

Hoi Anke

Dat diep aden halen ken ik wel doe ik dagelijks met Benji  ;D
En op een stok stappen doet hij ook niet vliegthij net zo hard voor weg, helaas  :-\

En ja uit zichzelf de kooi in gaan dat lukt alleen als ik het dak open heb staan en hij zit PERONGELUK op de bovenste stok in de kooi.
Dan doe ik lekker snel de kooi dicht  ;D ;D ;D ;D ;D ;D gemeen hé  :D

Maar goed dat is een droom die mss nog eens uit gaat komen, het commando "KOOI" en ze gaan er stuk voor stuk in 8)

Groetjes Annelies

Bello

hihihi kan gebeuren.

ja als je kale plekjes in de kooi vind is er duidelijk 1 broeds en daar kun je niet zo veel aan doen.

Daar mag dus niemand bij komen :-[
Daarom is er oneneigeheid in de kooi.

Wij hebben zo'n stom rooster bij de kooi (wat nu dus een uitkomst is) en die heb ik nu in de kooi geplaatst omdat Catka zeker nog niet broeds en eitjes mag gaan leggen.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

danielle

Hihi Benji weer terug naar school. Dat wil mijn Spikey ook, door zich in mijn schooltas te verstoppen, maar hij mag dan weer niet.

Al die mannelijke hormonen ook he. Ze worden er zelf gek van en maken ons er ook gek mee. Maar het lukt hun wel om de vrouwtjes hoofdjes op hol te laten slaan  :D .

Ik hoop dat Benji snel wat oppikt op school en naar jou gaat luisteren. En dat de hormootjes van Spike weer wat milder worden.

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Hoi , oef , gelukkig heb ik hier nog niet te veel last van valkjeshormoontjes !  ;D ;D

Annelies

Hoi Dorothé

;D Geeft ook niet hoor we leggen het gewoon nog een keer uit. ;)
En wat betreft dat rooster dat heb ik ook bij mijn kooi zitten helpt dat echt dan ga ik hem er ook in doen.

Hoi Daniëlle

Ja ik heb het gezien in je boekje lachen zeg wat een rare vogel is het toch die Spikey.
En ja ik sluit me geheel aan bij jouw hoop  ;D

Hoi Ann

Wees maar blij dat je zo'n mooie voilere hebt dan heb je er minder last van denk ik. Zitten ze lekker buiten  ;D

Groetjes Annelies

Annelies

Hallo Allemaal

Even een kleine update wat betreft Benji zijn lessen.  ;D

Vandaag heb ik voor de 2de dag met een trosgierst in de kooi gezeten en het advies van Sharon op gevolgt.(niet met de trosgierst naar hem maar hij naar jouw voor de trosgierst)

En wat gebeurt er vanavond  ???

Benji zit lekker te eten en ik dacht als je dat lust lust je ook vast mijn trosgierst.
I verwachte dat hij weg zou gaan en bovenin zou gaan zitten als ik het deurtje open deed.
Maar NEE meneer blijft zitten en toen ik met de gierst kwam bleef hij ook zitten en ja hoor daar kwam hij met zijn koppie om te eten van het gierst  :o :o :o ;D
Nu ga ik maar hopen dat hij morgen dit gedrag door zet. :-\

Ik hou jullie weer op de hoogte.  ;)

Groetjes Annelies